Problemy z vacum pompą

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bartx128

Pompa Vacum informacja

#1 Post autor: bartx128 »

Witam, mam takie proste pytanie:p Sprawdzałem swoją pompe vacum wakuometrem i na wolnych podaje mi 0,8 (podcisnienia) a jak dodam gazu to spada na 0,7. Wiec moje pytanie brzmi czy wraz ze wzrostem obrotów powinno wzrastać podcisnienie na pompie vacum? bo u mnie spada i nie wiem czy czasem nie jest uszkodzona. A drugie pytanie czy widoczne moga być ślady oleju na króćcach pompy vacum? bo jak ściągnąłem przewody to zauwazyłem olej. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam

MARIO2541

#2 Post autor: MARIO2541 »

mam pytanko zaczyna mi pluć olejem w okolicy vacum pompy i nie wiem czy wystarczy wymienić oring czy może całą pompę??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#3 Post autor: Harry200 »

O-ring nie jest wydatkiem,na początek spróbowałbym wymienić tylko jego jak pompa sprawna,jak wymiana o-ringu nic nie da to pompę zawsze zdążysz wymienić..

soczewa

#4 Post autor: soczewa »

Witam. Jak w temacie. Czy sa moze jakies komplety naprawcze do pompy czy kupowac uzywke lub nowa?

janusz204

#5 Post autor: janusz204 »

Witam, mam do szanownych kolegów pytanie:
Auto zafira 2.0 diesel reaguje na gaz z opóźnieniem ok 1 sekunda, potem jest super. Poza tym, jak zapalę zimne auto to świeci: "kluczyk" przy dodaniu dużego gazu znika. Czy przyczyną może byc zepsuta pompa podcisnienia? W komputerze jest "zero błędów". Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 15:20 przez janusz204, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Przypuszczam że któraś ze świec żarowych padła i stąd ten błąd.

janusz204

#7 Post autor: janusz204 »

dzieki za wskazówkę , ale co może miec wspólnego swieca do spóznionej reakcji na gaz?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

janusz204 pisze: Poza tym, jak zapalę zimne auto to świeci: "kluczyk" przy dodaniu dużego gazu znika. Czy przyczyną może byc zepsuta pompa podcisnienia? W komputerze jest "zero błędów". Prosze o pomoc.
I na to ci odpowiedziałem
Dziadek13 pisze:Przypuszczam że któraś ze świec żarowych padła i stąd ten błąd.
Co do opóźnienia to nie wiem.

grześ20

#9 Post autor: grześ20 »

dlaczego o to pytasz nie chodzi dobrze zośka jakie przyczyny są ?

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#10 Post autor: ekmir »

Jaki klucz jest potrzebny do zdemontowania pompy wacum ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

Żeby zdemontować to potrzebne są klucze płskie jak i troxy rozmiarów nie pamiętam.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#12 Post autor: ekmir »

Torx E12 5 śrub ale brak do niektórych dostępu :(

Jak się do tej pompy dobrać ?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#13 Post autor: Rybka »

Mirek wymiana jest prosta.
Chwilę roboty i po kłopocie.
Sam to robiłem z miesiąc temu.
Z czym masz problem?

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#14 Post autor: ekmir »

Problem z odkręceniem tych 5 śrub (klucz torx E12) - nie ma do nich dostępu, szczególnie do tych trzech dolnych :(

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#15 Post autor: Rybka »

Mirek te dolne kręciłem kluczem oczkowym chyba 10 takim 12 kątnym
Klucz oczkowy 10 zastępuje klucz e12.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”