[A] - krzyhu - zafira 1.8 16v enjoy 125km 2003 rok
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
W sumie da radę zrobić remont podstawowymi narzędziami, z takich nie typowych to klucz dynamometryczny, kątomierz do dokręcania kątowego i jak nie masz wprawy co do pierścionków to taki ściskacz do pierścieni, bardzo przydatna rzecz i przyspiesza montaż i nie połamiesz pierścieni.
A na panewkach nie oszczędzaj jak i tak będziesz rozbierał. Kiedyś oszczędziłem 80zł i po paru tysiącach tłok bokiem wyszedł.
A na panewkach nie oszczędzaj jak i tak będziesz rozbierał. Kiedyś oszczędziłem 80zł i po paru tysiącach tłok bokiem wyszedł.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Jestem w trakcie rozbiórki serducha i powiem szczerze to śrub do odkrecenia jest mnóstwo a narazie zjadłem pokrywe zaworów wtryski wydech i zacząłem rozrząd.. dałbym pare zdjęć ale jakoś z telefonu nie moge dodać..
Kurde mam problem z odkręceniem dolnego koła od paska wielorowkowego żeby dobrać się do rozrządu zaznaczam że nie mam klucza udarowego niestety. Jakieś pomysły?
Kurde mam problem z odkręceniem dolnego koła od paska wielorowkowego żeby dobrać się do rozrządu zaznaczam że nie mam klucza udarowego niestety. Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, 21:40 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Mozesz zablokowac kolo zamachowe. Np poprzez wykercenie rozruszkika dostajesz sie do wienca zebatego i tam blokujesz.
Widzialem rowniez jak kiedys znajomy nie mial udaru i wrzucil 5 lub 6 bieg, nacisnal hamulec a druga osoba przez przedluzke prubowala odkrecic srube. Udalo sie, ale wszystko zalezy od kondycji sprzegla.
Widzialem rowniez jak kiedys znajomy nie mial udaru i wrzucil 5 lub 6 bieg, nacisnal hamulec a druga osoba przez przedluzke prubowala odkrecic srube. Udalo sie, ale wszystko zalezy od kondycji sprzegla.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zapewne u Ciebie bylo na tym skladane
http://www.technikplaza.de/img/reinzosi ... 0_7845.png
Zawsze mozesz zapytac tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.technikplaza.de/img/reinzosi ... 0_7845.png
Zawsze mozesz zapytac tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
- krzyhu
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Olsztynek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Nareszcie auto złożone do kupy niepokoi mnie jeszcze dziwny dźwięk gdzieś od strony rozrządu tak co jakiś czas popiskuje coś ale nie pasek tylko coś innego nie jednostajnie tylko pi.. pi.. pi.. kilka sekund i za chwile znowu pi.. pi.. pi.. raz dłużej to słychać raz krócej
Jak długo teraz będzie się docierać? Ile km zrobić?
Jak długo teraz będzie się docierać? Ile km zrobić?
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Napisz co robiłeś w silniku.
Jest kilka szkół docierania.
Ja osobiście ( ale nie mówię że tak masz robić ), po złożeniu zalewam jakimś olejem, może być np 10w40 i odpalam aż do zagrzania silnika, potem spuszczam.
Następnie zalewam olejem docelowym (tym co masz zamiar jeździć) i tak robię 1000 km.
Na początku docierałem bez większych obciążeń ( beż otwierania przepustnicy na maxa) tak do 2500 obr/min. Potem po przejechaniu jakiś 200 km oscylowałem w granicy od wolnych obrotów do np 4000 obr na trasie, tylko delikatnie. Niby najlepiej dociera się silnik w jeździe w korkach gdzie obroty często się zmieniają i nie ma dużego obciążenia.
Potem znowu wymiana oleju i już normalny okres użytkowania oleju. Ja jednak zmieniam na 5W50 na zimę z docelowego 10W60 i po zimie zmieniam go z powrotem. Myślę że uda mi się zrobić jakieś 5 tys km do wymiany na letni olej.
Potem warto dodać jakiś uszlachetniacz typu Ceramizer, Ceratec, Archoil 9200 żeby dodatkowo zabezpieczyć powierzchnię elementów przed większym zużyciem i "suchym startem"
Oczywiście co wymianę nowe dobre filtry typu Mann, Knecht, Wix (Filtron), Bosch.
I nie ma co żałować na oleju. Lej dobry syntetyczny olej
Z resztą pogadaj z Tomkiem, naszym specjalistą od oliwy i dodatków a na pewno doradzi Ci co wlać, no i do tego załatwi w dobrej cenie
Jest kilka szkół docierania.
Ja osobiście ( ale nie mówię że tak masz robić ), po złożeniu zalewam jakimś olejem, może być np 10w40 i odpalam aż do zagrzania silnika, potem spuszczam.
Następnie zalewam olejem docelowym (tym co masz zamiar jeździć) i tak robię 1000 km.
Na początku docierałem bez większych obciążeń ( beż otwierania przepustnicy na maxa) tak do 2500 obr/min. Potem po przejechaniu jakiś 200 km oscylowałem w granicy od wolnych obrotów do np 4000 obr na trasie, tylko delikatnie. Niby najlepiej dociera się silnik w jeździe w korkach gdzie obroty często się zmieniają i nie ma dużego obciążenia.
Potem znowu wymiana oleju i już normalny okres użytkowania oleju. Ja jednak zmieniam na 5W50 na zimę z docelowego 10W60 i po zimie zmieniam go z powrotem. Myślę że uda mi się zrobić jakieś 5 tys km do wymiany na letni olej.
Potem warto dodać jakiś uszlachetniacz typu Ceramizer, Ceratec, Archoil 9200 żeby dodatkowo zabezpieczyć powierzchnię elementów przed większym zużyciem i "suchym startem"
Oczywiście co wymianę nowe dobre filtry typu Mann, Knecht, Wix (Filtron), Bosch.
I nie ma co żałować na oleju. Lej dobry syntetyczny olej
Z resztą pogadaj z Tomkiem, naszym specjalistą od oliwy i dodatków a na pewno doradzi Ci co wlać, no i do tego załatwi w dobrej cenie
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 17:25 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.