[B]Ile palą wam CDTi?
Po korekcie spalania zrobiłem trasę 2400 km( 90% to autostrady w PL i DE ) średnie spalanie wyszło 6,3 l/100km w jedną stronę jadąc raczej spokojnie ok. 140 km/h. Powrót to szybsza jazda w granicach 160 km/h i średnie spalanie wyszło w granicach 7 l/100km. To są wyliczenia na piechotę. Dane z komp. pokładowego to odpowiednio 6.4 i 6,9. Przy takiej odległości komputer pokazuje wręcz idealnie.
Dodam, że auto średnio załadowane + 4 osoby
Jeżeli komuś przekłamuje, przeliczyć na piechotę kilka tankowań i zrobić korektę.
Dodam, że auto średnio załadowane + 4 osoby
Jeżeli komuś przekłamuje, przeliczyć na piechotę kilka tankowań i zrobić korektę.
Ja ustabilizowałem swoją jazde w miescie, tzn codziennie taki sam styl jazdy i wynik na poziomie 8 litrów. Ostatnie 2 dni, czytaj: upały tropikalne, jednak mnie zaniepokoiły, tzn włączona klima na maxa i spalanie 9.9, Rozumiem, że klima powoduje większe spalanie, ale o prawie 2 litry? Czy może dlatego że klima szła na full, aż wyła na wyzszych obrotach. Innymi słowy, czy poziom spalanie na klimie wzrasta proprorcjonlanie do pracy spezarki, Czy sprężarka ma stałe obciązenie na silniku i spalanie nie powinno się wahać z uwagi na mniejsze lub wieksze upały?
eee. coś duzo te 2 l wzrostu
ja w miniony weekend.. tez ciepło i klima non stop. co prawda w trasie powronej ale róznic takich nie miałem
wyjazd - bez klimy 6,9-7l/100km
powrót (ta sama trasa) - z klimą non stop 7,4l/100km.
pozatym powrót to jazda dośc agresywna i czesto pedałw podłodze/ duzo wyprzedzania.
jak widac u mnie klima az takiego znaczneia nie ma na spalanie... NIE WIEM JAK W MIEŚCIE.. bo po mmiście Zofiją mało latam... mam mniejsze wozidło na LPG
ja w miniony weekend.. tez ciepło i klima non stop. co prawda w trasie powronej ale róznic takich nie miałem
wyjazd - bez klimy 6,9-7l/100km
powrót (ta sama trasa) - z klimą non stop 7,4l/100km.
pozatym powrót to jazda dośc agresywna i czesto pedałw podłodze/ duzo wyprzedzania.
jak widac u mnie klima az takiego znaczneia nie ma na spalanie... NIE WIEM JAK W MIEŚCIE.. bo po mmiście Zofiją mało latam... mam mniejsze wozidło na LPG
Chodzi o to, że im większa temp. zewnętrzna, tym dłużej działa wiatrak chłodzący chłodnicę klimy, im szybsza jazda tym sprawność chłodzenia większa (mniejsze spalanie) im wolniejsza, np; korki, światła itp. tym sprawność zmniejsza się.kaliope pisze:czy poziom spalanie na klimie wzrasta proporcjonalnie do pracy sprezarki
Możesz to sprawdzić za pomocą termometru z iglicą, która wkładasz w kratkę nawiewu, w czasie jazdy na pokrętle ustawionym na min powietrze powinno wychodzić w Zafirach B z temp. 10-12 st C., jak staniesz na światłach lub w korku to jest mw. 14 st C. Wiatrak lata jak oszalały a i tak nie daje rady schłodzić.
Po wczorajszej wizycie w serwisie klimy i rozmowie ze znajomym (naprawdę) fachowcem, dowiedziałem się bardzo wielu ciekawych rzeczy, między innym tego, że klimatyzacje w autach nowej generacji mają szereg zabezpieczeń i tak np. min temp. wychodząca z kratek ZB tak jak napisałem wyżej, natomiast co śmieszne w lanosie jest to 9 st C .
Ważne jest podobno również to, iż nie powinno się ustawiać klimy na minimum (tylko przez pierwsze 5 min), póżniej należy ustawić temp. na 18 stopni i wbrew pozorom sprawność będzie większa a i spalanie mniejsze.
Jeżeli odbiłem mocno od tematu bardzo przepraszam
P.S.
No i oczywiście przy takich upałach najlepiej jeździć na wewn. obiegu.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2010, 13:48 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
chyba to rzeczywsice wazne, ja mialem klime na min cały czas a wiatrak rzeczywiscie krecil jak oszaly, klima aż wyłaWoytas pisze: Ważne jest podobno również to, iż nie powinno się ustawiać klimy na minimum (tylko przez pierwsze 5 min), póżniej należy ustawić temp. na 18 stopni i wbrew pozorom sprawność będzie większa a i spalanie mniejsze.
u mnie jak chodzi klima to na wolnych obrotach komp pokazuje 1,5-1,6 l/h
A z chłodzeniem to mam tak ustawione: temp 19-20 st., nawiew na auto (na nogi daje 16-18 u góry 9-12 st.), a wentylator na 2-3 (w skali do 7 ) i to wystarcza by mieć w kabinie ok. 22 st. Przy 30 na zewnątrz to przynajmniej szoku termicznego nie dostaję i angina też mnie omija.
A z chłodzeniem to mam tak ustawione: temp 19-20 st., nawiew na auto (na nogi daje 16-18 u góry 9-12 st.), a wentylator na 2-3 (w skali do 7 ) i to wystarcza by mieć w kabinie ok. 22 st. Przy 30 na zewnątrz to przynajmniej szoku termicznego nie dostaję i angina też mnie omija.
Wczoraj jazda na tempomacie na autostradzie z klimą, w 5 osób. Przy ustawionej prędkości 140km/h spalanie 7-8, przy 160 - 9 litrów. Ogólnie z całego wyjazdu (20% autostrady, 80% normalna trasa z predkoscia 80-100km/h) spalanie 7.3. Tak więc wciąz twierdze ze cdti nie są oszczędne....tyle, że wycieczka w Bieszczady...tak więc górki....górki....
Własnie wróciłem z Chorwacji i powiem, że zafirka mnie bardzo zaskoczyła. Przy jezdzie 90-130 (momentami 160) na autostradzie spaliła 5.8 litra.
Komputer pokazywał 5.7 i myślałem, że znów mnie przekłamuje, choć miałem nadzieję, że nie gdyż kalibrowałem zużycie paliwa już chyba 5 razy. Po czym podjechałem pod dystrybutor i weszło 49 litrów do wybicia. Tak więc miód malina. Nie wiem czy to ten wywalony dpf....czy tempomat.....ale jestem w szoku. Myślałem do tej pory, że nie da się zejść poniżej 6 litrów w cdti. Dodam jeszzcze, że auto było bardzo załadowane i jak widać po średniej prędkości było kilka sytuacji, że jechałem dużo wolniej w korkach.
Zasięg, jak widać, można zrobić około 850 km..nie licząc rezerwy.
Uploaded with ImageShack.us
ps. musze jeszcze delikatnie skalibrować zuzycie paliwa
Komputer pokazywał 5.7 i myślałem, że znów mnie przekłamuje, choć miałem nadzieję, że nie gdyż kalibrowałem zużycie paliwa już chyba 5 razy. Po czym podjechałem pod dystrybutor i weszło 49 litrów do wybicia. Tak więc miód malina. Nie wiem czy to ten wywalony dpf....czy tempomat.....ale jestem w szoku. Myślałem do tej pory, że nie da się zejść poniżej 6 litrów w cdti. Dodam jeszzcze, że auto było bardzo załadowane i jak widać po średniej prędkości było kilka sytuacji, że jechałem dużo wolniej w korkach.
Zasięg, jak widać, można zrobić około 850 km..nie licząc rezerwy.
Uploaded with ImageShack.us
ps. musze jeszcze delikatnie skalibrować zuzycie paliwa
kaliope, gratulacje!!
Ja lecę 10ego do Włoch i też będę testował spalanie, 6-tka mi nie pęknie raczje na pewno gdyż będę miał 4 dorosłych na pokładzie i masę bagażu ale każdy wynik poniżej 7 przyjmę z radością , a poniżej 6,5 z mega bananem
Jeśli chodzi o przekłamania to po kilku miesiącach obserwacji mam takie wnioski:
- lejąc zwykły olej na Shellu mam przekłamanie na poziomie 0,2-0,3 na 100km (oczywiście komp zaniża w stosunku do rzeczywistego zużycia)
- lejąc diesel V-power przekłamanie skacze do 0,4-0,6 !!
- podobnie jak do zwykłej ropy dodam dodatek Castrol TDA, wtedy również komp bardziej okłamuje, tak mniej więcej o 0,4
Przed wyjazdem będę chciał jeszcze skalibrować kompa, prawdopodobnie dam +3% i powinno być dobrze.
Ja lecę 10ego do Włoch i też będę testował spalanie, 6-tka mi nie pęknie raczje na pewno gdyż będę miał 4 dorosłych na pokładzie i masę bagażu ale każdy wynik poniżej 7 przyjmę z radością , a poniżej 6,5 z mega bananem
Jeśli chodzi o przekłamania to po kilku miesiącach obserwacji mam takie wnioski:
- lejąc zwykły olej na Shellu mam przekłamanie na poziomie 0,2-0,3 na 100km (oczywiście komp zaniża w stosunku do rzeczywistego zużycia)
- lejąc diesel V-power przekłamanie skacze do 0,4-0,6 !!
- podobnie jak do zwykłej ropy dodam dodatek Castrol TDA, wtedy również komp bardziej okłamuje, tak mniej więcej o 0,4
Przed wyjazdem będę chciał jeszcze skalibrować kompa, prawdopodobnie dam +3% i powinno być dobrze.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...