Czujnik położenia wału, błąd

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

Czujnik położenia wału, błąd

#1 Post autor: darkp1 »

Witam. Dziś po podłączeniu fejsa był zapisany błąd P0335 - P0335 Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem
I co dalej z tym począć? Nawet nie wiem gdzie jest ten czujnik ;)

bondzo001

#2 Post autor: bondzo001 »

kolego darkp1, czy cos ci sie dzieje, czy tylko blad ci sie wyswietla?ja tez mialem pol roku temu taki blad, wykasowalem i wszystko bylo ok. :driver:
a czujnik jak sie nie myle to jest pod filtrem oleju bynajmiej u mnie

darkp1

#3 Post autor: darkp1 »

Na zimnym silniku jest falowanie obrotów, trochę gorsza reakcja na gaz, i dymienie z rury. Oraz czuć olejem. Ale to jest chyba powiazane z tym że turbo trochę puszcza. Tylko to falowanie obrotów nie wiem skąd, jest takie, że prawie gaśnie. Ale tylko na zimnym.

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

Musisz wymienic ten czujnik i powinno byc po sprawie.Chyba że zakłócenia są od koła dwumasowego,które jest tak wybite,że powoduje mylne pomiary dot.wału.Ale nie zajmuj się tym tylko najpierw wymień czujnik położenia wału.
Zrobisz to sam z kanału.Musisz tylko odkręcic mocowanie metalowej rury i ją lekko odchylic,aby wyjąc czujnik.On przykręcony jest do bloku na jednym torxie.U góry masz złącze,zamocowane na blaszce,widoczne od góry silnika.

darkp1

#5 Post autor: darkp1 »

Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale rok temu zosia miała wymieniany EGR i czyszczony dolot. Dwa tygodnie po tym zabiegu się zaczeły te falowania obrotów.
Takie coś? http://allegro.pl/item1050682057_czujni ... 02138.html
Panowie wie ktoś jakie są objawy gdy ten czujnik pracuje nieprawidłowo?

boogoo

#6 Post autor: boogoo »

No właśnie takie jak u ciebie.Przy drastycznych zaburzeniach może dojśc do pęknięcia wału korbowego.

darkp1

#7 Post autor: darkp1 »

boogoo pisze:Przy drastycznych zaburzeniach może dojśc do pęknięcia wału korbowego.
Przez ten czujnik? :O

boogoo

#8 Post autor: boogoo »

darkp1 pisze:Przez ten czujnik? :O
tak,ponieważ czujnik ten nakreśla mapę wtrysku i jego momentu.Przy niewłaściwym momencie wtrysku,na wale korbowym mogą powstawac potężne naprężenia, w wyniku których dochodzi do jego uszkodzenia.
Ale najczęściej poprzedzone to jest uszkodzeniem koła zamachowego i w wyniku zakłóceń jego pracy,powstają mylne dane od czujnika.
Dlatego nie wolno go bagatelizowac...wogóle temat dośc długi.... :mrgreen:

darkp1

#9 Post autor: darkp1 »

Czyli narazie polecasz wymienić ten czujnik? Jego się tylko wyjmuje i wkłada nowy, czy jeszcze trzeba coś regulować/ustawiać?
Jak masz czas, możesz opisać temat. Chętnie poczytam a i przyda się dla potomnych, bo nic podobnego na naszym forum nie ma ;)

boogoo

#10 Post autor: boogoo »

Tylko wymieniasz i trzeba skasowac błąd...

giant19s

#11 Post autor: giant19s »

Ja skasowałem tylko błąd i jeżdżę do dziś i nic się nie dzieje ;)

darkp1

#12 Post autor: darkp1 »

giant19s pisze:Ja skasowałem tylko błąd i jeżdżę do dziś i nic się nie dzieje ;)
A mi Marki wykasował (choć 1,5 roku tego błędu nie było) i teraz znów jakiś jest zapisany, będę musiał do kogoś podjechać na fejsa i zobaczyć. Narazie brak czasu.
Dzięki boogoo za pomoc ;)

samuel

#13 Post autor: samuel »

odświeżę temat , zafirka nie chce odpalić :( , czasami prawie łapie ale prawie robi różnicę :/ ,po zczytaniu op-comem wyskakuje P0335 (D) -obwód czujnika poza wymaganym zakresem i P0340 (A) - obwód czujnika wałka rozrządu wadliwe działanie . Pytanie do wieloletnich użytkowników zacząć od wymiany czujnika ? czy jest różnica benzyna , diesel czy opel ma jeden wzór ? z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie , może ominę holowanie do jakiś magików

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#14 Post autor: Harry200 »

Na początek wymień czujnik położenia wału, czujnika wałka rozrządu nie ma w tym silniku, jego rolę pełni czujnik pozycji pompy wtryskowej.Często uszkodzenie czujnika wału generuje i ten drugi bład. Czy przed tą awarią nie miałeś problemów z obrotomierzem..?.

samuel

#15 Post autor: samuel »

miałem ostatnio kilka spadków mocy połączonych z falowanie obrotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”