Tempomat w Zafirze A - czy można zamontować

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pawelcio

#61 Post autor: Pawelcio »

MieHor pisze:Pawelcio, chciałbym tylko zwrócić uwagę, że może być niespodzianka.
Jak kupowałem dla siebie (taki jak ten z linku dzarko, ) zamówiłem 2 szt. Do Zafi pasowała plug&play, ale do VB niestety nie, bo tutaj była właśnie taka ilość styków jak w Twoim linku. Ponieważ do VB potrzebne było właściwie tylko ramię z tymi przyciskami i kabelkiem z łączówką do tempomatu zrobiliśmy przekładkę i z 2 powstał przełącznik z tempomatem do VB. Bardzo delikatna robota, ale możliwa do wykonania.
no właśnie u mnie jet oryginalnie taki z dużą ilością styków ( jak do VB), tyle że większość jest niewykorzystana... siedzą w pustych gniazdach... jeśli część "tempomatowa" pasuje to nie ma sensu przepłacać ponad dwukrotnie , nawet jakby trzeba było samo ramię przełożyć, szczególnie że na opel24 pojawia się wiele opinii że jakość tych zamienników jest taka sobie, są problemy z odbijaniem kierunków i czasem nawet lepiej przełożyć samą dźwignię, pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#62 Post autor: MieHor »

dzarko, jeśli masz wolny ten przewód z łączówką w obudowie kolumny to po podłączeniu przełącznika z przyciskami tempomatu wszystko powinno zadziałać, oczywiście sprawdzenie tempomatu tylko w ruchu, a nie na postoju

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#63 Post autor: dzarko »

http://forum.opel24.com/tempomat-zafira ... t31827.htm

Znalazłem coś takiego na forum Opel24. Twierdzą, że 1.6 16V nie ma elementów potrzebnych do podłączenia P&P :(
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#64 Post autor: johanes »

Dzisiaj miałem chwile czasu i sciaglęm kierownice a póżniej dwie osłony góra i dól i znalazłem luzna kostkę z 4 przewodami pod przelacznikiem kierunkowskazow zaklejona była tasma izolacyjna mysle ze to jest ta oktorej czytalem na forum ze morzna podlaczyc do niej przełącznik kierunkowskazów który posiada dodatkowe przyciski do sterowania tempomatem i wszystko bedzie działac a przy okazji zrobiłem parę zdjec :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60c ... c57c3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7d ... c6167.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/797 ... c8cf4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/304 ... c7a60.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b2 ... 67f41.html

AndrzejS

#65 Post autor: AndrzejS »

daj znać jak poszło podłączanie.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#66 Post autor: dzarko »

Przyłączam się do prośby o info, jak poszło.

PS. Tego mam szukać?

Obrazek
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#67 Post autor: johanes »

Najprawdopodobnie ma być ta 4-pinowa łączówka o której pisze MieHor jak kupie przełacznik wmiarę rosądnej cenie i założe to dam znać czy działa

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#68 Post autor: dzarko »

Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#69 Post autor: MieHor »

dzarko, ten przełącznik wygląda na prawidłowy, nawet zgadzają się nr katalogowe z tym co podawałeś we wcześniejszym linku.
Najważniejsze by pasował rozkład tych wtyków do łączówki, która jest u ciebie (Opel stosował różne rozwiązania), ale jeśli by się okazało, że nie pasują to można przełożyć samo ramię z nowego przełącznika do Twojego starego - przy przekłądce trzeba tylko uważać na sprężynki, żeby nie uciekły gdzieś a później trafiły we właściwe miejsca.

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#70 Post autor: dzarko »

To łączówka ze zdjęcia johanesa. Ja tylko ją wyciągnąłem, żeby się upewnić, czego szukać. Teraz już będę wiedział.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Pawelcio

#71 Post autor: Pawelcio »

zakupiłem to
http://www.allegro.pl/item1038825442_pr ... omega.html
i do diesla pasuje idealnie... tempomacik działa , do tej pory nie korzystałem nigdy z tempomatu, śmiesznie się jedzie ;-) , na razie sprawdziłem na lokalnej drodze, wieczorkiem , pusto... manetki jak na zamienniki nawet dobrze wykonane tylko trzeba trochę mocniej naciskać przy "mruganiu" długimi, kwestia przyzwyczajenia, do diesla polecam, nie wiem jakie do benzynek ( szczególnie że te co na aukcjach są opisane jako do astry/zafiry to mi wyglądają na takie z dwoma przewodami do wtyczki tempomatowej, może właśnie takie mają być do benzynek? ) pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#72 Post autor: dzarko »

U mnie nie ma tego złącza. Zdjąłem wczoraj wieczorem górę obudowy kolumny kierownicy i nic takiego nie znalazłem.

Przy okazji zauważyłem, że lewy wkręt trzymający tę górną obudowę właściwie nie trzyma. Czy może to czymś grozić? Moim zdaniem nie, bo wszystko się dość mocno trzyma na wcisk, plus wkręty trzymają na ścinanie, a nie na rozciąganie, ale może ktoś ma jakieś sugestie?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

kris77

#73 Post autor: kris77 »

Mam problem z odpaleniem tempomatu.
W instrukcji, która jest oczywiście w języku niemieckim i na forum wyszperałem, że można go włączyć po przekroczeniu prędkości 30km/h.
I spróbowałem podczas jazdy, go włączać ale nic z tego! Wciskałem wszystkie 3 przyciski w manetce tzn: I, R i O. Którym się go odpala? Czy powinno się coś gdzieś wyświetlić na komputerze lub zegarach?
Proszę o pomoc!

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#74 Post autor: BajBus »

nic się nie wyświetla na komputerze ani na zegarach
włącza się tym guzikiem od zegarów,
tym od kierownicy się przywraca ostatnio zapamiętaną prędkość
a 0 resetuje

po odpaleniu auta wciśnij hamulec (u mnie nie zaskoczy jak nie wcisnę)
a jak jedziesz to nogę trzymaj tylko na gazie (możesz mieć delikatny czujnik pod hamulcem, albo sprzęgłem i dla tego się nie włącza)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

kris77

#75 Post autor: kris77 »

A ten guzik to trzeba jakoś dłużej przytrzymać? Bo też go przyciskałem podczas jazdy ale nic się nie działo. Przynajmniej tak mi się wydaje. Bo jak się załączy to po puszczeniu gazu auto nie powinno zwalniać? A jak ustawić, żeby auto trzymało np prędkość 100km/h?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”