Zafira B OPC - Z20LEH - Problem z silnikiem
Witam serdecznie. Mam pytanie do Was Panowie, jeśli ktoś będzie miał pojęcie co może być przyczyną proszę o jakieś nakierowanie.
Otóż opisuje sytuację i problem.
Mam problem z autem i jestem kompletnie zielona.
Mieszkam za granicą i stanowi to dla mnie ogromny problem.
Posiadam Opel Zafira 1.9 diesel.
Auto było sprawne. Żadnych nigdy problemów.
Dziś podczas gazowania na parkingu usłyszałam łomotanie pod maską nim się spostrzegłam za mną było dosłownie czarno!
Nie mogłam zgasić samochodu..
Po chwili zgasł..
Samochód nie odpala .. kręci ale nie odpala.
Czy ktoś podejrzewa co mogło się stać?
Zauważyłam że jest olej w kolektorze ssącym
Proszę o pomoc..
Bardzo dziękuję.
Otóż opisuje sytuację i problem.
Mam problem z autem i jestem kompletnie zielona.
Mieszkam za granicą i stanowi to dla mnie ogromny problem.
Posiadam Opel Zafira 1.9 diesel.
Auto było sprawne. Żadnych nigdy problemów.
Dziś podczas gazowania na parkingu usłyszałam łomotanie pod maską nim się spostrzegłam za mną było dosłownie czarno!
Nie mogłam zgasić samochodu..
Po chwili zgasł..
Samochód nie odpala .. kręci ale nie odpala.
Czy ktoś podejrzewa co mogło się stać?
Zauważyłam że jest olej w kolektorze ssącym
Proszę o pomoc..
Bardzo dziękuję.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jak dla mnie doszło do tzw. "rozbiegnięcia silnika", czyli puściło uszczelnienie na wirniku turbo (stąd olej w kolektorze dolotowym) i zassało olej do silnika, który pod ciśnieniem kompresji uległ zapłonowi.
Prawdopodobnie wyssąło tyle oleju z silnika ile mogło. Jeżeli nie uszkodziło żadnego z elementów korbowo-tłokowych (silnik podczas tej sytuacji wkręca się na dużo wyższe obroty niż zakłada producent) to do wymiany/regeneracji jest turbina i wszystko powinno być dobrze.
Prawdopodobnie wyssąło tyle oleju z silnika ile mogło. Jeżeli nie uszkodziło żadnego z elementów korbowo-tłokowych (silnik podczas tej sytuacji wkręca się na dużo wyższe obroty niż zakłada producent) to do wymiany/regeneracji jest turbina i wszystko powinno być dobrze.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
U mnie w Z20LER słychać stukanie spod pokrywy rozrządu, podobne do dźwięku wydawanego przez wtryskiwacze lpg. Zastanawiam się co to morze być. Czy wystarczy wymienić kasatory luzu zaworowego czy coś więcej.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Czy na zimnym silniku klekocze bardziej i później ustajepaweldm pisze:U mnie w Z20LER słychać stukanie spod pokrywy rozrządu, podobne do dźwięku wydawanego przez wtryskiwacze lpg. Zastanawiam się co to morze być. Czy wystarczy wymienić kasatory luzu zaworowego czy coś więcej.
I na jakim oleju jeździsz
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Olej Valvoline Max Life 5w40 wymieniony ok 2000 km temu. Co do zimny-ciepły to muszę sprawdzić, ale wydaje mi się że na zimnym jest głośniej.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Niestety cały czas słychać klekot, może po rozgrzaniu silnika jest minimalnie ciszej.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Remontu głowicy nie robiłem. Wymieniałem tylko uszczelniacze zaworowe. Niestety nie sprawdzałem popychaczy. Teraz będę musiał raz jeszcze wywalić głowicę. Mam nadzieję, że wystarczy wymienić popychacze.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju w jakimś warsztacie. Może coś się posypało i przez to nie masz właściwego ciśnienia do sterowania popychaczami.
Czasami tak też się dzieje że po wymianie oleju nie zawsze i nie wszędzie olej się dostanie tak jak powinien. Wtedy trzeba zabrać auto na niemiecką autobane i dać mu w palnik żeby bardzo dobrze rozgrzać olej i umożliwić mu dostanie się w każdą szczelinę.
Czasami tak też się dzieje że po wymianie oleju nie zawsze i nie wszędzie olej się dostanie tak jak powinien. Wtedy trzeba zabrać auto na niemiecką autobane i dać mu w palnik żeby bardzo dobrze rozgrzać olej i umożliwić mu dostanie się w każdą szczelinę.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 12:39 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Auto już było przegonione po s7 Gdańsk - Warszawa i 4 dni później w drodze powrotnej. Trochę mi puszcza olej na uszczelce przewodu olejowego pod turbo, ale to nie powinno obniżać ciśnienia oleju.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender: