pomarańczowa kontrolka oleju co może oznaczać

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
waldiwaldi
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 01 lut 2015, 09:51
Imię: Waldi
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#61 Post autor: waldiwaldi »

Błąd jaki pokazuje program po podłączeniu do auta to P2279
EDIT
czy ten powyższy błąd może być związany z turbiny? bo w zakładzie wstępnie włosi pisali że turbina do wymiany. I że to nie koniec diagnozy.. chcą mnie naciągnąć?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2017, 17:42 przez waldiwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#62 Post autor: bumba »

Hej

Kod błędu który podałeś jest w tym wątku Nieszczelność w układzie dolotowym


"Jak w temacie - Kod błędu P2279 ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem auto wchodzi w tryb awaryjny, a po przekroczeniu 2500 obrotów kontrolka gaśnie i auto idzie normalnie. Wizualnie wszystkie węże ok. Co to może być?"

Zachowanie brzmi jak u ciebie, wskazują na problem z EGR, nie domyka się.
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#63 Post autor: SD72 »

Kod błędu który podałeś jest w tym wątku Nieszczelność w układzie dolotowym
I tam by pasowalo kontynuowac temat zwiazany z tym bledem ;) :idea:
Ostatnio zmieniony 15 cze 2017, 18:22 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#64 Post autor: koval »

Żeby nie dublować wątku opiszę swój problem pomimo że dyskusja poszła w kierunku ogólnych problemów z silnikiem.

Moje zafirari B z 2007, 1.8 140, 155 000 km przebiegu (jeśli Niemiec który płakał jak sprzedawał nie kręcił). Jeżdżę od 2012 (100 000 km).

Ostatnio na autostradzie przy 130 km/h na tempomacie zapaliła się żółta (czy tam pomarańczowa, nie znam się na kolorach) kontrolka oleju oznaczająca niski poziom oleju wg instrukcji (nie niskie ciśnienie - od tego jest czerwona). Zjechałem, dolałem 2 kreski do pełna i pojechałem dalej. W drodze powrotnej to samo, zjechałem, sprawdziłem olej (max - nie ubyło). Po odpaleniu ponownym kontrolka przestała się palić, ustawiłem tempomat na 110km/h i już się nie zapaliła do powrotu do domu. Ktoś ma pomysł co się może dziać? Przy jeździe po mieście nie ma tego kłopotu.

Podobny problem znalazłem na forum astry: https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=814196 . Część osób na nim uważa że to wada fabryczna czujnika. Moim zdaniem to zbyt optymistyczna wersja.

consitor

#65 Post autor: consitor »

Dzień Dobry wszystkim.
To ja też dodam swoją historię z żółtą kontrolką oleju. Dzisiaj zawróciła mnie (i całą rodzinę) z wyjazdu urlopowego.
Rano przed wyjazdem zapaliła się po raz pierwszy - miałem do załatwienia parę rzeczy - wracam a tutaj taka niespodzianka. Dolałem 0,2 l oleju - włączyłem silnik - kontrolka się nie świeciła.
Auto zapakowane, rodzina też - ruszamy w trasę - przed nami 400 km.
Pierwsza niespodzianka po 15 min - znów kontrolka. Dolałem jeszcze trochę oleju, chociaż widzę że jest OK.
Wyłączenie i włączenie silnika gasi kontrolkę. Po 15 minutach tak samo. Była to dla mnie nowość. Spróbowaliśmy pojechać jeszcze (widzę przecież, że olej mam w normie).
Po kolejnym włączeniu się kontrolki - decydujemy o powrocie. Troje dzieci w samochodzie - nie ryzykujemy (ale płacze w samochodzie były - w końcu to tylko dzieci).
Jutro sprawdzę to w warsztacie - ale z tego, co widzę tutaj na forum jest wniosek, że z tymi kontrolkami jest coś nie tak.
Olej zmieniałem 2 m-ce temu, więc chyba nie stracił jeszcze na jakości.

Widzę takie podobieństwo mojej sytuacji do innych. Spędziliśmy poprzedni weekend w górach, gdzie zrobiliśmy jakieś 200 km po wzniesieniach i zakrętach (tylko jaki to ma wpływ na funkcjonowanie czujnika?).

Jeżdżę Zafirką dwa lata. Rocznik 2008, 220 tys na liczniku. Powiem wam coś zaskakującego: zatęskniłem dzisiaj do swojego starego LANOSA, którym przejechaliśmy pół Polski bez problemów a jedyną poważną usterką, która się zdarzyła był... brak takiej usterki.
W Zafirze wymieniłem już EGR, wtryskiwacze, centralny zamek, przepalałem DPF a do tego kilka innych rzeczy (ale już takich normalnych - eksploatacyjnych).

Dzisiaj naprawdę się wnerwiłem. W tym aucie, kiedy wyrusza się w trasę, nie można czuć się pewnie (człowiek jedzie i myśli - co mi dzisiaj wysiądzie). To jakiś badziew a fuszerka goni fuszerkę. Ale to tylko taka dygresja.

Postaram się napisać jaki finał będzie miała moja historia - może komuś to w czymś pomoże.'

Pozdrawiam

consitor

#66 Post autor: consitor »

W ASO stwierdzili, że komputer pokazuje całą masę błędów kompletnie ze sobą nie związanych.
W sobotę przed wyjazdem zmieniłem pasek wieloklinowy z napinaczem. Już po wyjeździe z warsztatu zauważyłem, że liczniki mam skasowane. Chłopaki w czasie wymiany paska odłączali akumulator (po co?) i wyciągali sobie wtyczki - czym doprowadzili do zamieszania w komputerze (taka jest diagnoza w ASO)

Diagnostyka nie wykazała żadnych nieprawidłowości - poza tym, że oleju jest o 0,5 l za dużo - ale to dlatego, że dolewałem po drodze, reagując na wskazanie kontrolki. Przegląd wiązki kabli też niczego nie wykazał.

Zalecenie - jeździć dalej, obserwować kontrolki, nie przejmować się kontrolką od oleju. Za jakiś czas podjechać do nich i jeszcze raz wykasować komputer (w cenie dzisiejszej usługi). Nadmiar oleju już sobie wyssałem przez wlot bagnetu.

Zaraz ruszamy w drogę. Mam nadzieję, że już bez komplikacji.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
koval
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:31
Lokalizacja: ZS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#67 Post autor: koval »

consitor pisze:z tymi kontrolkami jest coś nie tak.
Też zaczynam tak podejrzewać bo problem występuje zarówno w benzyniakach jak i w dieslach a przecież to są zupełnie różne jednostki. Zdaje się że GM wogóle nie miał swoich silników diesla i kupował je od Fiata.

Dodam że niedawno przejechałem około 600 km po drogach krajowych rzadko przekraczając 120 km/h i kontrolki się nie zaświeciły.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#68 Post autor: czarekcw »

Wczoraj i mi się zaświeciła ta kontrolka (auto bez DPF, olej 5w40 Motul X-Clean, przebieg na oleju 11 000km). Stanąłem, sprawdziłem no i jest na bagnecie stan ok: 1/4 przy ciepłym silniku, na zimnym prawie full. Dolałem może 200ml.

Jak sprawdziłem ceny czujnika (ori 400, podróba 300zł) to odkładam w czasie ew. wymianę.

ceki70
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 22 cze 2016, 16:05
Imię: ceki70
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira B 1,8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#69 Post autor: ceki70 »

W sobotę 23,6,2018 zapaliła się ta kontrolka żółta , kontrola oleju oki, odpalam auto kontrolki brak , ale zapaliła się parę kilometrów później.
W niedziele licznik skasowany po tankowaniu i przy 40 km zapaliła się . Następnego dnia kontrola oleju i jak na filmie :
https://youtu.be/0rJVAc8Xv5A

Wczoraj zmieniłem olej , filtr , i dzisiaj wypuściłem się na trasę S3 i wyczekiwałem tych 40 km , iiiii nic ,droga powrotna też bez kontrolki .
ceki70
Przy pisaniu towarzysz mi dysleksja, dysortografia, dysgrafia, ;) :nie_wiem:

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#70 Post autor: shadow »

I mnie dzisiaj w trasie dopadła pomarańczowa kontrolka niskiego poziomu oleju. Na bagnecie 1/4 stanu, po postoju 10 min kontrolka zgasła ale zapaliła się ponownie po kilkunastu km. Dolałem 0,5l oleju i przez kolejne 200km już się nie zapaliła. Sprawdzę stan rano jak silnik ostygnie.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#71 Post autor: Mariusz »

shadow pisze: 05 sie 2018, 17:45 I mnie dzisiaj w trasie dopadła pomarańczowa kontrolka niskiego poziomu oleju. Na bagnecie 1/4 stanu, po postoju 10 min kontrolka zgasła ale zapaliła się ponownie po kilkunastu km. Dolałem 0,5l oleju i przez kolejne 200km już się nie zapaliła. Sprawdzę stan rano jak silnik ostygnie.
Standartowa sprawa. Mnie też coś takiego dopadło. Mała dolewka i po sprawie.

Awatar użytkownika
Paciu123
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:08
Imię: Patryk
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18X
Gender:

#72 Post autor: Paciu123 »

Witajcie.
Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.

Zafira B 1.8 140 KM + GAZ
Od niedawna borykam się z problemem pojawiającej się Kontrolki Oleju koloru Pomarańczowego. Kontrolka ta zapala się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, a po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownie, ona gaśnie i znowu pojawia się po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Stan oleju jest dobry - nie ubywa, ani nigdzie nie cieknie
Ciśnienie oleju też jest w porządku, ponieważ zostało sprawdzone nawet w tym tygodniu
Czujnik oleju też jest wymieniony na nowy i też w tym tygodniu.

Z

Macie jakieś pomysły, gdzie może tkwić problem ? Lub miał ktoś z was taki problem i jak go się pozbyć i czy się martwić ?

Awatar użytkownika
conway
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 07 mar 2017, 10:49
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#73 Post autor: conway »

I dzisiaj mnie dopadła kontorlka, jeździłem po mieście i nic sie nie działo . Dzisiaj trasa nad morze w sumie 200 km i kontrolka sie zapaliła. Stan oleju oki. Więc nie ma się czym martwić???

Dodano po 1 godzinie 29 minutach 28 sekundach:
Jest czym sie martwić jezeli poziom oleju jest oki???

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#74 Post autor: romek22794 »

Zapali się czasem, jak się wyżej kręci przez dłuższy czas. Przez pół roku nic. Ostatnio "wskoczyłem" na naszą nową obwodnicę (ok 13km) i przy ciągłym 120 km/h zajaśniała. Po zgaszeniu już się nie pojawiła. Olej zmieniony świeżo. Poziom dobry.
Tak widać ma.
Jakby jej nie było- byłoby spokojniej, a tak- następny faktor "denerwowania".

Awatar użytkownika
conway
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 07 mar 2017, 10:49
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#75 Post autor: conway »

romek22794 pisze: 21 kwie 2019, 20:06 Zapali się czasem, jak się wyżej kręci przez dłuższy czas. Przez pół roku nic. Ostatnio "wskoczyłem" na naszą nową obwodnicę (ok 13km) i przy ciągłym 120 km/h zajaśniała. Po zgaszeniu już się nie pojawiła. Olej zmieniony świeżo. Poziom dobry.
Tak widać ma.
Jakby jej nie było- byłoby spokojniej, a tak- następny faktor "denerwowania".
bo własnie leciałem nad morze na 120 +- kawałek na bank te 50 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”