Problemy z vacum pompą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#16 Post autor: ekmir »

ale jak do tych śrub się dobrałeś ? tam nie ma jak dojść :(

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#17 Post autor: Rybka »

Kurde nie pamiętam ale tym oczkowym się dało.
Na spokojnie podejdz do tematu jeszcze raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#18 Post autor: ekmir »

normalnie tej pompy nie da się odkręcić - chyba , że jest jakiś sposób

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#19 Post autor: Dziadek13 »

No niestety musi odkręcić wąż doładowania dalej pod pompą idzie taki płaskownik jego też musi odkręcić śrubka z przodu i z tyłu bloku teraz na dół ją docisnąć tam są też dwie śrubki teraz grzechotka z nasadką trox i odkręca.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 22:34 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#20 Post autor: ekmir »

mogę prosić o jakieś dokładniejsze informacje/zdjęcia, które elementy muszę zdemontować ?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#21 Post autor: Rybka »

Obrazek
Zobacz ile tam jest miejsca

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#22 Post autor: Dziadek13 »

Tam gdzie jest strzałka tam jest ukryta czwarta śrubka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I to jeszcze zależy od typu egr elektroniczny czy pneumatyczny.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 22:34 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#23 Post autor: ekmir »

U mnie nie ma tak dużo miejsca


EDIT


EGR jest taki:]
Załączniki
EGR.jpg
EGR.jpg (9.41 KiB) Przejrzano 1720 razy
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2017, 20:05 przez ekmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

Jak masz parcie na wymiane pompy wakum to wymienisz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#25 Post autor: ekmir »

Jak zdemontować tą czarną listwę ?


EDIT

Na zdjęciach widać tylko 4 śruby, ja mam 5

Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2017, 20:07 przez ekmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#26 Post autor: Dziadek13 »

Demontujesz to co na czerwono i masz dostęp do śrub.

Obrazek

Sama pompa ma cztery śruby te płaskowniki mają chyba jak pamiętam trzy śrubki tą tylną żeby odkręcic to musisz pierwsze odkręcic pod nią tą pionową i wtedy tą poziomą tak to zrobili.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 22:33 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#27 Post autor: ekmir »

Jutro podejmę kolejną próbę, mam nadzieje, że udana - demontażu i wymiany pompy :)

camelek

#28 Post autor: camelek »

Panowie, po długiej przerwie nasza zafira coś sie zaczyna fochać- prawdopodobnie problem z vacum pompą- objawy są takie że są słabe hamulce, przy np dojezdzaniu do świateł i wolnemu hamowaniu oświeca sie kontrolka z kluczykiem, po tym start wygląda tak ze do 2,500 or autosie rozpędza jak ślimak brak mocy, po 2,500 kontrolka gasnie i przyspiesza normalnie. po kilkukombinacjach z wezykami i innymi pompami doszedłem do wniosku że za wszystko jest odpowiedialna w/w pompa - pytanie pierwsze czy ktoś/gdzieś regeneruje te pompy, czy sa zamiennniki tych pomp tańsze niż srednia cena 700zł ? bardzo prosże o pomoc

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#29 Post autor: Janus »

Najpierw sprawdz szczelnosc ukladu podcisnien (lacznie z. zaworami). Pompa na koncu
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#30 Post autor: Dziadek13 »

camelek pisze:czy sa zamiennniki tych pomp tańsze niż srednia cena 700zł ?
Trza szukać, ale ja polecam zakupić na alledrogo lub na jakimś szrocie (z możliwością zwrotu) pompe z vectry C z silnikiem 2.0 lub 2.2 DTI czyli taka sama jak nasza ma tylko dodatkowe ucho którego my nie używamy po prostu jest młodsza niż nasze i problem z głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”