Informacje o stanie DPF i nie tylko... na wyświetlaczu LCD

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#226 Post autor: LWPM »

empoli71 pisze:Z18 XER
nie wiem czego oczekujesz, ale główna funkcja (czyli monitorowanie DPFa) jest Ci niepotrzebna bo DPFa nie masz :)
Za to wszystko inne będzie działać (temperatura, kody błędów, alarm, czujniki parkowania [jak zrobię] i inne...)
scooter pisze:Filmiki są z wyświetlaczem trzy liniowym do dwu liniowego to też będzie pasować mam nadzieję
tez mam taką nadzieję, że będzie działać :> o ile pamiętam to sprawdzałem z dwuliniowym i działało. Sam mam tylko 3-liniowe wyświetlacze do testów

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#227 Post autor: mlody17 »

To może weź Łukasz jakoś podsumuj ten temat albo załóż nowy napisz jakie funkcje będzie miał modul ile będzie kosztować i najważniejsze kiedy będziemy mogli go nabyc i od razu może zrób listę chetnych będziesz wiedział czego ile kupować :)

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#228 Post autor: LWPM »

mlody17 pisze:To może weź Łukasz jakoś podsumuj ten temat albo załóż nowy
piszę sobie to na brudno... za dużo tego się zrobiło i nie jestem w stanie na raz spisać wszystkiego tak od razu :)
ale już niedługo...
czekam na nowe PCB tak by się mieściło w obudowę, wiec za max 2 tygodnie będą gotowe sztuki :)

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#229 Post autor: scooter »

Wyszukalem jeszcze coś co by mogło się przydać przynajmniej mi , automatyczne skladanie lusterek np. tylko w plusowej temperaturze bo zima to jak kto woli

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#230 Post autor: Flora »

:arrow: scooter

A jak chciałbyś tymi lusterkami sterować?
Zafira nie posiada takich modułów sterujących drzwiami jak np Vectra czy Insignia, a jedyna możliwość złożenia lusterek to użycie przycisku na panelu drzwi.

:arrow: LWPM

A wracając do filmów z działania... są to prezentacje obsługi radia/wyświetlacza z symulowanymi danymi. O ile samo wypychanie danych dla wyświetlacza jest proste to już jednoczesna obsługa chociażby pobierania parametrów silnika i reakcji na sterowanie z radia/wyświetlacza może nieźle nabruździć przy multipleksowanych magistralach. Poszczególne moduły nie będą w nieskończoność oczekiwały na odebranie ramek z informacjami i może się okazać, że timeout jest krótszy niż np czas oczekiwania na odpowiedź z sterownika silnika.

Przeprowadzałeś analizy funkcjonalne pod tym kątem?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 13:39 przez Flora, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#231 Post autor: scooter »

[quote="Flora"]:arrow: scooter

Zafira nie posiada takich modułów sterujących drzwiami jak np Vectra czy Insignia, a jedyna możliwość złożenia lusterek to użycie przycisku na panelu drzwi.

A skad mam wiedziedz że nie ma takich modułów, to propozycja była jak sie nie da to trudno

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#232 Post autor: LWPM »

Flora pisze:A wracając do filmów z działania... są to prezentacje obsługi radia/wyświetlacza z symulowanymi danymi. O ile samo wypychanie danych dla wyświetlacza jest proste to już jednoczesna obsługa chociażby pobierania parametrów silnika i reakcji na sterowanie z radia/wyświetlacza może nieźle nabruździć przy multipleksowanych magistralach. Poszczególne moduły nie będą w nieskończoność oczekiwały na odebranie ramek z informacjami i może się okazać, że timeout jest krótszy niż np czas oczekiwania na odpowiedź z sterownika silnika.

Przeprowadzałeś analizy funkcjonalne pod tym kątem?
Multipleksowanie CANów faktycznie utrudnia wszystko, ale w praktyce, to nie jest tak źle.
Niektóre dane wyświetlacz wysyła kilkukrotnie aż stwierdzi, że moduł nie odpowiada - mam tu na myśli komunikację odpowiedzialną za tworzenie całego menu, itp - z tym nie ma problemów. Wyświetlacz wymaga odświeżania danych co 3-5 sekund, więc z tym nie ma problemu.
Problemem jest tylko czasami reakcja na wciśnięcie przycisku (np wejście do menu). Czasami - gdy akurat moduł czyta coś z HSCAN (np silnik) - to ta informacja ginie, ale nie zdarza się to zbyt często. Najwyżej wtedy wciskamy przycisk jeszcze raz. :)
Większość (to co się dało) sterowania przygotowałem pod taką ewentualność i biorę pod uwagę, że nie wszystko co potrzebuję to tak naprawdę otrzymam - komplikuje to czasami sytuację, ale zwykle działa.

Opóźnienia występują w odświeżaniu danych przez wyświetlacz. Jeśli za szybko coś wysyłam, to wyświetlacz reaguje z opóźnieniem. Z tego powodu nie nadaje się to do wyświetlania szybko zmieniających się danych. No ale widocznie te wyświetlacze takie są.

Maksymalne Timeouty dla komunikacji z modułami są ściśle określone w specyfikacji GMLan (nie pamiętam już teraz konkretnych wartości, ale są to wartości rzędu do 100ms i moduł w tym czasie MUSI odpowiedzieć - chociażby tyle, że jest zajęty i potrzebuje więcej czasu - co się przeważnie zdarza w przypadku komunikacji z wyświetlaczem) i moduł sobie jakoś z tym radzi - także gdy moduł przestanie odpowiadać, lub go po prostu nie ma, to tez problemu większego nie ma. Watchdog pilnuje timeoutów i przerywa komunikację w razie potrzeby. Najwolniejszy z tego wszystkiego i tak wydaje się być wyświetlacz - najbardziej opóźnia komunikację, szczególnie z CD70, gdy radio zbyt dużo informacji wysyła. Wyświetlacz potrafi odrzucić dane (bo się nie wyrabia?). Wtedy i tak jestem na MSCAN - więc wszystko co trzeba to otrzymuję.

Moduł może generować błędy na MSCANie gdy próbuje zmienić język na polski (przy angielskim CD70) - bo podszywa się pod wyświetlacz - no ale to jest opcja, z której nikt korzystać nie musi.

Podsumowując: problemy ze sterowaniem są, aczkolwiek są rzadkie i mogą pojawiać się tylko przy wchodzeniu/wychodzeniu z menu (wtedy wciskamy ponownie przycisk [np rolka na CD70]). W praktyce po menu nie chodzimy prawie wcale (no bo po co podczas jazdy?).
Sterowanie przydaje się do skonfigurowania modułu (tj. menu ustawień, którego nie pokazywałem na żadnym filmie jeszcze).
Ale jak już włączysz sobie menu (np przyciskając BC przez 3s), to po zakładkach możesz chodzić do woli, nie ma problemów z przyciskami w prawo i w lewo, bo tutaj nie ma komunikacji z modułem w tym momencie (tzn... może być, ale nie jest mi potrzebna więc z niej nie korzystam).
Można się łatwo przyzwyczaić, że czasami trzeba nacisnąć np powrót jeszcze raz :)
Nie ma możliwości, że przez multipleksowanie CAN nie pojawi Ci się informacja o rozpoczęciu wypalania DPF lub coś w tym stylu... najwyżej otrzymasz ją sekundę później niż gdyby tego multipleksowania nie było.
Nie ma problemów z komunikacją z modułami.

Mam nadzieję, że odpowiedź jest wyczerpująca.
Jeśli mam coś opisać bardziej technicznie, to pytaj - albo tutaj jeśli to jest interesujące dla wszystkich, albo na PW.

PS. 3xCAN rozwiązałoby te wszystkie problemy i wtedy nie byłoby o czym pisać :)
ale już o tym pisałem wcześniej i nie chcę się powtarzać, no i to wymaga zrobienia wszystkiego od nowa...
Dla tych zastosowań o których tu piszemy, multipleksowanie w zupełności wystarcza.


PS2: przeczytałem to wszystko jeszcze raz... przepraszam za chaotyczny opis, ale multipleksowanie CANów w niektórych sytuacjach było dość skomplikowane, stąd trudno mi to w prosty sposób opisać by nie zanudzać szczegółami implementacji :)

Co do sterowania lusterkami się nie wypowiem, nie wiem czy się da, bo nie mam takich bajerów u siebie.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 15:10 przez LWPM, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
empoli71
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2017, 20:01
Lokalizacja: Włochy
Model:

#233 Post autor: empoli71 »

LWPM pisze:
empoli71 pisze:Z18 XER
nie wiem czego oczekujesz, ale główna funkcja (czyli monitorowanie DPFa) jest Ci niepotrzebna bo DPFa nie masz :)
Za to wszystko inne będzie działać (temperatura, kody błędów, alarm, czujniki parkowania [jak zrobię] i inne...)

Właśnie chodzi o te inne :lol: No i musi dalej działać UHP bo z tego nie mogę zrezygnować.Będę w kraju za 2 tygodnie czy dasz radę do tego czasu zmontować jakieś egzemplarze na sprzedaż?

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#234 Post autor: amakuch1986 »

Ja mam silnik z18xer i tez bym się pisał na ten moduł. Jaka zaliczkę Ci przelać? Jak coś to pisz. Na PW.
Da radę tez wyświetlać napięcie?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#235 Post autor: Flora »

LWPM pisze:PS2: przeczytałem to wszystko jeszcze raz... przepraszam za chaotyczny opis, ale multipleksowanie CANów w niektórych sytuacjach było dość skomplikowane, stąd trudno mi to w prosty sposób opisać by nie zanudzać szczegółami implementacji
Opis jest dobry i chaosu raczej w nim nie ma.
Ważne, że świadomie zarządzasz ginącymi komunikatami i nie jest to produkt, który "jakoś działa".

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#236 Post autor: LWPM »

amakuch1986 pisze:Ja mam silnik z18xer i tez bym się pisał na ten moduł
właśnie dodałem obługę silników benzynowych: 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 i 2.2 - będzie działało
amakuch1986 pisze: Jaka zaliczkę Ci przelać?
póki co nie wymagam zaliczek... ale jak koniecznie chcesz być pierwszy - odezwij się na PW :)
amakuch1986 pisze:Da radę tez wyświetlać napięcie?
zobaczę, pomyślę... i dam znać :)

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#237 Post autor: amakuch1986 »

A jaki najlepiej firmware musi być w gid 3 liniowym ? aby działało to jako bc a jaki żeby było uhp. Jak to wygląda na gid, możesz jaki filmik zrobić.

Pozdrawiam

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#238 Post autor: LWPM »

amakuch1986 pisze:A jaki najlepiej firmware musi być w gid 3 liniowym ? aby działało to jako bc a jaki żeby było uhp.
jeśli nie masz UHP to firmware dowolne, jeśli masz UHP to wymagane firmware różne niż 8.0.x
to, czy działa on na osobnej zakładce, czy na BC to już zależy od Ciebie (możesz nie mieć UHP i uruchomić to na BC - bo np nie chcesz włączać sobie dodatkowej zakładki) - kwestia konfiguracji modułu

filmik tutaj jest, trochę stary, ale z grubsza obrazuje jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=hhbee085twc
ten wyświetlacz to GID v 8.0.1 - działa, bo nie ma UHP :)
aktualny filmik mogę nagrać... później (wieczorem / w nocy)

wydzieliłem wątek DPF Monitora do nowego tematu, aby uniknąć powtarzających się pytań i podsumować funkcje/możliwości/wymagania modułu.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 14:48 przez LWPM, łącznie zmieniany 3 razy.

rtdm

#239 Post autor: rtdm »

Hi, I'm hoping you guys can help me with the extensive work you have been doing!

I'm trying to pull the manifolds absolute pressure, and the barometric pressure readings over high speed canbus.

I have successfully read and understood the DPF as you documented early on, but I was wondering if you could advise of the hex codes for the MAP and BARO pressures? i.e. 0x18 is for DPF, which is for MAP and BARO?

I look forward to hearing from you, and thank you in advance.

Rick

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#240 Post autor: LWPM »

rtdm pisze: 24 sty 2018, 01:20I'm trying to pull the manifolds absolute pressure, and the barometric pressure readings over high speed canbus.
simplest way: https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
PID: 0x0B and 0x33
however these values may not be supported by every engine

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”