skrzynia biegów X18XE1, Z18XE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
chrupkisnickers

skrzynia biegów X18XE1, Z18XE

#1 Post autor: chrupkisnickers »

Otóz, posiadam zafirę A 1.8 125 KM Z18XE. Niestety poszła mi skrzynia biegów. (oznaczenia skrzyni:F17C419) Właśnie natrafiłem na aukcję allegro gdzie znajduje się taka skrzynka, ale do X18XE1. Czy ta skrzynia będzie dobrze współpracować z moim silnikiem "z-etką?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 21:02 przez chrupkisnickers, łącznie zmieniany 2 razy.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#2 Post autor: firek »

powinno pasować... generalnie skrzynia do X18XE1 jest starsza (do 02.2000) ale technologicznie to ta sama skrzynia... w Z18XE montowali jeszcze jedną skrzynie ręczną F17(+)WR ale to już bez zamiennika z innych silników.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

chrupkisnickers

#3 Post autor: chrupkisnickers »

firek, właśnie o tym myślałem, jednak wolałem się upewnić:) Technologicznie jest podobna, niestety troszeczkę się różni, mimo wszystko dzięki za pomoc.
W mojej głowie zrodziło się jeszcze jedno pytanie. Jaka jest różnica pomiędzy Z18XE a Z18XE1?

Mihó

#4 Post autor: Mihó »

4,19 to i tak krótkie przełożenie...

Lasik

#5 Post autor: Lasik »

dejna pisze:obie te skrzynie mają takie samo przełożenie... (4.19)
to nie prawda 4,19 to przelozenie wyjsciowe na os
ale te dwie skrzynie maja rozne przelozenia na poszczegolnych biegach
(poza jedynka, ta jest faktycznie identyczna)
W4,19 (ta nowsza) jest faktycznie dluzsza od C4,19
(n.p. na piatce pszy 4000obr.)
C4,19 -> 127km/h
W4,19 -> 149km/h
to jest okolo 17,3% wiecej.

chrupkisnickers pewnie juz kupiles skrzynke.

ja mialem ten sam problem(padla mi C4,19stka), a ze nie znalazlem na szybkiego
W4,19 kupilem od angielskiej Astry G 1,6 C3,74 ktora swa charakteryskyka jest w miare
zblizona do W4,19 no i jestem zadowolony:

100km/h -> 2750obr.
120km/h -> 3300obr.
143km/h -> 4000obr.

pozdr.

esperak

#6 Post autor: esperak »

Witam kolegów..

Zakupiłem niedawno zosie z Z18XE i dostaje szalu bo przy 120 mam 3800 obrotów na 5 biegu.
Tosz to normalnie gokartowa skrzynia a nie do jazdy na co dzień.

I tak szperam i czytam o skrzyniach. I zastanawiam sie nad taką rzeczą czy można przełożyć w skrzyni samo przełożenie główne?????

Jak sie dobrze orientuje jest ono pod boczną pokrywą nawet skrzyni nie trzeba z autka wyciągać dobrze kombinuje.?????

może już ktoś kombinował w tym kierunku.?????

Troszkę mi się nudziło i policzyłem sobie prędkości auta dla rożnych skrzyń przy 3000 obr/m silnika na 5 biegu:


4,19 F17(+)CR 0,892
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 95,36
4,19 F17(+)WR (MTA) 0,756
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 112,51
4,19 F17(+)WR.V1 0,674
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 126,20
3,94 F17(+)CR 0,892
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 101,41
3,74 F17(+)CR 0,892
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 106,83
3,55 F17(+)CR 0,892
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 112,55
3,94 F17+WR MTA 0,756
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 119,65
3,55 F17+WR MTA 0,756
prędkości na poszczególnym biegu (km/h) 132,80

Obliczenia dla opon standardowych 195/65/15 - 1,98m obw.

Milus

#7 Post autor: Milus »

IMO coś masz nie tak, w FL ZTCW montowano tą skrzynkę z dłuższymi przełożeniami, u mnie przy 130km/h jest jakieś 3450 obr./min. a przy 100km/h mam jakieś 2700 i taką skrzynię do tego silnika powinieneś już mieć.

djrafix

#8 Post autor: djrafix »

Witam, dotknął mnie dziś poważny problem z zafirze z biegami, otóż nie mogę właczyć żadnego z biegów chyba aby dwójka chodzi, mechanizm lata jak "żyd po pustym sklepie", wstecznego nie ma ani nic aby jeden bieg do przodu. :? . Czyzby sie ktoreś z cięgień może oderwało czy jak to to tam wygląda?. W okół tego plastikowego mechanizmu jest dużo opiłków od nowośći był chyba nie wymieniany, dźwignia od zmiany biegów dosyć duże luzy ma.. co to moze byc ?? :x

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#9 Post autor: firek »

djrafix, obstawiam uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów-tego znajdujacego sie na korpusie skrzyni. Najprawdopodobniej zerwał się kołek-łącznik i skrzynia została na tym biegu który był akurat zapięty. Jesli usterka się potwierdzi to koszt powinien być niewielki-kołek w ASO kosztuje 12 zł

djrafix

#10 Post autor: djrafix »

Jak to sprawdzić sam jakoś dam radę?? Myślałem,ze to moze ten mechanizm plastikowy z góry który łączy dzwignie zmiany biegów,bo tam dosyc duze luzy mialem myslalem ze moze to w końcu miało dość i sie coś przetarło...

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#11 Post autor: firek »

djrafix, musisz poprostu zajrzeć pod maskę i popatrzeć czy mechaniz jest cały.
najlepiej byłoby gdyby ktos mógł Ci jeszcze poruszać dzwignią w międzyczasie jak będziesz sprawdzał.
Obstawiam że jeśli jest ta usterka o której myślę to od razu zauwazysz bo mechanizm bedzie rozpięty...

djrafix

#12 Post autor: djrafix »

Ok,rozumiem, zobaczę jak coś to mam po drugiej stronie domów mechaników najwyżej im się to zostawi do roboty..wrr :x


A jak bym doszedł tej usterki o której mówisz to dam radę sam to wymienić czy lepiej dać za parę groszy mechanikowi jakiemuś?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#13 Post autor: firek »

spokojnie dasz radę sam wymienić

gregorkrk

#14 Post autor: gregorkrk »

super widok na całą sprawe będziesz miał po wyciągnięciu aku i podstawki pod akumulator(4śruby) i wtedy wszystko jest na wierzchu

P.S. w 1,8 niema linek

djrafix

#15 Post autor: djrafix »

Dziś się chciałem za to zabrać,ale od góry nie za wiele widziałem,więc zdjąłem osłonę silnika i pod spodem zauwazylem pewną dźwigienkę wkleiłem foto, Obrazek nie wiedziałem bardzo o co z tym chodzi,tą dźwigienke w całośći sie wymienia?. To jest część ruchoma po ruszaniu dźwignią zmiany biegów ta część sie rusza i ma na sobie dosyć duze luzy, czy tak ma być??. W tej dźwigience był seger jakiś, auto jednak oddałem do sąsiadów mechaników i jutro mam sie dowiedzieć co sie dzieje blizej :roll:


http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 28093.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 28094.jpg/


Powyżej dwie foty tej dźwigienki

[ Dodano: Sob Gru 03, 2011 22:28 ]
Zafirka naprawiona, 200zl mnie ta zabawa kosztowala, i biegi wchodzą jakoś :lol: :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”