Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#16 Post autor: mlody17 »

I jak tam postępy w pracach?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#17 Post autor: LWPM »

mlody17 pisze:I jak tam postępy w pracach?
prawdę mówiąc... ostatnie dwa tygodnie... kiepsko - spalił mi się programator samoróbka i została mi tylko jeden - chińska podróbka. No a to chińskie coś działa o wiele gorzej. Większość czasu zeszła mi właśnie na walce z tym programatorem. Chyba już to ogarnąłem, ale czasu mnóstwo zmarnowałem.
Wczoraj dostałem nowe PCB - zacznę to składać chyba w weekend :)
Czujniki parkowania - ciągle niedokończone.

bickik
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2016, 18:19
Lokalizacja: KR
Model:

#18 Post autor: bickik »

A byla by mozliwosc sterowania halogenami przy skrecie ☺

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#19 Post autor: LWPM »

bickik pisze:A byla by mozliwosc sterowania halogenami przy skrecie ☺
o ile wiem, to nie da się sterować pojedynczym halogenem przy skręcie. Można włączać tylko oba jednocześnie

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#20 Post autor: nynek80 »

Jest możliwość zrobienia domykania się szyb po zamknięciu auta.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#21 Post autor: LWPM »

nynek80 pisze:Jest możliwość zrobienia domykania się szyb po zamknięciu auta.
zamykanie okien z pilota można aktywować w REC-u (ale pewnie nie w każdym :) )
Ja póki co nie planuję czegoś takiego dorabiać.

nynek80
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Siedlęcin
Auto: 1.9
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#22 Post autor: nynek80 »

LWPM pisze:
nynek80 pisze:Jest możliwość zrobienia domykania się szyb po zamknięciu auta.
zamykanie okien z pilota można aktywować w REC-u (ale pewnie nie w każdym :) )
Ja póki co nie planuję czegoś takiego dorabiać.
Źle zrozumiałeś. Chodzi mi o zamykanie się okien gdy zamkniesz auto a szyby są nadal otwarte. Zamykam centralny , i w tym czasie
zamykają lub domykają się automatycznie okna.

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#23 Post autor: aroniusz »

Do zamykania szyb jest moduł dostępny na a... lub tu na forum. Wystarczy go podłączyć pod instalację i juz zamyka szyby razem z centralnym.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#24 Post autor: LWPM »

nynek80 pisze:Chodzi mi o zamykanie się okien gdy zamkniesz auto a szyby są nadal otwarte. Zamykam centralny , i w tym czasie
zamykają lub domykają się automatycznie okna.
dopiszę do listy życzeń i zobaczę co się da zrobić :)

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#25 Post autor: Krawiec »

kiedy można na coś liczyć? :)

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#26 Post autor: scooter »

LWPM jak idą prace kiedy mozna się spodziewać gotowego produktu:)?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#27 Post autor: LWPM »

scooter pisze:LWPM jak idą prace kiedy mozna się spodziewać gotowego produktu:)?
wiem, zę wszystko się przeciąga, ale inne sprawy ostatnio mam na głowie :)
prace idą. tak w skrócie:
- mam problemy z skończeniem aktualizacji przez UART - póki co z tym walczę idzie do przodu, ale powoli
- DPF i reszta jest gotowa i już nie bardzo wiem co tutaj dorobić - trochę poprawek, optymalizacji - takie tam drobnostki, np: przez ostatni "długi weekend" udało mi się poprawić wykrywanie wypalania w momencie gdy silnik dopiero zaczyna się rozgrzewać (tylko w silniku 1.7), a nie jak w pozostałych gdy regeneracja osiągnie 1%. By to zrobić np w 1.9, to musiałbym się przejechać z podłączonym komputerem w trakcie regeneracji by zobaczyć co się dzieje :)
- czujniki parkowania - coś tam pokazuje, aczkolwiek nie uznaję tego za skończone. ciężko to zrobić na symulowanych danych - w moim aucie czujnik jeden jest zepsuty i nie działa.
- kupiłem już nowe procesorki (trochę to kosztowało... mam nadzieję, że teraz będą chętni :) )
- czekam na jeszcze jedną paczkę z częściami (CAN tranceivery, bo mam już ostanie sztuki)
- płytki PCB/obudowy i reszta części mam w wystarczających ilościach, ew. mogę kupić u siebie na miejscu w sklepie :)

złożyłem jedną sztukę na gotowo, Froozer dostał do testów - jeździ z nią, testuje i... zgłasza mi błędy... :)
Froozer jest z Wrocławia, więc ew. aktualizacja oprogramowania nie będzie dla niego wielkim problemem :)

a więc:
w tej chwili mogę złożyć tylko 2 sztuki na gotowo (więcej będzie jak ta paczka dotrze).
Na razie nie ma możliwość aktualizacji oprogramowania samemu. Jedyna opcja jaka by była, to odesłanie do mnie i zaprogramowanie programatorem.
Jeśli komuś nie przeszkadza brak aktualizacji oraz niekompletna obsługa czujników parkowania, to mogę dla niego coś złożyć :)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 00:30 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#28 Post autor: Frozzer »

Nie wiem na jakim etapie teraz jest LWPM, ale przekazał mi swój prototyp do testów jakieś 1,5 tygodnia temu.

Ze względu na wersję Z19DT mam dość pokaźnego DPF-a i jeszcze nie zapełnił się na tyle, by samoczynnie uruchomić proces regeneracji. Mogę za to coś o module napisać. Moduł został uruchomiony na 3 zakładkach dla radia CD30 z monochromatycznym wyświetlaczem. W zakładce telefonu pokazuje temperaturę silnika i wypełnienie DPF. Przechodzenie pomiędzy zakładkami lewym scrollem na kierownicy. Dłuższe przytrzymanie przycisku BC powoduje przejście w głębsze menu DPF monitora. W zakładce o takiej samej nazwie co kod silnika pokazane są informacje o temperaturze i napięciu ładowania. W moim przypadku takie samo napięcie zmierzyłem na akumulatorze, więc nie wiem, czy wprowadzanie poprawek w tej materii ma dodatkowy sens. Z poziomu tej zakładki można wykonać odczyt błędów (u mnie brak :mrgreen: ). Moduł również sam rozpoznaje rodzaj silnika w sposób prawidłowy. Druga zakładka o nazwie DPF to już bardziej szczegółowe informacje odnośnie samego DPF-a. Zapełnienie, ile km temu był wypalany, temperatura wydechu wejście/wyjście, temperatura cieczy w silniku i jeżeli się mylę to proszę o poprawkę ciśnienie doładowania turbo w kPa? :)

W moim samochodzie nie ma języka polskiego. Moduł wymusza język polski.

Niestety w mojej zafirze nie posiadam fabrycznych czujników zbliżeniowych, więc tego nie sprawdzę.

Do tej pory moduł funkcjonuje prawidłowo z małymi drobiazgami.
Ponieważ mam zafire z 2005 roku ma ona licznik z starym oprogramowaniem. W związku z tym po przekręceniu kluczyka w miejscu przebiegu i przejechanych kilometrów pojawiają się śmieci (ECN...). Niestety nie ma na to innej metody jak wymiana licznika na sztukę z nowszej zafiry. Dla przykładu byłem przy testach Astry H i tam śmieci (ECN..) pojawiały się przez chwilę po przekręceniu kluczyka, później już wszystko funkcjonowało normalnie. Na tym etapie w ramach testów mi to nie przeszkadza, ponieważ zawsze po otwarciu samochodu odpala się prawidłowo przebieg na liczniku, a aktualne przejechane kilometry mam w BC.

Drugi drobiazg to obliczanie dystansu jaki mogę przejechać. Po wymuszeniu języka polskiego komputer do kalkulacji tej wartości bierze średnie spalanie 9l/100km. Dlatego po zatankowaniu do pełna zasięg wynosi 600 km zamiast standardowego 1000 km.

Więcej będę mógł napisać po pierwszej prawidłowo wykonanej regeneracji.

Poniżej fotki

Zamontowany moduł w złączu OBD bez popielniczki (czekam na przejściówkę z Aliexpress, żeby zamontować popielniczkę)
Obrazek

Widok podstawowych informacji z zakładki telefonu
Obrazek

Zakładka z kodem silnika dla głębszego menu BC
Obrazek

Zakładka DPF dla głębszego menu BC
Obrazek

Śmieci na liczniku po przekręceniu kluczyka
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#29 Post autor: scooter »

W sumie mogę wziąć już taką wersję po testuje a we wrzesniu będę jechał do Opola to może zajade na jakąś aktualizacje a moze nie będzie potrzebna jakie błędy zglasza tester?

Widzę najważniejsze funkcje działają.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 00:51 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#30 Post autor: LWPM »

to co Froozer zgłosił... to nie mam pomysłu jak sobie z tym poradzić
pojawiające się ECN - to tylko starsze liczniki i z informacji dostępnych w internecie wynika, że trzeba nowszy licznik mieć po prostu by tego efektu nie było :)
przy wymuszaniu języka polskiego w BC faktycznie zmienia się pokazywany zasięg w km. Jednak cała reszta BC działa prawidłowo. Tutaj w tym samochodzie udało się włączyć język polski pomimo jego braku w menu Ustawień wyświetlacza - niestety za cenę nieprawidłowego wskazania zasięgu (w Test-Mode można zobaczyć, że wartości RC-Dict i RC-Time są zamienianie za każdym razem na 9.0). Na razie nie widzę możliwości obejścia tego - mam jeszcze inny pomysł na zmianę języka, ale na razie tylko eksperymentuję.

to ciśnienie, to różnica ciśnień w DPFie - może ktoś chce wiedzieć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”