Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gwizd_ek
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 00:32
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Klęczany
Auto: Zafira A 1.6 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#361 Post autor: gwizd_ek »

Dziś wyczyściłem przepustnicę. Po wymontowaniu okazało się że to wersja sterowana elektronicznie a nie z silnikiem krokowym. Od strony silnika byłą masakrycznie zabrudzona. Szczotkowałem ją prawie 45 minut i zużyłem cały zmywacz. Niestety problem nadal jest. Jutro wyczyszczę EGR i zobaczę. Jeżeli pomoże to przy następnej usterce go zlikwiduje.
Żeby się nie psuła :)

gwizd_ek
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 00:32
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Klęczany
Auto: Zafira A 1.6 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#362 Post autor: gwizd_ek »

Dzisiaj wyjąłem EGR i go wyczyściłem. Oczywiście był niemiłosiernie zasyfiony. Żeby go dobrze wyczyścić musiałem na chwilę otworzyć go z akumulatora za pomocą kabelków. I taki mały tip. Świetnie nadają się do tego kable z obudowy PC, które wpina się w płytę główną. Po oczyszczeniu i przejechaniu ok 50 km nie wystąpił żaden objaw. Pojeżdżę tydzień i zobaczę jak będzie się zachowywać.
Żeby się nie psuła :)

grzesiu531

#363 Post autor: grzesiu531 »

witam moja zafira szarpnie przy zmianie biegu przy puszczeniu gazu i tylko wtedy poza tym jest okey.szukam przyczyny moze ktos mial ten problem?

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#364 Post autor: marekzegarek »

grego pisze:Na początku też miałem problem, ale zapomnieli podpiąć jakiejś rurki do przepustnicy i wyskakiwał błąd sondy lambda. :mrgreen:
jestem dopiero w połowie tego tematu i znalazłem właśnie to. moja ZA ma stały bład pierwszej sondy lambda, szarpie przy ruszaniu, szarpie przy zmianie biegów na małych obrotach (jak są wyższe to zmiana idzie raczej gładko), czasami dłużej odpala na zimnym, czasami szarpie lub muli w przedziale 2500-3000 obr, czasami tez przy redukcji trzyma obroty w czasie wciskania sprzęgła. w czasie wymiany filtru powietrza mocno podniosłem obudowę mocno do góry i wężyk podpięty do chyba elektrozaworu za filtrem odłączył się od przepustnicy, moim zdaniem gumowy łącznik kolankowy jest za luźny i przepustnica wilgotna na zewnątrz (chyba paliwo) obroty wtedy falowały od 1200 do 600- 700 i przy wciśniętym sprzęgle zdarzało się silnikowi zgasnąć (bardzo efektowny brak wspomagania u. hamulcowego przed skrzyżowaniem), po założeniu wężyka falowanie ustało ale reszta objawów jest, przepustnicę wyczyszczę na pewno, egr na 99% nie mam, świece już wymieniłem - co mogę jeszcze sprawdzić (czyszczenie przepływomierza?), generalnie po ostatniej trasie 500km i spokojnej jeździe średnio 90km/h wyszło mi 7l/100 to chyba jak ustanie szarpanie dam sobie siana i nie będę drążył tematu

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#365 Post autor: janekW67 »

Odłącz przepływomierz i zobacz co się bedzie działo. A sondę masz sprawną?
Oczywiście!

dzony78
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2018, 21:16
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#366 Post autor: dzony78 »

Witam mam problem z Zafira 2.0 dti. Po regeneracji pompy przerywa podczas jazdy. Na zimnym silniku nie czuć aż tak bardzo, ale nie wkreca się na obroty. :zły: pompa sprawdzona po raz drugi i problem ten sam. Podczas trzymania pedału gazu w jednej pozycji poniżej 2500 obr/min, obroty spadają i spowrotem wracają. Szarpanie ustępuje powyżej 3tys obrotów. Najgorzej jest przy ruszaniu i jeździe po rondzie na pierwszym lub drugim biegu. Przelewy wymienione, czujnik temp cieczy także oraz podmieniony czujnik położenia wału korbowego. Na kompie brak błędów.

aro
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2018, 15:22
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Lubuskie [FSU]
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#367 Post autor: aro »

A przepływomierz sprawdzałeś? Najlepiej podmienić od kogoś kto ma taki sam. Jak nie to , może być sterownik silnika. Powodzenia.

dzony78
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2018, 21:16
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#368 Post autor: dzony78 »

Ale przed regeneracja tego nie miałem wszystko chodzili jak należy. Co do sterownika to chyba jest na pompie i także był robiony.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2018, 16:57 przez dzony78, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 24733

#369 Post autor: Skasowany użytkownik 24733 »

Mam taki problem, że samochód czasami się przydusza przy mocniejszym dodaniu gazu. Trwa to ok 0,5s - później samochód jedzie normalnie. Przepustnicę przeczyściłem ale nic się nie zmieniło. Wymieniłem też filtr powietrza.
Nie występuje to często - czasami przejadę kilkadziesiąt kilometrów i jest ok, a czasami zdarzy się np. dwa razy w ciągu kilku minut.
Inna sprawa - podczas zmiany biegu gdy puszczam gaz i wduszam sprzęgło obroty idą przez 0,5s w górę (np. 500obr wyżej - jakby zdjęcie nogi z gazu nie powodowało natychmiastowej reakcji). Czy to normalne zachowanie?
Czasami też falują obroty na biegu jałowym (600-900) - ale to bardzo rzadko się zdarza.

Na komputerze był wcześniej bład katalizatora i przepływomierza. Ale wyczyściłem to ok 1000km temu i już się nie powtórzył.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 08:32 przez Skasowany użytkownik 24733, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#370 Post autor: janekW67 »

Obstawiam,że umiera przepływomierz.
Oczywiście!

dzony78
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2018, 21:16
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#371 Post autor: dzony78 »

Ale skoro nie było tego przed regeneracja to czemu teraz jest?

Skasowany użytkownik 24733

#372 Post autor: Skasowany użytkownik 24733 »

janekW67 pisze: 22 sty 2018, 10:44 Obstawiam,że umiera przepływomierz.
Jaki koszt?
Na necie widzę ceny od 100zł do nawet 500...
Czytałem, że te tanie do niczego się nie nadają.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#373 Post autor: janekW67 »

Do Twojego silnika najlepszy będzie oryginał Siemens VDO 5WK9606. Nie ukrywam, że jest drogi.
Np tutaj: https://jarcars.pl/przeplywomierze-powi ... 6v-gm.html
Oczywiście!

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#374 Post autor: evillysy »

Panowie a w kwestii przepływomierza, gdy wypialem wtyczkę z przepływomierza silnik chodzi tak samo, jakby brak reakcji na wolnych obrotach. Czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#375 Post autor: Tazz »

No właśnie nie powinno tak być
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”