palibrzuch pisze:Czy jak założę ten moduł to tel będzie normalnie działać przez bluetooth?
nie do końca tak jest, że to działa tzn wygląda na to, że działa, ale (tak krótko opiszę problem):Makary pisze:U mnie działa
- moduł komunikuje się z silnikiem na PID 7E0 i odpowiedzi zbiera z 5E8
- ELM327 komunikuje się na 7DF i odpowiedzi otrzymuje na 7E8
niby nie ma pomiędzy nimi problemów, ale problem jest ze sterownikiem silnika,który gdy dostanie dwa zapytania jednocześnie (nawet na innym PID) to może odpowiedzieć tylko na jedno z nich. Problem jest raczej sporadyczny w przypadku BT (BT ma duże opóźnienia i generalnie jest powolne), ale jest poważny w przypadku instalacji LPG wpinanej do portu OBD. Próbowaliśmy już to obejść i generalnie udało się to "w miarę" pogodzić z LPG, no ale... idealnie nie jest.
Mój moduł jest przygotowany na takie problemu z komunikacją, ELM tez sobie z tym poradzi - po prostu czasami może nie dostać któryś odpowiedzi z silnika. DPF Monitor odczytuje dane 2-3 razy na sekundę. (zależnie od konfiguracji, itp...)
Jak można przeczytać na pierwszej stronie: generalnie odradzam wpinanie kilku urządzeń jednocześnie do monitorowania jednego modułu (np silnika).
racja, moim zamysłem było tylko monitorowanie DPFa no i ewentualnie temperatury - sam osobiście nic więcej nie potrzebuję. Reszta funkcji to nieplanowane przeze mnie dodatki, które wymyśliliście Wy (+ odrobina mojej inwencji) - w tej chwili Wy decydujecie jak moduł wygląda i co zawiera. Moje potrzeby już w pełni zadowalaMakary pisze:jak sama nazwa wskazuje jest to DPF monitor - wszelkie dodatkowe funkcje są "produktem ubocznym" całego projektu dostępnym dla innych userów.
Co do wersji LITE - ja nie mam nic przeciw... pewnym problemem mogą być Ci co kupili moduł na samym początku do swoich silników benzynowych, gdy jedyną funkcją dla nich to była temperatura i napięcie ładowania (ja sam nie obiecywałem czy i co będzie więcej)... wyjdzie teraz na to że przepłacili
Zaproponujcie proszę jak to widzicie - w tej chwili Wy to tworzycie, pamiętajcie o tym! Z drugiej strony nie chciałbym kroić modułu za drobne kawałki i za każdy liczyć osobno - za dużo z tym biurokracji będzie... może jakiś cennik by trzeba było przygotować (?), a ja jestem tylko programistą i tylko to mnie interesuje
W tej chwili dodatkową funkcją (ponad standard) to włączanie świateł z przycisków podczas jazdy (na razie każdy kto to chce, to dostaje za darmo... co potem będzie - nie wiem). Dodatkowo płatne chciałbym by były tylko "bajery" niepotrzebne przeciętnym użytkownikom. Cała reszta - monitorowanie silnika, PAS itp powinna być w standardzie (jako że traktuję to, jako poprawa niedoróbek fabrycznych - stan DPFu i temperatura powinny być w normalnym aucie dostępne do sprawdzenia).
oczywiście, że jest - zapraszam do Wrocławia, możesz sprawdzić u mnie, ewentualnie ktoś z Twoich stron bliżej to już ma.tOmki pisze:Chciałbym kupić moduł, ale nie ma wiedzy czy nie będzie mi siać błędów na liczniku.
Czy jest taka możliwość aby, móc przetestować urządzenie a dopiero później zdecydować się na zakup ?
Ostatecznie moduł możesz zawsze zwrócić - pokryjesz tylko koszty wysyłki - na PW naprawdę można się ze mną dogadać
Nie mam informacji z jaką wersją zadziała, bo nie dostaję od was informacji, że u was działa jak coś jest nie tak, to raczej piszecie... ale jak działa to jest cisza
W przypadku silników bez DPFu problem został rozwiązany, ECNy się nie pojawiają.
UPDATE: przy okazji - wrzuciłem nową wersję softu, a w nim:
- poprawiłem prezentację czujników parkowania. Co prawda nie udało mi się tego zrobić tak, by wyglądało ładnie jednocześnie na GID i CID, więc trzeba w konfiguracji sobie wpisać jaki mamy rodzaj wyświetlacza (jak nie wpiszecie nic się nie stanie, ale cyferki/strzałki mogą na siebie nachodzić). Wpisujemy:jeśli mamy GIDa. Posiadacze CID nie muszą nic robić
Kod: Zaznacz cały
car.display = 1
- zmieniony sposób wybudzenia modułu z trybu uśpienia (z MSCAN na LSCAN). Powinien obudzić się szybciej, gdy jest taka potrzeba
- musiałem zmienić identyfikatory wbudowanych akcji z 90..9F na A0..AF. W tej chwili identyfikatory wyglądają następująco:
- A0 - włączenie wszystkich świateł zewnętrznych
- A1 - animacja świateł z tyłu
- A2 - animacja świateł z przodu
- w ustawieniach modułu (naciskamy kilka razy SETTINGS) jest teraz nazwa właściciela urządzenia/licencji jak się komuś nie podoba co tam jest, niech się do mnie zgłosi - może tam być dowolny tekst
- ciągle jest jakiś problem z oknem PAS - moduł potrafi się zawiesić gdy jest włączone monitorowanie czujników. Nie wiem jeszcze co jest nie tak, bo na GID działa dobrze, na CID potrafi się zawiesić - będę jeszcze szukał. Gdy monitorowanie czujników jest wyłączone, nie powinno być żadnego problemu