Koszt remontu silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Zuko
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 sty 2017, 10:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Koszt remontu silnika

#1 Post autor: Zuko »

Witam

Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie

Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)

Sytuacja wygląda następująco, samochód bierze olej w ilościach 1l/1000 średnio w zależności od dynamiki jazdy, olej to 15W40

Z diagnozy mechanika nie widać nigdzie wycieków, samochód nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym i ciśnienie na cylindrach jest dobre

Czy ktoś z was się spotkał z takim zachowaniem i z doświadczenia może wie gdzie jeszcze ten olej może uciekać

Ewentualnie ile może kosztować remont silnika i czy macie jakieś zaufane warsztaty które nie zedrą ze mnie koszuli :P

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Kocur »

Nie jesteś pierwszy, który się na to skarży. Te silniki lubią sobie żłopnąć oleju, więc niekoniecznie 1L/1000 km oznacza usterkę. Do sprawdzenia ewentualnie uszczelniacze zaworowe, jak również pierścienie. Co do sprawdzenia oraz pytań o koszt remontu silnika: podjedź na Himalajską 1 do Mik Serwis i zapytaj się, jakie masz opcje. Tam Ci uczciwie doradzą (serwis sprawdzony przeze mnie).
Ostatnio zmieniony 28 sie 2017, 14:39 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: SD72 »


Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Sumik »

Zapytaj tutaj:
http://silniki.com.pl/
Oferują silniki sprawdzone z gwarancją. Niestety w cenach adekwatnych do stanu i przebiegu, no ale coś za coś.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

Zuko pisze:Witam

Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie

Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)
Nie rób nic. Jeżeli nie plami, nie dymi - nie pchaj się w ekstra koszty. Silnik ten olej po prostu spala i to na tyle kulturalnie, że dymu nie ma. Policz sobie koszt paliwa na 100km, policz sobie koszt 0,1l minerała 15W40 ile to jest w stosunku do ceny benzyny - i ciesz się jazdą :)
Janusz

Awatar użytkownika
Wojtekfor
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2017, 16:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Urzejowice
Auto: opel zafira 1.8 OPC Style
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#6 Post autor: Wojtekfor »

Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa. Tez miałem problem z braniem oleju, mechanik też doradził mi lanie oleju i jeżdżenie, aż pewnego dnia na autostradzie silnik padł. zero kompresji na jednym cylindrze. Diagnoza dziura w zaworze i pierścienie do wymiany. Także można jeździć ale nie znasz dnia ani godziny. pozdrawiam Wojtek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: Janus »

Wojtekfor pisze:Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa(...)
Ile osób tyle opini ;-)

Tylko że za samo zdjęcie i obróbkę głowicy Kolega wyda z robocizną około 1200-1500zł. Co mu da tylko nową uszczelkę, sprawdzenie prowadnic zaworów i wymianę uszczelniaczy.
Żeby sprawdzić stan pierścieni tłokowych dokładnie trzeba by wyjąć tłoki - czasami próba olejowa nie wyczerpuje wszystkiego... A może po zdjęciu głowicy okaże się że na gładziach są takie progi, że nie ma tam czego łatać - i wtedy inny silnik. Ewentualnie (co w przypadku nowszych bloków jest ryzykowne) rozwiert bloku 1.6 pod tłoki 1.8. Ale później zaczyna się temat: nowe pierścienie, nowe panewki główne i korbowe, koszt rozwiertu. O robociźnie nie wspomnę...
Dobrze jest się zastanowić, czy nie dopłacić 100zł na rok i ubezpieczyć się na koszty holowania + odłożyć 500zł na ewentualną lawetę czy pakować w silnik kwoty 3-4k PLN.

Ale decyzja należy do posiadacza tytułowej Zosi ;-)
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”