[A] - jancol83 - Edition2000, 2001, Pb+LPG
- jancol83
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 sty 2016, 16:36
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Konstantynów
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
[A] - jancol83 - Edition2000, 2001, Pb+LPG
Posiadaczem Zafiry jestem od stycznia 2016r, ale jakoś nie było kiedy się pochwalić.
Silnik 1,8 16V 125KM
W sierpniu 2016 zagazowana, instalacja BRC, zawór do tankowania schowany pod klapką wlewu paliwa
Elektryczne lusterka
Elektryczne szyby x4
Radio z telefonem - CCRT700
Przyciemnione szyby
8 głośników
Schowek pod fotelem pasażera
Wyświetlacz VAT3
Tempomat
Komputer pokładowy
wyprodukowana w Bohum na rynek niemiecki
To tak w dużym skrócie. Jeżeli ktoś chciałby więcej się dowiedzieć podaję VIN
W0L0TGF7512101012
Wnętrze XXEC
Lakier 298 czarny północy
Alufelgi 5 ramienne
Drugi komplet kół (stalowe) na zimę
Jak każda kobieta, Zośka miała trochę kaprysów.
A to podczas powrotu z pierwszego wyjazdu "poza dom" zaczął ginąć prąd. Zgasło podświetlenie zegarów, wyłączone wspomaganie kierownicy, wyłączenie TC, następnie ABS.
Jakoś udało się dojechać do domu. Wymiana regulatora napięcia i wszystko wróciło do normy.
A to falujące obroty i błędy P0135 i P0170, od razu czarne scenariusze. Przyczyna banalna, rozłączony przewód podciśnienia.
Innym razem coś zaczęło stukać z przodu - wymieniłem łączniki stabilizatora.
Zaczęła mocniej hałasować - dziurawy tłumik. Przy jednej robocie wymieniłem cały komplet łącznie z rurą z łącznikiem elastycznym.
Jako prezent sylwestrowo noworoczny zafundowała mi wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - nowa cewka (Valeo)
W tak zwanym międzyczasie wymiana rozrządu oczywiście też z przygodami. Śruba jednej z rolek napinających wkręcona na klej do gwintów.
A ostatnio kłóciłem się z Zośką o klimatyzację. Oczywiście postawiłem na swoim i w końcu działa. Długo by opisywać (może innym razem opiszę), spece od klimatyzacji zaśpiewali 2800 PLN - podziękowałem i zrobiłem sam (no prawie sam, dzięki maoie).
No i na pewno jeszcze kilka rzeczy, o których już nie pamiętam.
Silnik 1,8 16V 125KM
W sierpniu 2016 zagazowana, instalacja BRC, zawór do tankowania schowany pod klapką wlewu paliwa
Elektryczne lusterka
Elektryczne szyby x4
Radio z telefonem - CCRT700
Przyciemnione szyby
8 głośników
Schowek pod fotelem pasażera
Wyświetlacz VAT3
Tempomat
Komputer pokładowy
wyprodukowana w Bohum na rynek niemiecki
To tak w dużym skrócie. Jeżeli ktoś chciałby więcej się dowiedzieć podaję VIN
W0L0TGF7512101012
Wnętrze XXEC
Lakier 298 czarny północy
Alufelgi 5 ramienne
Drugi komplet kół (stalowe) na zimę
Jak każda kobieta, Zośka miała trochę kaprysów.
A to podczas powrotu z pierwszego wyjazdu "poza dom" zaczął ginąć prąd. Zgasło podświetlenie zegarów, wyłączone wspomaganie kierownicy, wyłączenie TC, następnie ABS.
Jakoś udało się dojechać do domu. Wymiana regulatora napięcia i wszystko wróciło do normy.
A to falujące obroty i błędy P0135 i P0170, od razu czarne scenariusze. Przyczyna banalna, rozłączony przewód podciśnienia.
Innym razem coś zaczęło stukać z przodu - wymieniłem łączniki stabilizatora.
Zaczęła mocniej hałasować - dziurawy tłumik. Przy jednej robocie wymieniłem cały komplet łącznie z rurą z łącznikiem elastycznym.
Jako prezent sylwestrowo noworoczny zafundowała mi wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - nowa cewka (Valeo)
W tak zwanym międzyczasie wymiana rozrządu oczywiście też z przygodami. Śruba jednej z rolek napinających wkręcona na klej do gwintów.
A ostatnio kłóciłem się z Zośką o klimatyzację. Oczywiście postawiłem na swoim i w końcu działa. Długo by opisywać (może innym razem opiszę), spece od klimatyzacji zaśpiewali 2800 PLN - podziękowałem i zrobiłem sam (no prawie sam, dzięki maoie).
No i na pewno jeszcze kilka rzeczy, o których już nie pamiętam.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2017, 22:49 przez jancol83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- jancol83
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 sty 2016, 16:36
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Konstantynów
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dzisiaj znalazłem chwilę żeby wrzucić kilka zdjęć kompresora z mojej ZA. Po diagnozie mechanika, który stwierdził, że jest on zatarty chciałem znaleźć jakiś używany. Żeby nie kupować "kota w worku" pstryknąłem kilka fotek. Może komuś się przyda.
Tak na marginesie dodam,że ów mechanik koszt naprawy oszacował na 2800PLN. (Kompresor do wymiany, bo zatarty, a co za tym idzie płukanie układu, nieszczelny skraplacz i koszty robocizny).
Przymiarki do rozbierania:
Po rozebraniu okazało się, że wcale nie jest on zatarty. Ani jednego opiłka w środku (mechanik twierdził, że są, olej czysty, klarowny). Hałasowało łożysko igiełkowe, to które jest zaraz przy uszczelniaczu, oraz to od sprzęgiełka.
A tutaj rozebrany i umyty kompresor, przygotowany do składania:
Cały koszt naprawy wyniósł około 700 PLN, razem ze sprawdzaniem szczelności, napełnieniem układu, nowym skraplaczem, zestawem naprawczym kompresora, łożyskiem sprzęgła i łożyskiem igiełkowym.
Tak na marginesie dodam,że ów mechanik koszt naprawy oszacował na 2800PLN. (Kompresor do wymiany, bo zatarty, a co za tym idzie płukanie układu, nieszczelny skraplacz i koszty robocizny).
Przymiarki do rozbierania:
Po rozebraniu okazało się, że wcale nie jest on zatarty. Ani jednego opiłka w środku (mechanik twierdził, że są, olej czysty, klarowny). Hałasowało łożysko igiełkowe, to które jest zaraz przy uszczelniaczu, oraz to od sprzęgiełka.
A tutaj rozebrany i umyty kompresor, przygotowany do składania:
Cały koszt naprawy wyniósł około 700 PLN, razem ze sprawdzaniem szczelności, napełnieniem układu, nowym skraplaczem, zestawem naprawczym kompresora, łożyskiem sprzęgła i łożyskiem igiełkowym.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2017, 13:13 przez jancol83, łącznie zmieniany 1 raz.