Obudowa pod silnik

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dawkus
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
Imię: Dawid
Lokalizacja: CH
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: ZZZ

Obudowa pod silnik

#1 Post autor: dawkus »

Witam,
Czy wasze zochy maja obudowy pod silnikiem? Mozna to ew gdzies kupic bo nie znalazlem.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

Wydaje mi się, że w przypadku ZC jest tak samo jak w ZB. Osłony pod silnik tylko mają grzechotniki, w benzyniakach nie zakładano... Ale Jak chcesz założyć osłonę to z diesla powinna pasować ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
gosiaczek_ki
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 25 cze 2017, 21:55
Imię: Goch@
Lokalizacja: Bukowno
Auto: zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#3 Post autor: gosiaczek_ki »

Można kupić, ja szukam do ZB do diesla bo ta co jest założona to już cała powyginana wsumie po jej obejrzeniu widać że nie oryginalna jest

lukasz2008

#4 Post autor: lukasz2008 »

Osłona jest w Cdti ponieważ klekot ma ogromne problemy z nagrzewaniem.
Natomiast w Bezynie np.1.4 t to nie tak że producent chce zaoszczędzić na osłonie, bo inne marki też jej nie montują w PB
Chodzi o optymalne chłodzenie miski olejowej i reszty maszynerji
Zrobiłem rozszerzenie kompa i temperatura w mieście to 105--108°c mimo że na zegarze 90°c non stop.
Jeśli założę osłonę to napewno będzie wentylator częściej pracował żeby schłodzić silnik.
Właśnie przesiadłem się z Insignia 2.0 cdti
mimo że mam teraz 1.4t bez osłony to i tak rozgrzewa się ponad 2x szybciej od klekota na tej samej trasie ;)

Atari
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2015, 07:41
Imię: Patryk
Lokalizacja: Zonhoven
Auto: Zafira C 2,0 cdti Cosmo Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: Atari »

Dixi-car 993.30 zł nowa.
Alledrogo 230zł uzywka.
Zamiennik ze spinkami na alledrogo 127zł.
Szukaj do Astry J sa identyczne.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 00:32 przez Atari, łącznie zmieniany 2 razy.

jaromat

#6 Post autor: jaromat »

Ale dlaczego nie ma tej osłony w B20dth?
KIT GTO pisze:jakie ma to teraz znaczenie ;-)
Kolego spam jest tu nie potrzebny,a znaczenie takie ze B20dth jest dieslem i osłony nie ma.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2017, 09:49 przez jaromat, łącznie zmieniany 2 razy.

Gregor-Wrocław

#7 Post autor: Gregor-Wrocław »

Witam!

Ja założyłem do swojej Zośki oryginalną osłonę pod silnik z pakietu na złe drogi. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie do 1.4T i innych benzynowych. Osłona jest solidna, stalowa, perforowana więc nie ma ryzyka przegrzania silnika, waży ok. 4 kg. Osłona mocowana jest do sanek pod silnikiem. W sankach są 4 otwory w których należy osadzić 4 nitonakrętki M10 i do tych nitonakrętek na 4 śruby M10/25 przykręca się tą osłonę. Bardzo prosty demontaż przy np. wymianie oleju, odkręcamy 4 solidne śruby zamiast kilki wątłych spinek. Jedyna wada tej osłony to cena. Całość z montażem w aso to ok. 1000 zł, przy czym za montaż ASO wzięło tylko 40zł więc nie opłaca się męczyć samemu.
Załączniki
osłona 2.jpg
osłona 1.jpg
osłona 1.jpg (52.2 KiB) Przejrzano 2936 razy
osłona.jpg
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 22:33 przez Gregor-Wrocław, łącznie zmieniany 2 razy.

jaromat

#8 Post autor: jaromat »

Ciekawe to, muszę u mnie sprawdzić czy to mają. Szkoda że teraz to przeczytałem bo tydzień temu byłem w pl.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: qtom »

zakładając osłonę w 1.4 turbo trzeba być odważnym jeśli chłodzenie jest takie samo jak jak w astrze j. ten silnik produkuje tyle ciepła a układ jest ciasny i delikatny jeśli będzie gorące lato przewiduje duże wycieki a w najlepszym przypadku ciągle pracujący wentylator.chyba ze jednak w zośce jest lepsza wentylacja. Tak czy inaczej po 5 latach używania astry j z 1.4 t mi brakło by odwagi zamykać ją od dołu
Ostatnio zmieniony 29 gru 2017, 23:28 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.

michalkoczur
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 16 lut 2018, 06:17
Imię: Michal
Lokalizacja: Belgia
Auto: Opel Zafira C FL 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#10 Post autor: michalkoczur »

jaromat pisze: 07 lis 2017, 23:17 Ciekawe to, muszę u mnie sprawdzić czy to mają. Szkoda że teraz to przeczytałem bo tydzień temu byłem w pl.
Witam
Dowiadywales się może co z ta oslona pod silnik, tez chce zamontować.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”