Moduł komfortu do Zafiry B
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
prawdę mówiąc... ostatnie dwa tygodnie... kiepsko - spalił mi się programator samoróbka i została mi tylko jeden - chińska podróbka. No a to chińskie coś działa o wiele gorzej. Większość czasu zeszła mi właśnie na walce z tym programatorem. Chyba już to ogarnąłem, ale czasu mnóstwo zmarnowałem.mlody17 pisze:I jak tam postępy w pracach?
Wczoraj dostałem nowe PCB - zacznę to składać chyba w weekend
Czujniki parkowania - ciągle niedokończone.
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lip 2015, 13:16
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Siedlęcin
- Auto: 1.9
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Źle zrozumiałeś. Chodzi mi o zamykanie się okien gdy zamkniesz auto a szyby są nadal otwarte. Zamykam centralny , i w tym czasieLWPM pisze:zamykanie okien z pilota można aktywować w REC-u (ale pewnie nie w każdym )nynek80 pisze:Jest możliwość zrobienia domykania się szyb po zamknięciu auta.
Ja póki co nie planuję czegoś takiego dorabiać.
zamykają lub domykają się automatycznie okna.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
wiem, zę wszystko się przeciąga, ale inne sprawy ostatnio mam na głowiescooter pisze:LWPM jak idą prace kiedy mozna się spodziewać gotowego produktu:)?
prace idą. tak w skrócie:
- mam problemy z skończeniem aktualizacji przez UART - póki co z tym walczę idzie do przodu, ale powoli
- DPF i reszta jest gotowa i już nie bardzo wiem co tutaj dorobić - trochę poprawek, optymalizacji - takie tam drobnostki, np: przez ostatni "długi weekend" udało mi się poprawić wykrywanie wypalania w momencie gdy silnik dopiero zaczyna się rozgrzewać (tylko w silniku 1.7), a nie jak w pozostałych gdy regeneracja osiągnie 1%. By to zrobić np w 1.9, to musiałbym się przejechać z podłączonym komputerem w trakcie regeneracji by zobaczyć co się dzieje
- czujniki parkowania - coś tam pokazuje, aczkolwiek nie uznaję tego za skończone. ciężko to zrobić na symulowanych danych - w moim aucie czujnik jeden jest zepsuty i nie działa.
- kupiłem już nowe procesorki (trochę to kosztowało... mam nadzieję, że teraz będą chętni )
- czekam na jeszcze jedną paczkę z częściami (CAN tranceivery, bo mam już ostanie sztuki)
- płytki PCB/obudowy i reszta części mam w wystarczających ilościach, ew. mogę kupić u siebie na miejscu w sklepie
złożyłem jedną sztukę na gotowo, Froozer dostał do testów - jeździ z nią, testuje i... zgłasza mi błędy...
Froozer jest z Wrocławia, więc ew. aktualizacja oprogramowania nie będzie dla niego wielkim problemem
a więc:
w tej chwili mogę złożyć tylko 2 sztuki na gotowo (więcej będzie jak ta paczka dotrze).
Na razie nie ma możliwość aktualizacji oprogramowania samemu. Jedyna opcja jaka by była, to odesłanie do mnie i zaprogramowanie programatorem.
Jeśli komuś nie przeszkadza brak aktualizacji oraz niekompletna obsługa czujników parkowania, to mogę dla niego coś złożyć
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 00:30 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
- Frozzer
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie wiem na jakim etapie teraz jest LWPM, ale przekazał mi swój prototyp do testów jakieś 1,5 tygodnia temu.
Ze względu na wersję Z19DT mam dość pokaźnego DPF-a i jeszcze nie zapełnił się na tyle, by samoczynnie uruchomić proces regeneracji. Mogę za to coś o module napisać. Moduł został uruchomiony na 3 zakładkach dla radia CD30 z monochromatycznym wyświetlaczem. W zakładce telefonu pokazuje temperaturę silnika i wypełnienie DPF. Przechodzenie pomiędzy zakładkami lewym scrollem na kierownicy. Dłuższe przytrzymanie przycisku BC powoduje przejście w głębsze menu DPF monitora. W zakładce o takiej samej nazwie co kod silnika pokazane są informacje o temperaturze i napięciu ładowania. W moim przypadku takie samo napięcie zmierzyłem na akumulatorze, więc nie wiem, czy wprowadzanie poprawek w tej materii ma dodatkowy sens. Z poziomu tej zakładki można wykonać odczyt błędów (u mnie brak ). Moduł również sam rozpoznaje rodzaj silnika w sposób prawidłowy. Druga zakładka o nazwie DPF to już bardziej szczegółowe informacje odnośnie samego DPF-a. Zapełnienie, ile km temu był wypalany, temperatura wydechu wejście/wyjście, temperatura cieczy w silniku i jeżeli się mylę to proszę o poprawkę ciśnienie doładowania turbo w kPa?
W moim samochodzie nie ma języka polskiego. Moduł wymusza język polski.
Niestety w mojej zafirze nie posiadam fabrycznych czujników zbliżeniowych, więc tego nie sprawdzę.
Do tej pory moduł funkcjonuje prawidłowo z małymi drobiazgami.
Ponieważ mam zafire z 2005 roku ma ona licznik z starym oprogramowaniem. W związku z tym po przekręceniu kluczyka w miejscu przebiegu i przejechanych kilometrów pojawiają się śmieci (ECN...). Niestety nie ma na to innej metody jak wymiana licznika na sztukę z nowszej zafiry. Dla przykładu byłem przy testach Astry H i tam śmieci (ECN..) pojawiały się przez chwilę po przekręceniu kluczyka, później już wszystko funkcjonowało normalnie. Na tym etapie w ramach testów mi to nie przeszkadza, ponieważ zawsze po otwarciu samochodu odpala się prawidłowo przebieg na liczniku, a aktualne przejechane kilometry mam w BC.
Drugi drobiazg to obliczanie dystansu jaki mogę przejechać. Po wymuszeniu języka polskiego komputer do kalkulacji tej wartości bierze średnie spalanie 9l/100km. Dlatego po zatankowaniu do pełna zasięg wynosi 600 km zamiast standardowego 1000 km.
Więcej będę mógł napisać po pierwszej prawidłowo wykonanej regeneracji.
Poniżej fotki
Zamontowany moduł w złączu OBD bez popielniczki (czekam na przejściówkę z Aliexpress, żeby zamontować popielniczkę)
Widok podstawowych informacji z zakładki telefonu
Zakładka z kodem silnika dla głębszego menu BC
Zakładka DPF dla głębszego menu BC
Śmieci na liczniku po przekręceniu kluczyka
Ze względu na wersję Z19DT mam dość pokaźnego DPF-a i jeszcze nie zapełnił się na tyle, by samoczynnie uruchomić proces regeneracji. Mogę za to coś o module napisać. Moduł został uruchomiony na 3 zakładkach dla radia CD30 z monochromatycznym wyświetlaczem. W zakładce telefonu pokazuje temperaturę silnika i wypełnienie DPF. Przechodzenie pomiędzy zakładkami lewym scrollem na kierownicy. Dłuższe przytrzymanie przycisku BC powoduje przejście w głębsze menu DPF monitora. W zakładce o takiej samej nazwie co kod silnika pokazane są informacje o temperaturze i napięciu ładowania. W moim przypadku takie samo napięcie zmierzyłem na akumulatorze, więc nie wiem, czy wprowadzanie poprawek w tej materii ma dodatkowy sens. Z poziomu tej zakładki można wykonać odczyt błędów (u mnie brak ). Moduł również sam rozpoznaje rodzaj silnika w sposób prawidłowy. Druga zakładka o nazwie DPF to już bardziej szczegółowe informacje odnośnie samego DPF-a. Zapełnienie, ile km temu był wypalany, temperatura wydechu wejście/wyjście, temperatura cieczy w silniku i jeżeli się mylę to proszę o poprawkę ciśnienie doładowania turbo w kPa?
W moim samochodzie nie ma języka polskiego. Moduł wymusza język polski.
Niestety w mojej zafirze nie posiadam fabrycznych czujników zbliżeniowych, więc tego nie sprawdzę.
Do tej pory moduł funkcjonuje prawidłowo z małymi drobiazgami.
Ponieważ mam zafire z 2005 roku ma ona licznik z starym oprogramowaniem. W związku z tym po przekręceniu kluczyka w miejscu przebiegu i przejechanych kilometrów pojawiają się śmieci (ECN...). Niestety nie ma na to innej metody jak wymiana licznika na sztukę z nowszej zafiry. Dla przykładu byłem przy testach Astry H i tam śmieci (ECN..) pojawiały się przez chwilę po przekręceniu kluczyka, później już wszystko funkcjonowało normalnie. Na tym etapie w ramach testów mi to nie przeszkadza, ponieważ zawsze po otwarciu samochodu odpala się prawidłowo przebieg na liczniku, a aktualne przejechane kilometry mam w BC.
Drugi drobiazg to obliczanie dystansu jaki mogę przejechać. Po wymuszeniu języka polskiego komputer do kalkulacji tej wartości bierze średnie spalanie 9l/100km. Dlatego po zatankowaniu do pełna zasięg wynosi 600 km zamiast standardowego 1000 km.
Więcej będę mógł napisać po pierwszej prawidłowo wykonanej regeneracji.
Poniżej fotki
Zamontowany moduł w złączu OBD bez popielniczki (czekam na przejściówkę z Aliexpress, żeby zamontować popielniczkę)
Widok podstawowych informacji z zakładki telefonu
Zakładka z kodem silnika dla głębszego menu BC
Zakładka DPF dla głębszego menu BC
Śmieci na liczniku po przekręceniu kluczyka
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
W sumie mogę wziąć już taką wersję po testuje a we wrzesniu będę jechał do Opola to może zajade na jakąś aktualizacje a moze nie będzie potrzebna jakie błędy zglasza tester?
Widzę najważniejsze funkcje działają.
Widzę najważniejsze funkcje działają.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 00:51 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
to co Froozer zgłosił... to nie mam pomysłu jak sobie z tym poradzić
pojawiające się ECN - to tylko starsze liczniki i z informacji dostępnych w internecie wynika, że trzeba nowszy licznik mieć po prostu by tego efektu nie było
przy wymuszaniu języka polskiego w BC faktycznie zmienia się pokazywany zasięg w km. Jednak cała reszta BC działa prawidłowo. Tutaj w tym samochodzie udało się włączyć język polski pomimo jego braku w menu Ustawień wyświetlacza - niestety za cenę nieprawidłowego wskazania zasięgu (w Test-Mode można zobaczyć, że wartości RC-Dict i RC-Time są zamienianie za każdym razem na 9.0). Na razie nie widzę możliwości obejścia tego - mam jeszcze inny pomysł na zmianę języka, ale na razie tylko eksperymentuję.
to ciśnienie, to różnica ciśnień w DPFie - może ktoś chce wiedzieć
pojawiające się ECN - to tylko starsze liczniki i z informacji dostępnych w internecie wynika, że trzeba nowszy licznik mieć po prostu by tego efektu nie było
przy wymuszaniu języka polskiego w BC faktycznie zmienia się pokazywany zasięg w km. Jednak cała reszta BC działa prawidłowo. Tutaj w tym samochodzie udało się włączyć język polski pomimo jego braku w menu Ustawień wyświetlacza - niestety za cenę nieprawidłowego wskazania zasięgu (w Test-Mode można zobaczyć, że wartości RC-Dict i RC-Time są zamienianie za każdym razem na 9.0). Na razie nie widzę możliwości obejścia tego - mam jeszcze inny pomysł na zmianę języka, ale na razie tylko eksperymentuję.
to ciśnienie, to różnica ciśnień w DPFie - może ktoś chce wiedzieć