[FAQ]wypalanie DPF-u
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zalecam raz na jakiś czas zastosowanie środka do kompleksowego czyszczenia ukł. wtryskowego czyszczącego też dpf-a Archoil AR6400 D-max. Bez "chemicznego czyszczenia" nie ma co liczyć na bezproblemową eksploatacje bo stan dpf-a będzie się tylko pogarszał aż konieczna będzie interwencja mechaniczna. Jazda w trasie pomaga ale nie rozwiązuje to problemu bo prędzej czy później filtr się i tak zapcha.
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Ja mam autko od końca listopada i mój DPF wypala się 150 - 300 km puki co taki dystans między wypaleniami udało mi się osiągnąć nie znam wartości nasycenia zaraz po wypaleniu także nie wiem w jakiej jest kondycji , raz jak żona przerwała wypalanie to ponownie wypalił się po 80 km ale to już ją jechałem i potem dopiero po 300km jazda różnie miasto , odcinki S3 po 50 km. Wypalanie kontroluje puki co przez led podłączony do ogrzewania tylnej szyby , u mnie działa on tak że zapala się jak jak zaczyna się wypalanie potem w czasie procesu zależnie od obciążenia tak mi się wydaje gaśnie i zapala się. Zaobserwowałem jeszcze ze ten led zapala się na chwilę jak auto jest np.zgaszone krótki postój i odpalenie potem gasnie
- Mucha
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 sty 2015, 07:23
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Zbiersk
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jakiś czas temu obejrzałem poniższy filmik
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
, co zmobilizowało mnie to sprawdzenia w jakim stanie jest mój DPF.
Zakupiłem sobie ELM327 bluetooth oraz zainstalowałem aplikacje na android "dpf info" , po kilku regeneracjach ( wypalaniu) filtra mogę się podzielić teraz moimi spostrzeżeniami.
Jako że aplikacja nie działa na moim smartfonie używam tableta i nie zawsze mam go przy sobie więc na razie zarejestrowałem dwa wypalania.
Auto Opel Zafira 1.9 CDTI, 2007r. ( Z19DT - 120 KM) przebieg 217 tyś. km.
Pierwsza regeneracja (wypalanie) nastąpiła po przejechaniu 660 km, zarejestrowane maksymalne nasycenie filtra 90% , nasycenie zmierzone zaraz po wypalaniu 18%
Druga regeneracja ( dzisiaj ) nastąpiła po przejechaniu 680 km , zarejestrowane nasycenie filtra 91% , nasycenie zmierzone zaraz po wypalaniu 14%.
Odkąd mam Zafirę i przejechaniu 2000 km zauważałem kiedy następuje wypalanie (średnio co 660 - 750 km), ale dopiero teraz dzięki tym gadżetom wiem przy jakim nasyceniu następuje regeneracja i do jakiego stopnia regeneruje się DPF.
Myślę że na auto które ma przelatane ponad 200 tyś , regeneracja filtra na poziomie 14 - 18 % , co nie jest zły wynik.
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
, co zmobilizowało mnie to sprawdzenia w jakim stanie jest mój DPF.
Zakupiłem sobie ELM327 bluetooth oraz zainstalowałem aplikacje na android "dpf info" , po kilku regeneracjach ( wypalaniu) filtra mogę się podzielić teraz moimi spostrzeżeniami.
Jako że aplikacja nie działa na moim smartfonie używam tableta i nie zawsze mam go przy sobie więc na razie zarejestrowałem dwa wypalania.
Auto Opel Zafira 1.9 CDTI, 2007r. ( Z19DT - 120 KM) przebieg 217 tyś. km.
Pierwsza regeneracja (wypalanie) nastąpiła po przejechaniu 660 km, zarejestrowane maksymalne nasycenie filtra 90% , nasycenie zmierzone zaraz po wypalaniu 18%
Druga regeneracja ( dzisiaj ) nastąpiła po przejechaniu 680 km , zarejestrowane nasycenie filtra 91% , nasycenie zmierzone zaraz po wypalaniu 14%.
Odkąd mam Zafirę i przejechaniu 2000 km zauważałem kiedy następuje wypalanie (średnio co 660 - 750 km), ale dopiero teraz dzięki tym gadżetom wiem przy jakim nasyceniu następuje regeneracja i do jakiego stopnia regeneruje się DPF.
Myślę że na auto które ma przelatane ponad 200 tyś , regeneracja filtra na poziomie 14 - 18 % , co nie jest zły wynik.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 12:31 przez Mucha, łącznie zmieniany 1 raz.
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Dziś Zośka nie wytrzymała zaczęła wypalanie po 275 km a co mnie zaskoczyło przy temp.silnika 40stopni trwało jakieś 7km bo to w mieście na dłuższym postoju z włączonym silnikiem wyłączyło się po kolejnych 10 kilometrach znowu się zaczęło chyba za pierwszym razem stwierdziła że nieee , za drugim razem czekałem ale się nie doczekałem końca i musiałem przerwać jutro podróż do pracy 54km w jedną stronę wypali się gdzieś po drodze
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Ja też mam silnik 1,7 i w mieście wypala się stanowcza za często, natomiast w długiej trasie potrafi się wypalić tylko raz na jedno tankowanie (tj. nawet na 700 km). Myślicie, że warto sobie notować częstotliwość wypalań? Czy np. nie robi się to coraz częściej?violator pisze:Co ile km wypala u Ciebie sie dpf,u mnie co 300-390km ale przeważnie powyżej 350kmZdenek2007 pisze:Hmm a mój nie zawsze :> nie robię jakieś wielkiej paniki z dpf-em jeśli nie mam czasu to przerywam jeśli mam czas to wypalam na postoju, ewentualnie kontynuuję podczas jazdy ale nigdy nie zauważyłem by oleju mi przybywało, a zaznaczam że od zakupu Zochy (6 lat temu) olej Dexos2 zawsze sam wymieniam
Oczywiście mam silnik 1,7 więc dużo mniejszą puchę filtra, krótsze ale częstsze wypalanie dpf-a
Ekhm... u mnie objawem wypalania dpf jest spalanie postojowe na wysokości 3l/100km. To coś nie tak?Bodek pisze:Jak jeździsz na krótkich odcinkach to jakieś 400kmprzekus pisze:Bodek no tak ale jak był półsyntetyk to juz nie mogłem synkretyka wlać, no chyba, że sprzedawca powiedział tak tylko na odpierdziel.
Będzie co będzie, po pracy DPF znów się zaczął wypalać pokopcił z 15km i się wypalił. teraz już śmiga OK
"Podepnij kompa i sprawdź nasycenie. " - Trzeba mieć zapewne odpowiedni kabelek, czy piszesz o profesjonalnym podłączeniu przez kabelek za kilka tysiaczków?
Na razie skasowałem licznik i zobaczę za ile będzie kolejne wypalanie.
Nauczysz się - nie ma problemu, na postoju spalanie około 5l/h
Napisz tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19057&start=15 - może, ktoś się odezwie
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 19:21 przez Helenka, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek uczy się całe życie...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Na początku wypalania spalanie na postoju jest niższe, później rośnie.
Zaczyna od 1,2 /tak zaobserwowałem/, a już podczas ciągłego wypalania kształtuje się na poziomie 4,6-5,0.
Może zaobserwowałaś na początku - zobacz po przejechaniu np. 2 kilometrów.
Zaczyna od 1,2 /tak zaobserwowałem/, a już podczas ciągłego wypalania kształtuje się na poziomie 4,6-5,0.
Może zaobserwowałaś na początku - zobacz po przejechaniu np. 2 kilometrów.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam wszystkich.
Wczoraj zauważyłem dzwne wypalanie DPF-a. Podjeżdzając pod garaż zauważyłem, że wzrosło spalanie do 3l/h i było czuć ten specyficzny zapach, więc wrzuciłem wsteczny i postanowiłem pojechadź na S3 wypalić DPF.
Jednak zanim dojechałem ( ok. 2-3 km) wypalanie zakończyło się i spalanie chwilowe wróciło do normy tj. 0,4-0,5 l/h.
Nie pojechałem już dalej, tylko zajechałem do mechanika aby podłączyć się pod op-coma.
Komputer pokazał nasycenie DPF w 40% i informację, że wypalanie zakończyło sie 3 km temu.
Moją Zośką zrobiłem dopiero coś ok. 1000km i nie miałem jeszcze wypalania w mieście, dlatego jestem zdziwiony, że odbyło się to w taki sposób.
Czy zrobiłem dobrze nie jadąc dalej, czy może mimo wszystko powinienem pojechadź na "przejażdżkę"?
Wczoraj zauważyłem dzwne wypalanie DPF-a. Podjeżdzając pod garaż zauważyłem, że wzrosło spalanie do 3l/h i było czuć ten specyficzny zapach, więc wrzuciłem wsteczny i postanowiłem pojechadź na S3 wypalić DPF.
Jednak zanim dojechałem ( ok. 2-3 km) wypalanie zakończyło się i spalanie chwilowe wróciło do normy tj. 0,4-0,5 l/h.
Nie pojechałem już dalej, tylko zajechałem do mechanika aby podłączyć się pod op-coma.
Komputer pokazał nasycenie DPF w 40% i informację, że wypalanie zakończyło sie 3 km temu.
Moją Zośką zrobiłem dopiero coś ok. 1000km i nie miałem jeszcze wypalania w mieście, dlatego jestem zdziwiony, że odbyło się to w taki sposób.
Czy zrobiłem dobrze nie jadąc dalej, czy może mimo wszystko powinienem pojechadź na "przejażdżkę"?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
wg mnie zupełnie normalne. U mnie jest dokładnie tak samo - po wypaleniu wartość 40% niezależnie od tego czy wypalanie w trasie czy na mieście.arkady2222 pisze:Komputer pokazał nasycenie DPF w 40% i informację, że wypalanie zakończyło sie 3 km temu.
Dalsza jazda zupełnie nic by nie dała.
Skoro przejechałeś tylko 2-3 km to znaczy że wypalanie się już kończyło
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
W warunkach miejskich około 7 kilometrów, a bywa, że wypali się szybciej.arkady2222 pisze:Właśnie to wypalanie w mieście bardzo mnie zdziwiło, bo naczytałem się na forum, żeby wypalić DPF trzeba przejechać kilkanaście kilometrów przy obrotach pow.2 tyś.
Nigdzie nie znalazłem informacji, że DPF może się wypalić po przejechaniu kilku kilometrów i to w mieście.
Silnik 1.7 ma mniejszy filtr, więc może wypalać się szybciej.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 20:30 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.