Drgania/wibracje Auta przy przyśpieszaniu

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#16 Post autor: szura217 »

Może głupie, sprawdzałeś czy masz "równą" piastę i styk felgi? W sensie rdza czy jakiś inny brud. U mnie pomimo dokręconych śrub koło leciutko bujało się na piaście, objaw miałem podobny, podczas przyspieszania, drgało, po przeczyszczeniu druciakiem piasty i powierzchni przylegania felgi problem znikł.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#17 Post autor: prymus2103 »

To nie zawieszenie , sprawdź półosie od wewnętrznych przegubów takie kwiatki mogą być.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

cukier101

#18 Post autor: cukier101 »

Komputer był podłączany żadnych błędów nie ma jak na postoju i jak przy jeździe. Sprawdzę ten styk pomiędzy piastą a felgą . Ja stawiam na układ napędowy jak już pisałem wymieniałem przegub wewnętrzny prawy a jak mogę sprawdzić półoś ? Byłem u mechanika znajomego siedziałem na podnośniku w górze wrzuciłem 5 bieg samochód przyśpieszył do 90 km/h a on sprawdzał czy wszystko ok przy układzie napędowym nic nie stwierdził żadnych drgań luzów, mówi że można wymieniać wszystko po kolei piasta, przeguby, półosie, poduchy, podporę półosi i może ustanie ale to będą spore koszty a teraz to będę miał sporo innych wydatków więc nie dam rady tego wszystkiego wymieniać wolałbym wymienić tylko wadliwą część :/
Ostatnio zmieniony 21 lip 2017, 13:03 przez cukier101, łącznie zmieniany 1 raz.

cukier101

#19 Post autor: cukier101 »

Nikt nie miał takiego przypadku pomocy

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Kocur »

cukier101 pisze:Nikt nie miał takiego przypadku pomocy
. Ja miałem taki przypadek. Ale związane to było z tym, że miałem nieszczelność na kolektorze dolotowym (wyrobiły się klapki i spadła listwa z nastawnika). Przy mocnym dodaniu gazu powstawały dziwne wibracje silnika, które przenosiły się w jakiś sposób na kierownicę i wyglądały jak drgania z zawieszenia. Proponuję przyjrzeć się kolektorowi
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

cukier101

#21 Post autor: cukier101 »

Kolektor dolotowy czyli to ten co przepustnica i egr jest do niego dokręcana ? A możesz kolego opisać jak rozwikłałeś ten dylemat ? :?:

Skasowany użytkownik 6483

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja podejrzałbym dokładnie poduszki silnika . Może któraś sie skończyła i wibracje sie przenoszą na karoserię?

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Kocur »

cukier101 pisze:Kolektor dolotowy czyli to ten co przepustnica i egr jest do niego dokręcana ? A możesz kolego opisać jak rozwikłałeś ten dylemat ? :?:
EGR jest do niego dokręcony. To taki kawał grubszej rury z czterema "dzyndzlami", na których jest umocowana listwa poruszająca nimi.Te "dzyndzle" to zakończenia klapek wirowych. Jeśli tam jest jakaś nieszczelność, silnik może wytwarzać wibracje, które przeniosą się na kabinę i kolumnę kierowniczą (to właśnie działo się u mnie przy dodawaniu mocno gazu - praktycznie na każdym biegu)
Jak ja u siebie to rozwiązałem - wymieniłem po prostu kolektor na taki, z którego usunięto klapki. Tylko jak pisałem - musisz być 100% pewien, że to nieszczelność dolotu powoduje ten problem. Powiedz mi rzecz taką - jak zachowuje się Twoje auto w momencie, gdy dodajesz gazu na bardzo małych obrotach ? Czy do 1800 obr jest mulaste, a po przekroczeniu 2000 obr nabiera nagle wigoru ?
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 19:55 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

cukier101

#24 Post autor: cukier101 »

Cześć Kocur powiem Ci tak że na wiosnę miałem właśnie takie skutki że dopiero po wyżej 2000 obr był kop a przed nie zapalał mi się chek pod kompem wychodziło nieszczelność w układzie dolotowym przeczyściłem przepustnice i egr chek usunięty i od tamtej pory ok no i teraz właśnie od jakiegoś czasu drgania przy przyśpieszaniu jak przyśpieszam delikatnie to ok a jak w ciskam gaz mocniej to drgania tak jakby na prawym kole na kierownicy i na podwoziu karoserii teraz mam też tak że od przedziału 110 km/h do 130 km/ h drganie tylko odczuwalne na kierownicy a powyżej ok już mam mętlik w głowie większość mechaników twierdzi że to przegub wewnętrzny. Już prawy wymieniłem zastał jeszcze z lewej a teraz to nie wiem do czego się przymierzać ? :roll:
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 20:18 przez cukier101, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Kocur »

Sprawdź może na początek, czy listwa nie spadła z tych "dzyndzli" i nie leży na kolektorze.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#26 Post autor: cypis36 »

Cześć. Sprawdź również łożysko podpory półosi prawej, stan tarcz hamulcowych czy nie są krzywe, gumy stabilizatora jak i łączniki, tuleje na wózku, stan przegubów(półosi) czy nie są krzywe, końcówki jak i drążki kierownicze. Czynników jak widzisz jest bardzo dużo.
Pozdrawiam Marcin.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 08:16 przez cypis36, łącznie zmieniany 1 raz.

cukier101

#27 Post autor: cukier101 »

Witam sprawdzałem tą listwę u mnie akurat nie spadła tylko była założona na dzyndzle te od góry które nie sterowały a ten dzyndzel który steruje pozostałymi nie był przyczepiony do listwy jeszcze nie testowałem bo postanowiłem przy okazji wyczyścić egr i przepustnice jutro poskładam i zobaczymy bo dziś nie dam rady bo do pracy muszę się zbierać dzięki kocur za cenne podpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Kocur »

cukier101 pisze:Witam sprawdzałem tą listwę u mnie akurat nie spadła tylko była założona na dzyndzle te od góry które nie sterowały a ten dzyndzel który steruje pozostałymi nie był przyczepiony do listwy jeszcze nie testowałem bo postanowiłem przy okazji wyczyścić egr i przepustnice jutro poskładam i zobaczymy bo dziś nie dam rady bo do pracy muszę się zbierać
Czyli z tego, co rozumiem, to rozleciał się mechanizm napędzający klapki, prawda ? To na pewno dawało Ci nieszczelność i stąd właśnie kiedyś pojawił się ten błąd, o którym kiedyś pisałeś. To prawdopodobnie dawało specyficzne szarpnięcia silnika, co Ty interpretowałeś (podobnie zresztą jak i ja) jako drgania związane z układem przeniesienia napędu/zawieszeniem.

Dobra rada wujka Kocura: wymień ten kolektor dolotowy na zmodyfikowany. Na naszym forum jest kolega Danielp, który dostarcza dobrej jakości zmodyfikowane kolektory w rozsądnej cenie (sam mam od niego). Zniknie Ci ten błąd nieszczelności, auto nabierze wigoru no i problem klapek będziesz miał z głowy. I na 90% znikną Ci też te drgania
cukier101 pisze:dzięki kocur za cenne podpowiedzi
Nie ma za co :) Mnie pomagają, pomagam ja i tak to wszystko się kręci :)
Ostatnio zmieniony 27 lip 2017, 13:13 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

cukier101

#29 Post autor: cukier101 »

Cześć Problem drgań wyjaśniony przyczyną była listwa od sterowania klapami od kolektora ssącego dzięki panowie za odpowiedzi i podpowiedzi pozdrawiam i dzięki ;)

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Kocur »

Nie ma sprawy :) Cieszymy się, że usterka zdiagnozowana :) Bezawaryjności życzymy :)
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 13:11 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”