Nieznane przyczyny pojawienia się P0400 2.0 DTI

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#46 Post autor: Dziadek13 »

DjHardy pisze:Ja mam już elektroniczny.
To zrób coś takiego sprawdzone i przetestowane np przez @Janus i innych koszt niski i zawsze możesz wrócić do ori układu.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=30
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 17:19 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 21152

#47 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

danielp pisze:Niska cena oznacza obsługę pojazdu RYŻEM.

Nie chciałbym kolegi obrażać, ale ilość sprzętu, ich cena i masa pojazdów stojących w kolejce na warsztacie raczej źle nie swiadczy o tym właśnie warsztacie. Nie znam tylko cennika takich usług. Może kolega za bardzo się ceni ?

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: danielp »

Edit:zwracam Panu honor,nie doczytałem słowa NIE
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 22:29 przez danielp, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 21152

#49 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Nie wiem co ma złe świadczyć o tym warsztacie, więc nie będę tu przytaczał żadnych argumentów. Wiem tylko, że ma masę sprzętu. Na warsztacie stoją auta po 100 tys, a takie jak moje wydaje mi się że robi dla zabawy. Gdyby chciał tylko zarobić to by się podłączył przez OBD, wziął 100 i powiedział że się nie da, a on mi wszystko dokładnie wytłumaczył (choć i tak wszystkiego nie rozumiałam) w dodatku powiedzial, że nie warto w moim silniku podnosić mocy, dlatego dla mnie nie wygląda na partacza, naciągacza. Tym bardziej sporo znajomych robiło u niego auta i każde jeździ do dzisiaj.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#50 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:(...)w dodatku powiedzial, że nie warto w moim silniku podnosić mocy, dlatego dla mnie nie wygląda na partacza, naciągacza(...)
Po prostu nie chce mu się ponosić ryzka. W naszych Zosiach trzeba coś wiedzieć o tych mapach co siedzą w pamięci sterownika pompy. W niektórych nowszych autach (np: Vectra C) podnoszenie mocy na niektórych sterownikach polega na wejściu w program i przestawieniu "ptaszka" na inny wariant mocy. I za to się płaci czasami 1-1,5tys PLN. Bo trzeba mieć sprzęt i wiedzieć że takiego ptaszka można przestawić ;)

Co do ryzyka - każdy silnik w naszej Zośce już nie trzyma parametrów. To, co tuner ustawi dla jednego dieselka i będzie fajnie, w innym może już powodować dymienie z wydechu. To raz. Dwa - u jednego przybędzie z 20KM i będzie czuł różnicę. Inny - będzie miał zajechany silnik, przybędzie może z 5KM, różnicy nie poczuje i będzie zawiedziony chciał odzyskać kasę. Trzy - Ty Kolego DjHardy masz automat i nie wiadomo jak on się zachowa jeżeli ktoś podniesie Ci moment o te 20-30Nm...
Janusz

Skasowany użytkownik 21152

#51 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Nie będę go bronił, ale dwóch moich bliskich znajomych w AG DTL wywalało EGR i "podnosiło moc". Jeden ponad dwa lata temu, drugi ok rok temu. Każdy jeździ do dzisiaj, dlatego specjalnie jechałem do niego bo Ople robi juz wiele lat. W sumie zaczynał od Opli ładnych parę lat wstecz. Ja wiem tylko tyle, że przez tego EGRa który nie chciał wylezc nie udało mi się go wyprogramowac :cry: Dodatek mocy stał pod znakiem zapytania.

Z tego co kojarzę to sam chciales podkręcić swoją Zosię, ale zrezygnowałeś ;)
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 22:33 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#52 Post autor: danielp »

Modyfikacja nie polega na przestawianiu ptaszków,to cos znacznie trudniejszego i dlatego niewiele osob to kuma.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Skasowany użytkownik 21152

#53 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Panowie odeszlismy od tematu :) nie znam po prostu innego znanego "magika" w mojej okolicy, który ma jakąś renomę (wiadomo komputer może sobie kupić każdy, ale nie każdy potrafi go użyć) Co do podnoszenie mocy to mówił coś o zmianach dawek paliwa i powietrza w jakichś "blokach" więc chyba nie przestawial by ptaszków ;)

Suma sumarum EGR nie usunięty :cry: Dostał dawkę WD 40 :lol: znów chodzi luźno i jest odkręcony, może się kiedyś poluzuje i sam wypadnie :lol: a wtedy na kompjuter :D

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: danielp »

DjHardy pisze:wiadomo komputer może sobie kupić każdy, ale nie każdy potrafi go użyć
no wlasnie,dla wielu warsztatow jak niema bledow to na tym się swiat konczy i naprawa zatrzymuje
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#55 Post autor: Janus »

danielp pisze:Modyfikacja nie polega na przestawianiu ptaszków,to cos znacznie trudniejszego i dlatego niewiele osob to kuma.
Oczywiście że nie zawsze - nie napisałem że zawsze tak jest. Ale sam widziałem u znajomego podpiętą jego VC 2.0T zrobioną na 300KM - sam pokazywał mi warianty programu do tego sterownika i śmiał się, że niektórzy biorą za to ładne pieniążki. I nie był to prima aprilis, więc chyba ze mnie się nie zbijał ;)
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#56 Post autor: Janus »

DjHardy pisze:Nie będę go bronił, ale dwóch moich bliskich znajomych w AG DTL wywalało EGR i "podnosiło moc". Jeden ponad dwa lata temu, drugi ok rok temu. Każdy jeździ do dzisiaj (...)
Z tego co kojarzę to sam chciales podkręcić swoją Zosię, ale zrezygnowałeś ;)
W takim razie jak sprawdzony jest ten Magik, to wyjmij EGR-a, wyczyść dolot, i jedź do niego :)
Zrezygnowałem z chipa pompy bo z tego co wyczytałem to 120KM/250-260Nm i pompa na więcej nie starczy. Na pewno było by odczuwalnie lepiej przy niskim spalaniu ON, ale irytuje mnie co raz bardziej ten warkot przy większych obrotach oraz awaria EGR-a - która żeby nie emulator zjadłaby ładną $$$. Kończę silnik PB i szykuję się do swapa w Zosi :)
Janusz

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#57 Post autor: danielp »

Janus pisze: sam pokazywał mi warianty programu do tego sterownika i śmiał się, że niektórzy biorą za to ładne pieniążki. I nie był to prima aprilis, więc chyba ze mnie się nie zbijał
ale nie pokazal ci co się robi żeby te warianty powstały
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Skasowany użytkownik 21152

#58 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Janus pisze: User Dziadek kiedyś zastąpił u siebie ten zawór mechanicznym zaworem upustowym wyregulowanym na 1,9 bara. Podobno ciekawie to się zbiera - tyle że Dziadek ma DTL-a więc słabszą wersję. Czy w Y20DTH byłaby odczuwalna poprawa? Nie wiem...

kojarzę, że czytalem ten temat, ale teraz nie mogę go odszukać, bo korzystam głównie na telefonie :(

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#59 Post autor: Dziadek13 »

Tak kiedyś się tym bawiłem dodam tylko że musi być wyeliminowany egr co by nie wprowadzał w błąd czujnika doładowania z zapiętym boostem i pominięie ez turbo, autko się dobrze zbierało no ale te moje 82 kuce tylko przetestowałem i stwierdziłem że to za słaby silnik i to tylko zafira może jakbym zamienił skrzynie biegów z vectry B leprze przełozenia no może by to coś dało,jak dla mnie szkoda kasy przecież mam tylko zafira i nie zrobie z niej wyczynowego samochodu więc co innego zmodziłem a z boosta zrezygnowałem dodam że pomysł zaczerpnołem z jakiegoś Portugalskiego forum.

Obrazek

Tak podłączyłem pod ciśnienie z dolotu.Myśle że nic nie poknociłem dawno to było.

Obrazek

tu link do regulatorów.
https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B ... Wdb9750t9M:
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 21:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#60 Post autor: Rybka »

Panowie mam pytańko związane z p0400
Czym różnią się te dwie przepływki Bosch.
1 o nr 0281002428
2 o nr 0281002180

Bo miałem tą 2 a zamontowałem tą 1.
Błąd zniknął. Nic się nie będzie dziać? Tą którą zamontowałem jest z astry g 2.0 DTL .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”