[A] - krzyhu - zafira 1.8 16v enjoy 125km 2003 rok

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#121 Post autor: Sumik »

Dokladnie. Obudz mnie w nocy i zapytaj o cos z Z20LEx to Ci powiem. 1.8 robilem ale nie rozbieralem na czynniki pierwsze. Napisz do Macka to Ci powie co i jak bo jest na bierzaco.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#122 Post autor: kysiu241 »

W sumie da radę zrobić remont podstawowymi narzędziami, z takich nie typowych to klucz dynamometryczny, kątomierz do dokręcania kątowego i jak nie masz wprawy co do pierścionków to taki ściskacz do pierścieni, bardzo przydatna rzecz i przyspiesza montaż i nie połamiesz pierścieni.
A na panewkach nie oszczędzaj jak i tak będziesz rozbierał. Kiedyś oszczędziłem 80zł i po paru tysiącach tłok bokiem wyszedł.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#123 Post autor: Sumik »

Dokladnie. Nie ma co oszczedzac :ok:

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#124 Post autor: krzyhu »

Jestem w trakcie rozbiórki serducha i powiem szczerze to śrub do odkrecenia jest mnóstwo a narazie zjadłem pokrywe zaworów wtryski wydech i zacząłem rozrząd.. dałbym pare zdjęć ale jakoś z telefonu nie moge dodać..

Kurde mam problem z odkręceniem dolnego koła od paska wielorowkowego żeby dobrać się do rozrządu :/ zaznaczam że nie mam klucza udarowego niestety. Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2017, 21:40 przez krzyhu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#125 Post autor: wampir11111 »

Chodzi Ci o śrubę do wału co przychodzi :mysli:
Można zablokować wał na wieńcu koła zamachowego ale musiałbyś mieć pomoc :piwo:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#126 Post autor: Sumik »

Mozesz zablokowac kolo zamachowe. Np poprzez wykercenie rozruszkika dostajesz sie do wienca zebatego i tam blokujesz.
Widzialem rowniez jak kiedys znajomy nie mial udaru i wrzucil 5 lub 6 bieg, nacisnal hamulec a druga osoba przez przedluzke prubowala odkrecic srube. Udalo sie, ale wszystko zalezy od kondycji sprzegla.

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#127 Post autor: krzyhu »

O to chodzi że mam zwaloną miske olejową i z blokowaniem silnika przed obracaniem nie ma problemu tylko nie chce skubana drgnąć... :evil:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#128 Post autor: Sumik »

To zaluz na grzechotke/klucz jakas przedluzke typu rurka i ciagnij. Musi puscic.
Zawsze mozesz delikatnie puknac mlotkiem w leb sruby lub w klucz podczas odkrecania.
Odkrecaj przeciwnie do ruchu wsk. zegara.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#129 Post autor: wampir11111 »

Dobry klucz nasadowy i próbuj poprzez zerwanie odkręcać takimi szarpnięciami ;)

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#130 Post autor: krzyhu »

Metrowa przedłużka i pomoc kolegi i jakoś poszło... na jutro zostało zdjąć głowicę i wyjąć tłoki. Nasz z18xe posiada uszczelkę miski oleju czy nie? Bo u mnie bylo na jakiś silikon albo mase uszczelniająca koloru czarnego :?:

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#131 Post autor: wampir11111 »


Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#132 Post autor: krzyhu »

Nareszcie auto złożone do kupy :lol: niepokoi mnie jeszcze dziwny dźwięk gdzieś od strony rozrządu tak co jakiś czas popiskuje coś ale nie pasek tylko coś innego nie jednostajnie tylko pi.. pi.. pi.. kilka sekund i za chwile znowu pi.. pi.. pi.. raz dłużej to słychać raz krócej
Jak długo teraz będzie się docierać? Ile km zrobić?

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#133 Post autor: Sumik »

Napisz co robiłeś w silniku.

Jest kilka szkół docierania.
Ja osobiście ( ale nie mówię że tak masz robić ), po złożeniu zalewam jakimś olejem, może być np 10w40 i odpalam aż do zagrzania silnika, potem spuszczam.
Następnie zalewam olejem docelowym (tym co masz zamiar jeździć) i tak robię 1000 km.
Na początku docierałem bez większych obciążeń ( beż otwierania przepustnicy na maxa) tak do 2500 obr/min. Potem po przejechaniu jakiś 200 km oscylowałem w granicy od wolnych obrotów do np 4000 obr na trasie, tylko delikatnie. Niby najlepiej dociera się silnik w jeździe w korkach gdzie obroty często się zmieniają i nie ma dużego obciążenia.
Potem znowu wymiana oleju i już normalny okres użytkowania oleju. Ja jednak zmieniam na 5W50 na zimę z docelowego 10W60 i po zimie zmieniam go z powrotem. Myślę że uda mi się zrobić jakieś 5 tys km do wymiany na letni olej.
Potem warto dodać jakiś uszlachetniacz typu Ceramizer, Ceratec, Archoil 9200 żeby dodatkowo zabezpieczyć powierzchnię elementów przed większym zużyciem i "suchym startem"
Oczywiście co wymianę nowe dobre filtry typu Mann, Knecht, Wix (Filtron), Bosch.
I nie ma co żałować na oleju. Lej dobry syntetyczny olej :ok:
Z resztą pogadaj z Tomkiem, naszym specjalistą od oliwy i dodatków a na pewno doradzi Ci co wlać, no i do tego załatwi w dobrej cenie :)
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 17:25 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzyhu
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 17 sty 2017, 20:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Olsztynek
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18xe
Gender:

#134 Post autor: krzyhu »

No ja zalałem teraz 10w40 GM i mam zamiar zrobić koło tysiąca km i wymienić na jakiś lepszy ale nie myślałem nad żadnym dodatkiem i może będzie warto to przemyśleć 8)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#135 Post autor: Wojti »

Krzysiek warto warto napisz do Tomka :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”