Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
Nigdy jej nie wyciągałem i bym nie chciał patrząc jak jest umiejscowiona. Ale nie wiem czy nie taniej wyjdzie założyć zwykłą pompę na pasek (z Vectry B) zamiast tej elektrycznej. Kumpel ma tak w Astrze G zrobione.
Edit: Sory dopiero teraz zauważuyłem, że masz benzyniaka, więc "porada" nieaktualna.
Edit: Sory dopiero teraz zauważuyłem, że masz benzyniaka, więc "porada" nieaktualna.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2017, 14:41 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Rozwiniesz temat na priv? Bo to ciekaweDjHardy pisze:Nigdy jej nie wyciągałem i bym nie chciał patrząc jak jest umiejscowiona. Ale nie wiem czy nie taniej wyjdzie założyć zwykłą pompę na pasek (z Vectry B) zamiast tej elektrycznej. Kumpel ma tak w Astrze G zrobione.
Edit: Sory dopiero teraz zauważuyłem, że masz benzyniaka, więc "porada" nieaktualna.
Janusz
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Szukam i nie mogę znaleźć opisu o którym mówisz "H,Łajszczak" ??Gdzie znaleźć ?trabbit pisze:U mnie też zaczęła buczeć pompa wspomagania TRW 2. Korzystając z opisu który zamieścił "H,Łajszczak" postanowiłem wymienić łożyska. Rzeczywiście z wyjęciem pompy jest dużo zabawy. Ja ją wyciągnąłem od dołu pomiędzy rurą wydechową a półośką ponieważ nie wyglądało na to aby pompa zmieściła się do góry bez całkowitego demontażu alternatora.
Dużo zabawy jest z odpięciem przewodów elektrycznych pompy więc może opiszę gdzie one dochodzą:
- przewód masy jest przykręcony bezpośrednio do klemy akumulatora
- przewód zasilania jest podpięty do gniazda bezpieczników w komorze silnika (bezpiecznik 80A, u mnie drugi od dołu)
- wtyczka trzyżyłowa wpięta do gniazda tuż pod gniazdem bezpieczników
Po wyjęciu pompy trzeba ją rozbierać tak jak to opisał "H,Łajszczak", ale jeśli nie chcemy rozkręcać samej mechanicznej części pompy, to proponowałbym nie odkręcać śrub imbusowych. Wystarczy odkręcić śruby Torx T40 aby oddzielić pompę od korpusu. Po zdjęciu pompy trzeba zdjąć zawleczkę z ośki silnika i można wysunąć wirnik silnika (o ile wcześniej zdjęliśmy przyklejoną obudowę silnika). Przy wybijaniu łożysk uważajcie bo pod górnym łożyskiem jest simmering (ja wymieniłem na nowy). Chociaż oryginalnie tylko jedno łożysko jest szczelne, ja wymieniłem na dwa szczelne (2RS). Po złożeniu uruchamiałem tak jak opisał to "H,Łajszczak". Koszt naprawy to niecałe 100zł (dwa łożyska, simmering, 1L płynu - weszło około 0,7). Też uważam, że lepiej naprawiać niż wymieniać na używkę niewiadomego pochodzenia. Poza łożyskami moja pompa wyglądała idealnie - nie wytarta, elektronika czysta a co bym kupił: nie wiadomo.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
to chyba to najlepiej u Wujka google ...
Mogę założyć nowy temat, ale jak pisałem nie jest to moje dzieło, tylko kolegi w Astrze G.szura217 pisze:A może w nowym temacie? Wszyscy chętnie poczytamy
Rozmawiałem z nim i założona jest inna podstawka od rolki prowadzącej i kompresora klimatyzacji. W miejscu rolki, zamocowana jest pompa wspomagania od Vectry B. Przewody zmierzył i zarobił końcówki w sklepie dla ciężarówek (koszt 30zl). Podstawkę z pompą kupił gdzieś na szrocie za 100 zł.
Maglownica zostaje ta co była czyli od wspomagania elektrycznego.
Podejrzewam, że gdyby nawet kupił nowa pompę do Vectry B to i tak wyjdzie taniej niż reanimować ekektryczna.
Jak będę u kolegi to postaram się zrobić zdjęcia i mniej więcej pokazać jak to ma podłączone.
Zapomniałem dodać że silnik 2.0 dti 82 km.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2017, 12:09 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Pewnie Kolega założył łapę z Vectry B DTI. W Vectrach była wspoma z pompą mechaniczną jeszcze. Dziwie się tylko, że tak to rozwiązał. Generalnie problem w elektrycznych wspomaganiach polega na rozszczelnieniu przekładni i utracie płynu. Same pompy siadają rzadziej? Tyle tylko, że te elektryczne pompy produkują opiłki, które rozwalają pomału przekładnie - stąd późniejsze rysy i nieszczelności. Zaletą wspomagania z mechaniczną pompą jest to, że można je łatwo "podkręcić"DjHardy pisze: Jak będę u kolegi to postaram się zrobić zdjęcia i mniej więcej pokazać jak to ma podłączone.
Zapomniałem dodać że silnik 2.0 dti 82 km.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
http://forum.opel24.com/topic/28666-nap ... nia-trw-2/ to był mój opis który zamieściłem na opel 24 , u nas na Forum tez go zamieściłem w temacie naprawa pompy wspomagania TRW2" " Witam, jakiś czas temu pompa wspomagania zaczęła mi coraz głośniej buczeć, postanowiłem ją rozebrać i spróbować naprawy. Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry .Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..'''
Ostatnio zmieniony 08 paź 2017, 14:00 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Czyli do naprawy pompy TRW II gdy słychać jej głośną pracę trzeba:Harry200 pisze:http://forum.opel24.com/topic/28666-nap ... nia-trw-2/ to był mój opis który zamieściłem na opel 24 , u nas na Forum tez go zamieściłem w temacie naprawa pompy wspomagania TRW2" " Witam, jakiś czas temu pompa wspomagania zaczęła mi coraz głośniej buczeć, postanowiłem ją rozebrać i spróbować naprawy. Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry .Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy. Lepiej to zrobić jak tylko zaczyna pompa hałasować bo jak łożyska całkiem padną to w pierwszej kolejności pójdą tranzystory mocy a te ciężej jest kupić niż łożyska..Według mnie lepiej ją naprawić niż kupować niepewną używkę za 500 zł..'''
- klej - może być do szyb ??
- łożyska:
1. 6000 2RS tj. łożysko kulkowe zwykłe, obustronne uszczelnienie wargowe
2. 6000 tj. łożysko kulkowe zwykłe ?? kryte czy nie ??
3. olej do wspomagania
Czy coś jeszcze ? Jakiś uszczelniacz ewentualnie ?
Łożyska jakiej f-y : SNR czy FAG czy SKF ?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 18:56 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy i po kłopocie.
Jeśli pompa wspomagania słychać już od uruchomienia silnika a jeszcze głośniej podczas kręcenia kołami to czas na jej regenerację.
Do regeneracja pompy TRW II należy przygotować:
- łożysko 6000 NTN lub FAG (tzw. odkryte)
- łożysko: NTN 6000LU lub FAG 6000-2RS
- klej do szyb np. Boll Sprint 310ml (po 2h po klejeniu można montować do samochodu),
- olej wspomagania syntetyczny zielony, FEBI 06161 nowy nr FEBI 46161,
- odbój gumowy pompa wspomagania do wspornika 3 szt. 9 z dwóch stron gwint fi 6mm).
Najważniejsze: chęci + głowa + narzędzia (klucze 18 mm /nasadki, płaskie/, segerówki).
Jeśli pompa wspomagania słychać już od uruchomienia silnika a jeszcze głośniej podczas kręcenia kołami to czas na jej regenerację.
Do regeneracja pompy TRW II należy przygotować:
- łożysko 6000 NTN lub FAG (tzw. odkryte)
- łożysko: NTN 6000LU lub FAG 6000-2RS
- klej do szyb np. Boll Sprint 310ml (po 2h po klejeniu można montować do samochodu),
- olej wspomagania syntetyczny zielony, FEBI 06161 nowy nr FEBI 46161,
- odbój gumowy pompa wspomagania do wspornika 3 szt. 9 z dwóch stron gwint fi 6mm).
Najważniejsze: chęci + głowa + narzędzia (klucze 18 mm /nasadki, płaskie/, segerówki).
Witam. Mam problem z moją zośką a dokładniej z palącymi się pompami wspomagania. W tym miesiącu padła już trzecia pompa wspomagania a tanie one nie są. Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną tego. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.