[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Mówicie i macie.
Mam i kolejne 2 zestawy ( dzisiaj odebrałem siłowniki a jutro będę musiał tylko dokupić sworznie).
Mawerix, Czesławo Moreno, poproszę na PW dane do wysyłki
Wyślę w przyszłym tygodniu
Tylko tak jak pisałem wcześniej w zestawie nie ma kątowników do zamocowania do maski, ale to nie problem żeby coś tkaiego dorobić lub odezwac sie do kolegi Rafoooo
Mam i kolejne 2 zestawy ( dzisiaj odebrałem siłowniki a jutro będę musiał tylko dokupić sworznie).
Mawerix, Czesławo Moreno, poproszę na PW dane do wysyłki
Wyślę w przyszłym tygodniu
Tylko tak jak pisałem wcześniej w zestawie nie ma kątowników do zamocowania do maski, ale to nie problem żeby coś tkaiego dorobić lub odezwac sie do kolegi Rafoooo
Ostatnio zmieniony 05 paź 2017, 20:42 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
Informuję, że od dziś jestem zadowolonym użytkownikiem Zafiry z maską podnoszoną za pomocą sprężyn gazowych.
Maska podnosi się trochę wyżej niż na podpórce.
Trzeba pamiętać aby przy otwieraniu kontrolować szybkość otwarcie - sprężyny dość mocno otwierają maskę do maksymalnego rozwarcia.
Dla Rafoooo duże za kątowniki
Maska podnosi się trochę wyżej niż na podpórce.
Trzeba pamiętać aby przy otwieraniu kontrolować szybkość otwarcie - sprężyny dość mocno otwierają maskę do maksymalnego rozwarcia.
Dla Rafoooo duże za kątowniki
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3060
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja jak kupiłem zośke to już miałem założone lifty mam jakieś srebrne sztuk 2 , zresztą Sumik, widział nie musze się wieszać na klapie a i ładnie się podnosi do góry
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
A ja do swojej założyłem :> i spędziłem z moim synem fajne chwile modyfikując Zośkę i wszczepiając młodemu zamiłowanie do motoryzacji i majsterkowania = BEZCENNETazz pisze:Ja jak kupiłem zośke to już miałem założone lifty mam jakieś srebrne sztuk 2 , zresztą Sumik, widział nie musze się wieszać na klapie a i ładnie się podnosi do góry
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8148
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
....Makary pisze:i spędziłem z moim synem fajne chwile modyfikując Zośkę i wszczepiając młodemu zamiłowanie do motoryzacji i majsterkowania = BEZCENNE
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Zestaw zamontowałem też u siebie.
Tylko miałem wrażenie, że siłownik jest ciut za długi. Ponieważ przy próbie wciśnięcia w sworznie musiałem bardzo mocno odchylać maskę.
Tylko miałem wrażenie, że siłownik jest ciut za długi. Ponieważ przy próbie wciśnięcia w sworznie musiałem bardzo mocno odchylać maskę.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Super robota kolego Sumik. A czy masz może jeszcze jakiś komplet na handelek?
Niestety sprzedawca na allegro ma zgłoszony urlop a i telefonu nie odebrał jak dzwoniłem zapytać czy sklep w Kato jest otwarty, bo bym sobie podjechał z Zabrza
Szkoda, że dopiero teraz się natknąłem na Twój opis, bo akurat jestem parę dni w PL.
Fajnie by było gdybyś mógł pierwszego posta zaopatrzec w info odnośnie siłowników polcaru, tak żeby ktoś kto przeczyta tylko pierwsze parę postów nie kupił złych.
Dzięki
Niestety sprzedawca na allegro ma zgłoszony urlop a i telefonu nie odebrał jak dzwoniłem zapytać czy sklep w Kato jest otwarty, bo bym sobie podjechał z Zabrza
Szkoda, że dopiero teraz się natknąłem na Twój opis, bo akurat jestem parę dni w PL.
Fajnie by było gdybyś mógł pierwszego posta zaopatrzec w info odnośnie siłowników polcaru, tak żeby ktoś kto przeczyta tylko pierwsze parę postów nie kupił złych.
Dzięki
- kimapita
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 20:10
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Pru
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: 19DT
- Gender:
Lifty mam zamontowane u siebie. Bardzo chwalę, super pomysł i wykonanie. Powiem Wam tylko dla przestrogi żebyście nie demontowali blaszki która trzyma pancerzyk linki oraz kijek. Jest około 10 cm od zamka maski na prawo.U mnie pancerz linki dostał luzu i nie mogłem otworzyć maski. Co się narobiłem żeby to naprawić to tylko ja wiem... Najgorzej że auto stało na podziemnym parkingu z rozładowanym aku.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ciekawe, że zawsze takie jaja się dzieją jak aku padnie. Kiedyś w pasku też mi się linka rozpięła i wtedy też aku mi nawalało.
Co do siłowników, to już niestety wróciłem do UK więc trzeba sobie radzić tutaj. Szkoda, że sprzedawca z kato akurat miał urlop jak byłem w pl. W każdym razie blaszki wykonane, na ebayu też znalezione siłowniki uniwersalne od ich producenta w ofercie ze śrubami kukowymi.
Ma różne wymiary i moce więc wezmę 350mm i zastanawiam się nad 200n. Wydaje mi się, że dwa dadzą sobie radę z maską bez problemu i być może nie będą nią tak narywać przy zatrzymaniu jak 320n.
Czekam tylko na odpowiedź ile mają suwu, bo niestety nie jest podane. Jak będą mieć ponad 110cm to biorę i zdam relację.
Cena dwóch siłowników w tej chwil chwili 17.99f za dwa siłowniki i cztery śruby kulowe więc całkiem nieźle.
Jak zda to egzamin to będzie to dobra alternatywa dla kolegów z uk.
Są też siłowniki z regulacją mocy. Tzn mają śrubkę/zaworek którym można upuścić gaz zmniejszając ich moc w ten sposób. Więc można by metodą prób i błędów dopasować sobie odpowiednią siłę. Minusem jest jednak cena bo jeden siłownik wyjdzie tyle ile dwa uniwersalne. I drugi problem to pewnie ciężko będzie ustawić równe ciśnienia w obydwu.
Co do siłowników, to już niestety wróciłem do UK więc trzeba sobie radzić tutaj. Szkoda, że sprzedawca z kato akurat miał urlop jak byłem w pl. W każdym razie blaszki wykonane, na ebayu też znalezione siłowniki uniwersalne od ich producenta w ofercie ze śrubami kukowymi.
Ma różne wymiary i moce więc wezmę 350mm i zastanawiam się nad 200n. Wydaje mi się, że dwa dadzą sobie radę z maską bez problemu i być może nie będą nią tak narywać przy zatrzymaniu jak 320n.
Czekam tylko na odpowiedź ile mają suwu, bo niestety nie jest podane. Jak będą mieć ponad 110cm to biorę i zdam relację.
Cena dwóch siłowników w tej chwil chwili 17.99f za dwa siłowniki i cztery śruby kulowe więc całkiem nieźle.
Jak zda to egzamin to będzie to dobra alternatywa dla kolegów z uk.
Są też siłowniki z regulacją mocy. Tzn mają śrubkę/zaworek którym można upuścić gaz zmniejszając ich moc w ten sposób. Więc można by metodą prób i błędów dopasować sobie odpowiednią siłę. Minusem jest jednak cena bo jeden siłownik wyjdzie tyle ile dwa uniwersalne. I drugi problem to pewnie ciężko będzie ustawić równe ciśnienia w obydwu.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
No to siłowniki zrobione. Te co kupiłem na ebayu okazały się w sam raz, czyli uniwersalne 350mm długie, 130mm suwu 200n mocy, z metalowymi końcówkami (z doświadczenia w robieniu automatycznie otwieranej klapy bagażnika w pasku, wiem że są wytrzymalsze od plastikowych, te plastikowe napsuły mi nerwów i lampę przy samoczynnym wypięciu).
Klapy nie wyrywa z rąk, nie narywa też zbytnio przy końcu. Ot jest jak być powinno. W sumie to ich długość to tak na styk, bo otwierają klapę do końca i więcej już się nie da.
Dzięki za info i natchnienie, bo mnie ten pałąk do szału doprowadzał po wielu latach posiadania aut z siłownikami. Jakieś 17 lat temu zrobiłem siłowniki w polonezie i miny mechaników były bezcenne wtedy. Jednakże jak się lubi często zaglądać pod maskę jak ja mam w zwyczaju to jest to nie oceniony gadżet
https://youtu.be/heHfeOiqf8M
Może by dodać info do pierwszego postu o parametrach pasujących siłowników? Bo ja po przeczytaniu pierwszego postu od razu chciałem kupić z bemki, ale na szczęście przeczytałem cały wątek.
Klapy nie wyrywa z rąk, nie narywa też zbytnio przy końcu. Ot jest jak być powinno. W sumie to ich długość to tak na styk, bo otwierają klapę do końca i więcej już się nie da.
Dzięki za info i natchnienie, bo mnie ten pałąk do szału doprowadzał po wielu latach posiadania aut z siłownikami. Jakieś 17 lat temu zrobiłem siłowniki w polonezie i miny mechaników były bezcenne wtedy. Jednakże jak się lubi często zaglądać pod maskę jak ja mam w zwyczaju to jest to nie oceniony gadżet
https://youtu.be/heHfeOiqf8M
Może by dodać info do pierwszego postu o parametrach pasujących siłowników? Bo ja po przeczytaniu pierwszego postu od razu chciałem kupić z bemki, ale na szczęście przeczytałem cały wątek.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 22:05 przez Patryqo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Moje siłowniki kupiłem od Sumika i po dłuższym użytkowaniu niestety są one za długie. Otwierają maskę stanowczo za mocno. Przy pierwszym otwieraniu np. rano jak nie przytrzymam maski to prawie ją wyrywa. Są stanowczo za mocne i za długie. Tylne też kupiłem u Sumika i długość jest ok
Niestety rano jak otwieram klapę to do samego końca leci prawie na max i hamulec ale taki, że aż strzela Drugie otwarcie klapy już jest ok. Trzeba pamiętać po prostu o tym.
Przednie jak się przytrzyma i do samego końca ręką kontroluje to jakoś to jest ale chyba trzeba będzie wymienić na słabsze i krótsze
Niestety rano jak otwieram klapę to do samego końca leci prawie na max i hamulec ale taki, że aż strzela Drugie otwarcie klapy już jest ok. Trzeba pamiętać po prostu o tym.
Przednie jak się przytrzyma i do samego końca ręką kontroluje to jakoś to jest ale chyba trzeba będzie wymienić na słabsze i krótsze
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Załóż dobrze to nie będziesz narzekałpalibrzuch pisze: ↑20 sty 2018, 22:15 Moje siłowniki kupiłem od Sumika i po dłuższym użytkowaniu niestety są one za długie. Otwierają maskę stanowczo za mocno. Przednie jak się przytrzyma i do samego końca ręką kontroluje to jakoś to jest ale chyba trzeba będzie wymienić na słabsze i krótsze