Twardy pedał hamulca

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#16 Post autor: ekmir »

Porobiłem jeszcze kilka prób z tym pedałem hamulca.
Wygląda to tak, że jak wcisnę pedał hamulca to jest twardy. Po włączeniu silnika jednak nieco spada w dół, a po wyłączeniu silnika pedał hamulca podnosi się do stanu pierwotnego.

Czy na tej podstawie da się określić przyczynę twardego pedału hamulca ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#17 Post autor: Dziadek13 »

Jak by było dziurawe serwo to był by błąd P0400 bo podciśnienie uciekło by przez serwo,nie dało by się wytworzyć podciśnienia.
Może za słaba pompa wakum pomiarów nie podałeś, lub zabity zaworek zwrotny w pompie wakum kierunek serwo.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 sie 2017, 18:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#18 Post autor: ekmir »

Dziadek13 pisze:[dla mnie to uszkodzony (podbity) zaworek w pompie przedmuchać sprężonym powietrzem po odpięciu od podciśnienia,tak piszę bo brak błędu podciśnienia.
Gdzie go szukać, jak on wygląda ?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: SD72 »

Mirku dlaczego piszesz kursywa :?: :D

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kursywa
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 14:51 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#20 Post autor: ekmir »

Sylwek zmieniłeś nicka ?
Czy kursywa zmienia w jakiś sposób znaczenie wyrazów ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#21 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Gdzie go szukać, jak on wygląda ?
Proszę.

Obrazek

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Sumik »

Dziadek13 pisze:Jak by było dziurawe serwo to był by błąd P0400 bo podciśnienie uciekło by przez serwo
Potwierdzam bo miałem takie coś u ojca w ZA 2.0 DTH. Wymieniłem pół auta ( egr, silniczki n75, vacu) i okazało się że servo.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#23 Post autor: ekmir »

Dziadek13
Wielkie dziękuję.
Czyli te zaworki zwrotne są przy pompce.
Czy je sie jakoś demontuje ? można wymienić ?

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#24 Post autor: ekmir »

Czy tą pompę można zregenerować ? Na aukcji są dostępne uszczelki do tej pompy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#25 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Czy je sie jakoś demontuje ? można wymienić ?
Nie one są na stałe.
ekmir pisze:Czy tą pompę można zregenerować ?
Musiał byś mieć specjalistyczny sprzęt np tokarke i zamienne części.
Najlepiej kupić nową ale cena ale też można kupić używkę z vectry C z silnikiem dti 2.0 zawsze nowsze niż nasze i taniej.Zaworki w pompie możesz przedmuchać powietrzem z kompresora tylko nie dużym ciśnieniem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 21:37 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#26 Post autor: ekmir »

Przedmuchanie zaworków wykonać bez wykręcania pompki ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#27 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Przedmuchanie zaworków wykonać bez wykręcania pompki ?
Można ja wykręcałem pompke bo przelewałem te zaworki benzyną ekstrakcyjną potem powietrzem przedmuchałem.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#28 Post autor: ekmir »

Dziadek13 pisze:Można ja wykręcałem pompke bo przelewałem te zaworki benzyną ekstrakcyjną potem powietrzem przedmuchałem.
Spróbuję tak zrobić.
Poproszę o wskazówki jak zdjąć wężyki i zdemontować pompkę.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#29 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Poproszę o wskazówki jak zdjąć wężyki i zdemontować pompkę.
Do tego nie potrzeba wskazówek trza pooglądać co i jak, podwijasz rękawy klucz w ręce i odkręcamy.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#30 Post autor: ekmir »

a jak można sprawdzić bez przyrządu czy pompka pracuje poprawnie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”