[B/Z18XER] Problem ze skrzynią biegów Zafira B 1.8 140 KM
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Rozumiem że nie wrzucasz biegu wstecznego tocząc się do przodu, w ten sposób żywot skrzyni znacznie się skróci. Co do tych zgrzytnięć czy masz taki objaw że autem delikatnie szarpnie po wbiciu tego wstecznego? Jeśli tak to najprawdopodobniej kończy się tarcza sprzęgła ewentualnie linki się rozregulowały, z czasem lekko się rozciągają, trzeba by było to sprawdzić.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- Martinezku
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 paź 2016, 10:12
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bismarckhutte OS
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Perypetii ze skrzynią ciąg dalszy. :-(
Nie wiem czy to nie zbieg okoliczności ale po wymianie oleju to już jakaś masakra. Wymiana oleju nie pomogła na zgrzyt po wrzuceniu drugiego biegu a pojawiły sie kolejne problemy. Już trzeci raz skrzynia mi się zablokowała podczas zmiany biegów. Po pierwszym zablokowaniu był luz i dwójka. Diagnoza - spadł wybierak. Wybierak założony, skrzynia wyzerowana. Dobrze jeździła przez 2 tygodnie. Drugie przyblokowanie i była trójka i luz. Diagnoza - spadł wybierak. Założono wybierak oraz wymieniono uszczelniacz wybieraka. Miesiąc spokoju i nadzieja, że skrzynia się uspokoiła. Dzisiaj kolejna blokada skrzyni, tym razem luz i prawdopodobnie piątka wchodzi. Z innych niepokojących objawów są:
1. zgrzyt po wrzuceniu dwójki z jedynki
2. czasami nie do końca wchodzi jedynka
3. przy redukcji z 3 na 2 i prędkości powyżej 30km/h podobny zgrzyt do tego jak się wrzuci wsteczny a auto się jeszcze toczy do przodu.
Co ciekawe przy wymianie oleju ze skrzyni zeszło około 1 litra oleju a weszło prawie 2,5l.
Zastanawiam się czy w razie ostateczności lepiej regenerować moją skrzynię czy kupić używkę?
Nie wiem czy to nie zbieg okoliczności ale po wymianie oleju to już jakaś masakra. Wymiana oleju nie pomogła na zgrzyt po wrzuceniu drugiego biegu a pojawiły sie kolejne problemy. Już trzeci raz skrzynia mi się zablokowała podczas zmiany biegów. Po pierwszym zablokowaniu był luz i dwójka. Diagnoza - spadł wybierak. Wybierak założony, skrzynia wyzerowana. Dobrze jeździła przez 2 tygodnie. Drugie przyblokowanie i była trójka i luz. Diagnoza - spadł wybierak. Założono wybierak oraz wymieniono uszczelniacz wybieraka. Miesiąc spokoju i nadzieja, że skrzynia się uspokoiła. Dzisiaj kolejna blokada skrzyni, tym razem luz i prawdopodobnie piątka wchodzi. Z innych niepokojących objawów są:
1. zgrzyt po wrzuceniu dwójki z jedynki
2. czasami nie do końca wchodzi jedynka
3. przy redukcji z 3 na 2 i prędkości powyżej 30km/h podobny zgrzyt do tego jak się wrzuci wsteczny a auto się jeszcze toczy do przodu.
Co ciekawe przy wymianie oleju ze skrzyni zeszło około 1 litra oleju a weszło prawie 2,5l.
Zastanawiam się czy w razie ostateczności lepiej regenerować moją skrzynię czy kupić używkę?
Niestety kolega Belfer nie naprawia skrzyni z ZB 1,8
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 17:20 przez Martinezku, łącznie zmieniany 2 razy.
- Martinezku
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 paź 2016, 10:12
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bismarckhutte OS
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Wczoraj tak się zastanawiałem, ze skoro już trzeci raz mam zablokowany wybierak to czy w nim nie jest problem? Czy zgrzyt przy redukcji z 3 na 2 zawsze powoduje uszkodzony wysprzęglik czy tez może mieć na to wpływ niesprawny wybierak?
Ja miałem zgrzyty przy przełączaniu z trójki na czwórkę. Do wymiany był synchronizator. U Ciebie będzie podobnie raczej.
Cześć wszystkim. Czeka mnie wymiana skrzyni biegów (manualna oczywiście) w mojej Zafirze B 1.8 [Z18XER] z 2006 roku. Czy ktoś może mi pomóc w określeniu oznaczenia skrzyni? Czy jest to F17 C394 albo F17 W394? A może M32 albo jakaś całkiem inna? Bardzo proszę o pomoc bo już nie daję rady tego ogarnąć.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
W rozkodowanym VIN-ie będziesz miał takie informacje. Jeśli nie masz rozkodowanego VIN-u to wrzuć na forum a ktoś Ci to ogarnie.Agrael pisze: ↑14 mar 2018, 17:14 Cześć wszystkim. Czeka mnie wymiana skrzyni biegów (manualna oczywiście) w mojej Zafirze B 1.8 [Z18XER] z 2006 roku. Czy ktoś może mi pomóc w określeniu oznaczenia skrzyni? Czy jest to F17 C394 albo F17 W394? A może M32 albo jakaś całkiem inna? Bardzo proszę o pomoc bo już nie daję rady tego ogarnąć.
VIN podaj w tym temacie viewtopic.php?f=11&t=25746
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 17:59 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuję, dzięki Twojej podpowiedzi sam sobie rozkodowałem VIN i już mam wszystkie potrzebne do zakupu dane.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam.
Niedawno kupiłem Zafirę B z 2009 r. 1.8 140km (Z18XER). Moja skrzynia (F17+CR) od początku chodzi ciężko, nie zgrzyta przy zmianie biegów, tylko czuję wyraźny opór. Na dodatek wydaje mi się, że jak jest "zimny" silnik/skrzynia/auto (czyli pierwsze uruchomienie po nocy) to skrzynia lepiej chodzi niż jak się rozgrzeje. Poza tym największy opór wyczuwam przy redukcji z 3 na 2.
Mam jeszcze starego Seata i w nim biegi wchodzą jednym palcem, a w Zosi trzeba mocno chwycić lewarek.
Czy ktoś miał taki przypadek ?
Planuję też wymienić olej w skrzyni (tak na wszelki wypadek), czy polecicie mi jakiś i jakie parametry powinien mieć ?
Niedawno kupiłem Zafirę B z 2009 r. 1.8 140km (Z18XER). Moja skrzynia (F17+CR) od początku chodzi ciężko, nie zgrzyta przy zmianie biegów, tylko czuję wyraźny opór. Na dodatek wydaje mi się, że jak jest "zimny" silnik/skrzynia/auto (czyli pierwsze uruchomienie po nocy) to skrzynia lepiej chodzi niż jak się rozgrzeje. Poza tym największy opór wyczuwam przy redukcji z 3 na 2.
Mam jeszcze starego Seata i w nim biegi wchodzą jednym palcem, a w Zosi trzeba mocno chwycić lewarek.
Czy ktoś miał taki przypadek ?
Planuję też wymienić olej w skrzyni (tak na wszelki wypadek), czy polecicie mi jakiś i jakie parametry powinien mieć ?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jeśli chodzi o olej to tutaj masz wszystko opisane viewtopic.php?f=30&t=18080
bardzo możliwe, że trzeba zrobić regulację linek wtedy będzie chodzić lżej.
bardzo możliwe, że trzeba zrobić regulację linek wtedy będzie chodzić lżej.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 03 paź 2017, 12:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16V
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dziękimariusz131 pisze: ↑11 kwie 2018, 20:54 Jeśli chodzi o olej to tutaj masz wszystko opisane viewtopic.php?f=30&t=18080
bardzo możliwe, że trzeba zrobić regulację linek wtedy będzie chodzić lżej.