Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Damianos

#46 Post autor: Damianos »

mam 120 ... ale własnie czytam całe forum odnosnie EGR i przepustnicy:)... jutro tj. w poniedziałek rozbieram i zobacze co w trawie piszczy... jedno tylko pytanie czy po czyszczeniu trzeb acoś kasować czy komp sam odczyta nowe parametry pracy ...?

siesko

#47 Post autor: siesko »

witam wszystkich,prosze o pomoc i rade,mam bład 2279,zawor egr wyczyszczony,filtr czastek po regeneracji i czły czas wywala mi ten błąd,i auto nie ma mocy,jakis mechanik powiedzial mi ze kolektor do wymiany i przez to ze jest juz uszkodzony lewe powietrze dostaje,hmm moze ktos sie wypowie i podpowie czy to tego wada i jak uniknac kosztow,dzieki

jacekk44

#48 Post autor: jacekk44 »

czy zawór EGR ma coś wspólnego z DPF bo od niby wymiany EGR mam problemy z PDF-m auto samo nie może go wypalić natomiast kompem wypalanie następuje prawidłowo

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#49 Post autor: Lorry »

Jesli zawór EGR żle działa, to powoduje zapychanie DPFa. W systemie może być OK, a w realu niet. Niestety konieczna organoleptyczna konsultacja.

Popatrz na tutorial Markiego (podklejony)

kicaj

#50 Post autor: kicaj »

jacekk44, nic wspolnego nie ma, ale egr decyduje o ilosci powstajacych czasteczek C ktore zatykaja dpf

napisz cos wiecejm, jak jezdzisz, jaki styl jakie trasy, jakie paliwo ile km na raz itd...

jacekk44

#51 Post autor: jacekk44 »

a więc najdalej to 25 km w jedną stronę po autostradzie reszta to do10 km tankuje na shell-u i każdego tygodnia tak samo przed wymianą EGR-a spalanie na wolnych obrotach przy wypalaniu filtra miałem około5l/h teraz tylko 2l/h

kabanosik

#52 Post autor: kabanosik »

0245 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy lub przerwa
Wypedałowałem taki błąd 245258. Czy dobrze go rozszyfrowałem i co to jest? lub czym grozi.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#53 Post autor: MieHor »

Ja ten błąd rozumiem jako P2452 - niestety nie mam jego znaczenia

//edit// - znalazłem tutaj: http://thedieselgarage.com/forums/showthread.php?t=259

P2452 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit

Anony Mous

#54 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze: roznica cisnien:
-3kPa =0.37V
-2kPa=0.39V

u mnie róznica ciśnień ma przeważnie następujące wartosci:
-1kPa =0.47V

tylko nie wiem, co te wartości tak naprawde oznaczają, które są lepsze? u mnie czy u kicaja?
jakie u was wartosci pokazuje op com?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

kicaj

#55 Post autor: kicaj »

a jakie nasycenie? kolo 20%?

Anony Mous

#56 Post autor: Anony Mous »

52%

kicaj

#57 Post autor: kicaj »

hmm
z ktorego roku/miesiaca masz auto?

nasycienie 48% --- 56%
roznica cisnien -3kPa =0.37V ---- -2kPa=0.39V

a ty masz 52% przy -1kPa...

Anony Mous

#58 Post autor: Anony Mous »

rocznik 2006, czyli co? za mała czy za duza róznica ciśnień przy 52%, zreszatą z tego co pamiętam to zawsze mam taką róznicę ciśnień bez wzgędu na nasycenie, choć nie daję głowy, będę obserwował. Jaka powinna być różnica w różnicy ciśnień miedzy powiedzmy saturacja 20%-ową a 110%-ową?

kicaj

#59 Post autor: kicaj »

z 2006 to masz 2 czujniki - przed i za dpfem
ja mam z 2007 i mam tylko 1den, roznica obliczana jest wzgledem cisnienia atmosferycznego. moze stad ta roznica...

Anony Mous

#60 Post autor: Anony Mous »

prośba do innych użytkowników zb z op comem, czy moglibyscie zaprezentować swoje odczyty różnicy ciśnień z op coma?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”