Napinacz paska

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#16 Post autor: wampir11111 »

pawelekm pisze:Ok. Rozrząd wymieniony.
Niestety na napinacz nie miałem innej śruby jak "zwykła" ... :|
Bez problemów się nie obyło :roll: , ale udało się.
Dziękuję za rady.
Ważne że się udało :piwo: co do śruby to np. rolka z INA ma w zestawie śrubę torx o twardości 8,8 :ok:

Skasowany użytkownik 23188

#17 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Dodam tylko, że wszelkie wideo poradniki (np. na youtubie) szczegółów nie pokazują
(mimo, że pokazują sporo).
Najlepiej zarezerwować sobie na tą czynność dużo czasu i uzbroić się w cierpliwość.

Co do tej śruby napinacza to chyba ją jednak wymienię ....

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#18 Post autor: leszeksz2 »

Przedziałem problem z tą śrubą kilka razy. Przy wymianie rozrządu w silnikach 16V Opla (Astra X14XE i Vectra X16XEL) za każdym razem nie dało się jej wykręcić. Brałem więc kątówkę i nacinałem łeb śruby od czoła (na kształt krzyża) a potem kawałki zbijałem lekko przecinkiem. Raz musiałem też nową śrubę przecinać. Po dociśnięciu nie dało się jej już odkręcić.

ZOLTAN

#19 Post autor: ZOLTAN »

Witajcie czy w zamian za tą tandetną śrubę (z łbem TORX) można zastosować normalną na klucz (13) śrubę M8x50mm o twardości 10,2 lub 12,9 i czy może być gwint na całej długości śruby? Czy łeb śruby nie będzie zahaczał o obudowę rozrządu plastikową Z18XE. Pozdrawiam i dzięki za jakieś sugestie ;)

Skasowany użytkownik 23188

#20 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Oryginał Opla jest o twardości 8.8, ja mam założoną 5.8 :P więc raczej możesz ;)
Oryginał Opla ma gwint do połowy długości śruby, ja mam założoną z pełnym gwintem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 15:17 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: SD72 »

ZOLTAN pisze:tandetną śrubę (z łbem TORX)
One sa takie jakie byc powinny :!:

Po co kombinowac i szukac innych :?:

Odkrecamy stara (istniejaca) i kupujemy to co fabryka dala :!:

Dokrecamy z odpowiednim momentem obrotowym i bedzie wszystko :ok:


Prosze nie kombinujcie bo to przerasta czasami powage ZKP :oops:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 15:19 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 23188

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

bazyliszek72 pisze:
ZOLTAN pisze:tandetną śrubę (z łbem TORX)
One sa taki jakie byc powinny :!:

Po co kombinowac i szukac innych :?:
Tak jak napisałem oryginał Oplowski ma łeb sześciokątny.
I jest to dużo lepsze rozwiązanie niż torx.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: SD72 »

pawelekm pisze:
bazyliszek72 pisze:
ZOLTAN pisze:tandetną śrubę (z łbem TORX)
One sa taki jakie byc powinny :!:

Po co kombinowac i szukac innych :?:
Tak jak napisałem oryginał Oplowski ma łeb sześciokątny.
I jest to dużo lepsze rozwiązanie niż torx.

Kwestia kluczy i mechanika :D :piwo:

ZOLTAN

#24 Post autor: ZOLTAN »

Dlaczego chcę wymienić - kombinuję , muszę rozpiąć rozrząd (ma przejechane dopiero 10tkm) - już próbowałem ale śruba na napinaczu nie drgnie i się torx wyrobił (zostaje cięcie) napinacz zostaje a śruba ***** :> więc dlatego padło to pytanie.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: SD72 »

Ten temat jest lekko pomieszany z napinaczem rozrzadu i paska wielorowkowego :idea: :!:
bazyliszek72

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#26 Post autor: donald7000 »

Temat pomieszany dlatego nie zakładam innego tylko proszę o wskazanie jaki mam kupić pasek wielorowkowy i rolkę prowadzącą/napinającą osprzętu.
Przy pracującej klimie mam szumy, łożyska alternatora mam nowe więc to jedyna ewentualna przyczyna szumu.

Skasowany użytkownik 23188

#27 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

donald7000 pisze:jaki mam kupić pasek wielorowkowy i rolkę prowadzącą/napinającą osprzętu
Ale w czym kłopot ?
Idziesz do sklepu i sam ci facet dobiera albo - jeśli chcesz sobie zamówić samemu - uruchamiasz
jakieś sklep internetowy (typu ucando czy podobny), wybierasz auto, silnik i po sprawie ....

Buszmen
Posty: 3
Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
Imię: Michał
Lokalizacja: LBK
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Buszmen »

Witam.
Mam mały problem ponieważ pewien znajomy mechanik wymieniał mi cieknącą pompę wody.
Nie chciał wstawić nowego rozrządu więc zamontował stary 2 letni. Po pewnym czasie podczas cofania do tyłu silnik zaczął chodzić jak diesel.
Nim dojechałem do garażu zagrzechotał jak by tarł o osłonę i zgasł. Okazało się że pękła śruba napinacza w pół. Wiecie może czy silnik X18XE1 jest bezkolizyjny ?? oraz jak ustawić rozrząd ??. chciałbym sprawdzić jak chodzi bez zdejmowania głowicy. Pierwsze zawory muszą być zamknięte ??
IMG_1099_resize.jpg
IMG_1098_resize.jpg
IMG_1097_resize.jpg
IMG_1096_resize.jpg

Buszmen
Posty: 3
Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
Imię: Michał
Lokalizacja: LBK
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Buszmen »

Skasowany użytkownik 23188 pisze: 23 mar 2017, 16:26 Ok. Rozrząd wymieniony.
Niestety na napinacz nie miałem innej śruby jak "zwykła" ... :|
Bez problemów się nie obyło :roll: , ale udało się.
Dziękuję za rady.
Ja założyłem imbusową bo te oryginalne się bardzo łatwo ukręcają podczas napinania i dokręcania potem.

Dodano po 22 minutach 28 sekundach:
Napinacz paska
Poszła mi głowica, komputer, przepływomierz oraz przepustnica. Wszystko wymieniłem sam. Błędy skasowane obroty nie falują silnik działa cichutko aż chce się jechać. No i spalanie gazu 8,5/100.
Przeczyściłem przepustnicę, bardzo ważne jest przeczyszczenie wszystkich otworków nawet ten najmniejszy ledwo widoczny.
IMG_1103_resize.jpg
IMG_1104_resize.jpg
IMG_1105_resize.jpg
IMG_1106_resize.jpg
Rolkę napinacza paska wieloklinowego najlepiej się ściąga przy zablokowanym napinaczu na silniku :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”