Moduł komfortu do Zafiry B

Modyfikacje dla Zafiry B
Wiadomość
Autor
amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#76 Post autor: amakuch1986 »

Otrzymałem moduł.
Co do samego modułu, solidnie wykonany :D
Moduł fajnie działa, to co mi potrzebne to tylko temperatura silnika i napięcie w tej chwili.

Z minusów jakie dotychczas wychwyciłem to:
- sieje ecn-ami na liczniku (mam stary licznik z 2005 roku) oraz wywala moduł ( mam gaz Stag qbox z obd), na benzynie działa ale już po przełącznieu na gaz moduł zostaje odcięty;

Tak sobie myślę o kilku rzeczach:
- jeżeli podłącze ELMa i zczytuje przez komputer lub telefon to nie sieje ecnami na liczniku; (dlaczego ?)
- wyświetlacz w test mode pokazuje temperturę i napięcie, czyli zczytuje dane z ecu silnika, nie sieje ecn-ami na liczniku (dlaczego ?)

Stąd moje pytanie, czy w przypadku napięcia i temperatury silinika nie można odpytywać o to modułu wyświetlacza ?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2017, 21:28 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 1 raz.

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#77 Post autor: amakuch1986 »

Frozzer pisze:Nowy liczniku z oprogramowaniem 7.665 nie wyświetla śmieci w postaci ECN-ów.
A możecie powiedzieć czy na liczniku z SW 6.607 nie będzie też wyświetlał śmieci. Jeżeli macie moduł to sprawdźcie jaką SW licznika macie.
Frozzer jaką wersje licznika masz i czy obsługuje sport.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 22:46 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 2 razy.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#78 Post autor: LWPM »

amakuch1986 pisze:- sieje ecn-ami na liczniku (mam stary licznik z 2005 roku) oraz wywala moduł ( mam gaz Stag qbox z obd), na benzynie działa ale już po przełącznieu na gaz moduł zostaje odcięty;
zarówno moduł jak i sterownik LPG komunikuje się w ten sam sposób z silnikiem, co nie jest dozwolone w CAN (oba nadają na PID 7E0).
amakuch1986 pisze:jeżeli podłącze ELMa i zczytuje przez komputer lub telefon to nie sieje ecnami na liczniku; (dlaczego ?)
ELM odczytuje parametry w sposób "standardowy", moduł odczytuje to w sposób jaki robi to OP-COM. sprawdź np temperaturę w silniku poprzez OP-COM: ECNy się pojawią.
Spróbuję zmienić sposób; odczytu na "standardowy", powinienem uniknąć ECNów.. Nie pomoże to jednak na odczyt parametrów DPFa - tego nie ma w standardzie.
amakuch1986 pisze:- wyświetlacz w test mode pokazuje temperturę i napięcie, czyli zczytuje dane z ecu silnika, nie sieje ecn-ami na liczniku (dlaczego ?)
temperatura sobie "lata" po MSCAN - stąd wyświetlacz ma te dane.
amakuch1986 pisze:Stąd moje pytanie, czy w przypadku napięcia i temperatury silinika nie można odpytywać o to modułu wyświetlacza ?
Można pobrać dane z MSCAN, można z LSCAN - np z UEC czy czegokolwiek innego, muszę trochę poeksperymentować.

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#79 Post autor: aroniusz »

LWPM pisze:Nie pomoże to jednak na odczyt parametrów DPFa - tego nie ma w standardzie.
Są aplikacje na telefony, które poprzez ELM-a odczytują stan i regenerację DPF-a - czy one nie działają "standardowo" ?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#80 Post autor: LWPM »

aroniusz pisze:
LWPM pisze:Nie pomoże to jednak na odczyt parametrów DPFa - tego nie ma w standardzie.
Są aplikacje na telefony, które poprzez ELM-a odczytują stan i regenerację DPF-a - czy one nie działają "standardowo" ?
one też nie działają standardowo - zauważ, że te aplikacje działają tylko na konkretnych silnikach/markach samochodów - z innymi sobie nie poradzą.
To co pokazuje np torque, to parametry odczytane w sposób standardowy - dla każdego silnika dokładnie w ten sam sposób odczytywane, dlatego to działa zawsze.
ELM ma możliwość odczytania parametrów DPFu, ale oczywiście nie każda chińska podróbka sobie z tym poradzi no i wymaga to programu odpowiedniego dla danego auta

To co rozumiem przez "standardowy odczyt parametrów", jest opisane tutaj. Reszta parametrów jest już zależna od producenta auta.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 08:55 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#81 Post autor: Frozzer »

amakuch1986 pisze: Frozzer jaką wersje licznika masz i czy obsługuje sport.
Moje auto jest w bieda edyszyn, więc nie wiem co to SPORT :) powinienem się cieszyć, że korbotronika nie mam z przodu :)

Co do nowego licznika, wygląda tak
Obrazek

Oznaczenia ma takowe
Obrazek

Vin auta z którego został zdemontowany licznik wyślę Ci na pw, to zawsze możesz rozkodować, co tam miał w oryginale :)

Deleted User 21664

#82 Post autor: Deleted User 21664 »

Mam i ja!
Pierwsze wrażenie - pozytyw - fajnie wykonane.
Najważniejsze info podane jak na talerzu.
Jeszcze nie miałem możliwości wypalania DPF z monitorem ale info wyświetla.
Needle sweep - mój młody zachwycony mówi że jak w sportowej wersji :lol:

Dalsze opinie w miarę użytkowania.

Kolego LWPM - kawał dobrej roboty :ok:
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2017, 21:55 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#83 Post autor: LWPM »

Obecna sytuacja wygląda tak, że kto chciał dostać moduł, to albo go już ode mnie dostał, albo się rozmyślił (z różnych powodów). Jeśli o kimś zapomniałem, niech się do mnie odezwie :)

z nowości:
  • możliwość odczytu parametrów z silnika w "standardowy sposób" - tryb 01, czyli tak jak to robi ELM327 - pomaga to na pojawiające się ECNy - teraz pojawią się tylko przy odczycie błędów (po włączeniu zapłonu) i (w zależności od oprogramowania w liczniku) przy odczycie stanu DPF (tego się nie da standardowo odczytać)
    czyli w zasadzie jak masz DPFa i stary licznik, to dla Ciebie nic się nie zmieni, natomiast pomaga całkowicie tym, którzy mają silnik bez DPFa
  • zmieniłem całkowicie sposób zapisu konfiguracji w module. Trzeba sobie zaktualizować oprogramowanie i można będzie używać dedykowanego programu do konfiguracji (niestety tylko z wiersza poleceń Windowsa, nie miałem czasu na jakieś GUI - na razie - może ktoś ma ochotę zrobić?)
    tutaj mała uwaga: obecna konfiguracja modułu zostanie całkowicie skasowana i zastąpiona nową domyślną - trzeba będzie sobie to poustawiać na nowo. Nowy sposób zapisu będzie już zachowywał konfigurację przy kolejnej aktualizacji - jest to jednorazowa akcja :)
  • moduł ma możliwość reagowania na naciśnięcia guzików na pilocie (otwarcie/zamknięcie drzwi) - np dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania. Na razie nic w związku z tym naciśnięciem nie robi, tu trzeba coś wymyślić co miałby robić - czekam na jakieś ciekawe propozycje :)
  • wiele zmian w sposobie działania, timeotów, czas działania np needle-sweep powinien być teraz bardziej przewidywalny. poprzednio to różnie bywało.
  • trochę optymalizacji - moduł nie powinien wysyłać niepotrzebnie tyle danych po MSCAN
Szczegóły odnośnie tego jak to zaktualizować i jak skonfigurować - na pierwszej stronie tematu :)
całe oprogramowanie i wszystko co potrzebne natomiast jest tutaj
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 13:23 przez LWPM, łącznie zmieniany 3 razy.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#84 Post autor: Crazy »

moduł ma możliwość reagowania na naciśnięcia guzików na pilocie (otwarcie/zamknięcie drzwi) - np dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania. Na razie nic w związku z tym naciśnięciem nie robi, tu trzeba coś wymyślić co miałby robić - czekam na jakieś ciekawe propozycje
To co w CSM sterowanie oświetleniem, odprowadzanie-doprowadzanie ;)
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#85 Post autor: Frozzer »

Ja po aktualizacji i poszło całkiem sprawnie.

Tutaj fotka mojego starego modułu MMusb232RL podpiętego do DPF monitora
Obrazek

Sama aktualizacja trwała około 10 minut, ale możliwe, że to moja wina, ponieważ w ustawieniach portu COM był ustawiony standardowy 9600 baud rate. :>

Podczas wykonywania aktualizacji i pracy nad konfiguracją modułu zalecam wyłączenie osłony antywirusowej, ponieważ mój Avast strasznie się pieklił, że mu nie pasują uruchamianie programy od LWPM :) dodatkowo przy tworzeniu pierwszego pliku konfiguracyjnego .txt postanowił wyrzucić go do kwarantanny :) więc lepiej sobie oszczędzić takich niespodzianek :)

Teraz pozostaje testować. Super sprawa, że można teraz moduł samodzielnie konfigurować do swoich potrzeb. Good Job! :piwo:

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#86 Post autor: aroniusz »

LWPM pisze: w niektórych (starszych?) autach podczas działania modułu na liczniku zamiast przebiegu będzie się pojawiał napis ECN wraz ze zmieniającymi się cyferkami (dokładnie takie coś jak w przypadku ręcznego/nożnego odczytu błędów z silnika). Jest to problem niektórych starszych liczników. Oczywiście, wszystko działa jak należy, ale jeśli komuś bardzo to przeszkadza, to wymiana licznika na nowszy model, ew. aktualizacja oprogramowania powinna temu zaradzić. W tych nowszych licznikach, kody ECN pojawiają się tylko przy aktywacji modułu (odczycie błędów) i po ~10 sekundach znikają i wyświetla się normalnie przebieg
A jak można stwierdzić czy w moim liczniku będą pojawiać się ECN-y czy nie, jest jakaś lista ? jeśli nie to może w tym temacie szczęśliwi użytkownicy niech wpisują jaki mają licznik ? Wiemy już, że zakup innego i wymiana to nie taka prosta sprawa i generuje kolejne koszty.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#87 Post autor: LWPM »

aroniusz pisze:A jak można stwierdzić czy w moim liczniku będą pojawiać się ECN-y czy nie, jest jakaś lista
mogę tylko powiedzieć, że działa z wersją 7.655, ale to i tak zależy od konkretnego egzemplarza (pewnie też zależy od samej konfiguracji licznika), np:
- u mnie ECNy pojawiają się w momencie odczytu kodów błędów i trwają jakieś ~10 sekund, potem znikają
- u Frrozera: ta sama wersja oprogramowania, ale ENCy nie pojawiają się nigdy, nawet przy odczycie błędów

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#88 Post autor: scooter »

I ja po aktualizacji :)

przebiegła bez problemu, ale w aucie z modułem jeszcze nie byłem(wcześniej zawsze działało)

faktycznie Avast strasznie się czepia softu od LWPM :)

a to mój zestaw do aktualizacji https://youtu.be/XrpwJGML57U

uart kupiony chyba za 8zł na aukcji

Deleted User 21664

#89 Post autor: Deleted User 21664 »

Moduł zamontowany i zamaskowany

Obrazek

Obrazek

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#90 Post autor: LWPM »

nowa funkcja DPF Monitora:
[media]https://www.youtube.com/watch?v=Wg-2YmZ5lNo[/media]
  • możliwość sterowania każdym światełkiem wewnętrznym i zewnętrznym pojazdu
  • wszystko w pełni konfigurowalne
  • do 32 różnych animacji
  • aktywacja/deaktywacja z pilota (1, 2, 3... a nawet 8 naciśnięć na pilocie :) ) lub z menu DPF Monitora
  • z tego można już w prosty sposób wyprowadzić funkcje follow-me-home, coming/leaving home, itp
  • na drodze zamiast podziękować tradycyjnie komuś awaryjnymi, możesz włączyć mu taką animację :)
PS: to na razie tylko pokaz możliwości, wymaga oczywiście dokończenia, testowania itp... ogólnie: czasu wymaga :) i chętnych na taką funkcję :)
Chcę sprawdzić, czy warto iść w tym kierunku, czy komuś się podoba ta funkcja.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2017, 15:32 przez LWPM, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”