Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Za dużo kombinowałem z poprawkami i już mam jedną ofiarę: procesor z urwaną nogą.
Trochę rzeźbiłem i poskładałem moduł w całość. Aktualnie wygląda to tak:
Jedyne co udało mi się w pełni uruchomić to przetwornicę zasilającą moduł. Przy zasilaniu z 14V, bez obciążenia, pobiera ona zaledwie 120 µA, a zasilanie całego modułu w stanie spoczynku to 1,3 mA :>
Trochę rzeźbiłem i poskładałem moduł w całość. Aktualnie wygląda to tak:
Jedyne co udało mi się w pełni uruchomić to przetwornicę zasilającą moduł. Przy zasilaniu z 14V, bez obciążenia, pobiera ona zaledwie 120 µA, a zasilanie całego modułu w stanie spoczynku to 1,3 mA :>
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
U mnie w porządku. Od dwóch tygodni jeżdżę z tym na urlopie i wg mnie działa jak trzeba.
W przyszlym tygodniu powinienem złożyć pierwszą gotową sztukę.
Do końcatygodnia będę jeszcze w Krakowie i potem wracam do pracy.
Przy okazji zauważyłem że w odpowiednich warunkach mój DPF bez problemu wytrzyma 1000-1500 km bez regeneracji. W mieście wystarczy mu 100km.
W przyszlym tygodniu powinienem złożyć pierwszą gotową sztukę.
Do końcatygodnia będę jeszcze w Krakowie i potem wracam do pracy.
Przy okazji zauważyłem że w odpowiednich warunkach mój DPF bez problemu wytrzyma 1000-1500 km bez regeneracji. W mieście wystarczy mu 100km.
- Irek_S.
- Bywalec
- Posty: 177
- Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mi się bardzo podobała prosta opcja stworzona wcześniej przez Marcina Florę. Chodzi o moduł z diodą montowaną w liczniku informującą o przedziale temperatury silnika (np. zimny silnik - niebieska, dogrzany - dioda gaśnie, przegrzany - czerwona). Jest to fajne bo jako pierwsze rzuca się w oczy, bardziej zwracam uwagę na licznik podczas jazdy niż na wyświetlacz. I tu moje pytanie - czy w tym wypasionym module można umieścić takową diodę
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
jeśli chodzi o cenę, to myślałem, że będzie to max 200zł. przy czym jest to cena maksymalna, przy pojedynczych sztukach - kilku chętnych. Jak będzie więcej chętnych, może być tylko taniej.
Co do tej diody: moje założenie jest takie, że urządzenie potrafi uruchomić każdy - a nie każdy wie jak zdemontować licznik i wsadzić do niego jakąś dodatkową diodę - nie jest to prosta sprawa.
Ale kilka możliwości jest:
- można użyć innej/niewykorzystywanej kontrolki na liczniku. O ile pamiętam, to chyba jakaś z nich świeciła się na niebiesko... nie pamiętam już jaka, musiałbym sobie przypomnieć. Każda kontrolka może mieć kilka stanów: nie świeci - świeci - mruga. To nie wymaga żadnych modyfikacji licznika.
- można użyć kontrolki TPMS. Tutaj do dyspozycji są stany: nie świeci, żółta, pomarańczowa, czerwona + mruganie w każdym z tych kolorów. Tutaj jest mały problem, bo nie w każdym liczniku te diody są obecne - zależy od wersji.
- można wykorzystać licznik kilometrów do wyświetlania różnych informacji.
- można wyprowadzić wyjście odpowiedniego sygnału do diody RGB i wtedy diodę RGB sobie każdy (kto chce) zamontuje gdzie mu się to podoba we własnym zakresie. W praktyce: nigdy się nie bawiłem diodą RGB, ale to nie powinno być nic trudnego. Czyli coś na wzór diody od symulacji alarmu która teraz jest. Można sobie podłączyć dowolną diodę do modułu, która będzie udawać włączony alarm
Założenie jest takie, że robię jakiś ogólny moduł, ale dla każdego mogę co nie co dostosować wg jego własnych potrzeb. Jak ktoś chce mieć sygnalizację wypalania DPFa mrugającą kontrolką świec żarowych - oczywiście można też i tak to zrobić. Jak ktoś chce żeby mu włączyć światło w bagażniku - też można
Tak jak pisałem poprzednio - mam jeszcze 3 wolne zakładki w menu.
Co do tej diody: moje założenie jest takie, że urządzenie potrafi uruchomić każdy - a nie każdy wie jak zdemontować licznik i wsadzić do niego jakąś dodatkową diodę - nie jest to prosta sprawa.
Ale kilka możliwości jest:
- można użyć innej/niewykorzystywanej kontrolki na liczniku. O ile pamiętam, to chyba jakaś z nich świeciła się na niebiesko... nie pamiętam już jaka, musiałbym sobie przypomnieć. Każda kontrolka może mieć kilka stanów: nie świeci - świeci - mruga. To nie wymaga żadnych modyfikacji licznika.
- można użyć kontrolki TPMS. Tutaj do dyspozycji są stany: nie świeci, żółta, pomarańczowa, czerwona + mruganie w każdym z tych kolorów. Tutaj jest mały problem, bo nie w każdym liczniku te diody są obecne - zależy od wersji.
- można wykorzystać licznik kilometrów do wyświetlania różnych informacji.
- można wyprowadzić wyjście odpowiedniego sygnału do diody RGB i wtedy diodę RGB sobie każdy (kto chce) zamontuje gdzie mu się to podoba we własnym zakresie. W praktyce: nigdy się nie bawiłem diodą RGB, ale to nie powinno być nic trudnego. Czyli coś na wzór diody od symulacji alarmu która teraz jest. Można sobie podłączyć dowolną diodę do modułu, która będzie udawać włączony alarm
Założenie jest takie, że robię jakiś ogólny moduł, ale dla każdego mogę co nie co dostosować wg jego własnych potrzeb. Jak ktoś chce mieć sygnalizację wypalania DPFa mrugającą kontrolką świec żarowych - oczywiście można też i tak to zrobić. Jak ktoś chce żeby mu włączyć światło w bagażniku - też można
Tak jak pisałem poprzednio - mam jeszcze 3 wolne zakładki w menu.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Wczoraj siedziałem do późna... i udało mi się złożyć pierwszą działającą sztukę
wygląda jak wygląda... ale działa
Tak wygląda założona w aucie (niestety klapki się już założyć nie da... nie ma miejsca)
Do dokończenia zostało mi zrobienie aktualizacji oprogramowania. W tej chwili tylko przez programator można. No i cały czas jakieś pomysły na bieżąco mi przychodzą... to dodaję
Jeśli chodzi o rozpoczęcie sprzedaży. Obecnie nie mam wszystkich części by złożyć kolejne sztuki...
Najgorzej z procesorami - ponieważ nie mogę ich znaleźć w Polsce, a moje zapasy sampli są na wykończeniu - musiałbym zamówić z USA.
No i żeby uniknąć wysokich kosztów dostawy musiałbym zamówić jakieś 15 sztuk. Cenowo wyjdzie to ~250zł
Przynajmniej na połowę przydali by się chętni
Resztę części mogę bez większych problemów dostać w Polsce (np na Allegro)
wygląda jak wygląda... ale działa
Tak wygląda założona w aucie (niestety klapki się już założyć nie da... nie ma miejsca)
Do dokończenia zostało mi zrobienie aktualizacji oprogramowania. W tej chwili tylko przez programator można. No i cały czas jakieś pomysły na bieżąco mi przychodzą... to dodaję
Jeśli chodzi o rozpoczęcie sprzedaży. Obecnie nie mam wszystkich części by złożyć kolejne sztuki...
Najgorzej z procesorami - ponieważ nie mogę ich znaleźć w Polsce, a moje zapasy sampli są na wykończeniu - musiałbym zamówić z USA.
No i żeby uniknąć wysokich kosztów dostawy musiałbym zamówić jakieś 15 sztuk. Cenowo wyjdzie to ~250zł
Przynajmniej na połowę przydali by się chętni
Resztę części mogę bez większych problemów dostać w Polsce (np na Allegro)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
do tej Twojej jednak trochę mi brakuje... mogłem zamówić płytki z soldermaską... wyglądały by ładniej :-)aroniusz pisze:Ładniusia ta płytka
będzie działał obok, nie będzie żadnej dodatkowej zakładki. Szczegóły działania (temperatura + ew. poziom DPF) wyświetla na zakładce BC (obok zasięgu).aroniusz pisze:A jak moduł będzie zachowywał się w przypadku gdy mam UWA i zakładka telefonu jest zajęta ?
Wejście do pełnych informacji, menu modułu itp poprzez przytrzymanie przycisku BC (przez ~3s)
W teorii działa zupełnie niezależnie od telefonu [inny kanał komunikacji niż UHP] (ale tylko z wersją wyświetlacza inną niż 8.0.x ). Dla 8.0.x zadziała tylko jeśli nie ma telefonu, lub klimatyzacji automatycznej. Chętnie bym to sprawdził w praktyce, ale nie mam dostępu do żadnego modułu telefonu.
Wszystko to pisałem na temat możliwości utworzenia dodatkowej zakładki/modyfikacji istniejących dotyczy tylko wyświetlaczy 8.0.x.... szkoda bo można ciekawe rzeczy zrobić z tym co widać na ekranie