Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#91 Post autor: Kowal1981 »

Znajomy miał taki zakupiony do Vectry z19dth, miał go założyć ale Vectra miała czołówkę i kolektor mu został. Chciałem go kupić ale gość który robił mi kalpy powiedział że 700 PLN tak czy siak( zaślepienie i wyczyszczenie kolektora to małe piwo przy jego zdjęciu). Chłop chciał 700 PLN z kolektorem czy bez więc go nie kupiłem, porostu było to nie opłacalne.(+200PLN)

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-alfa-r ... l#imglayer

To chyba taki ?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2017, 21:09 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#92 Post autor: KAMUI »

Nie no, bez przesady, demontaż/montaż kolektora w Z19DTH to nic strasznego. Można przy okazji odmę wymyć, podciśnienie turbiny przerobić, stan rozrządu ocenić i inne takie...

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: danielp »

Uwazam ze demontaż i montaż to pestka w porównaniu do czyszczenia tego syfilizmu,zajmuje się tymi kolektorami zawodowo i uważam ze to najgorszy etap całej operacji i najwięcej połyka czasu ale do rzeczy.Jezeli ktoś chciałby zajac się sam osobiście swoim kolektorem bo ma trochę smykałki slusarskiej i jakies graty w swoim garażu na dodatek chciał przyoszczedzic trochę pieniędzy to mam dla tych osób komplety zaślepek wkręcanych żeby to zrobić profesjonalnie i na wieki wieków.
Biorać pod uwagę patent wciskanych zestawów który jak dlamnie jest nieporozumieniem i kosztuje w najtanszej wersji na allee ok 105zł moja oferta byłaby zdecydowanie tańsza i 101% pewniejsza po zrobieniu.
Zamieszcze kilka fotek jakby to miało wygladac po zrobieniu,zdjecia sa mojego autorstwa.
Kpl zaślepek będzie obejmował 6 szt czyli 4 do klapek,i dwa rodzaje na dół do zaslepienia po ośce od sterowania a 2 rodzaje z uwagi ze sa 2 rodzaje kolektorów.
Kolektory z mniejsza srednica na dole maja na gorze gotowa srednice pod gwintowanie pod moje zaślepki i wybijane klapy w calosci.
Kolektory z wieksza srednica na dole maja klapki przykręcane do osiek na dwie srubki i mamy mniejsza srednica zaś na gorze gdzie musimy sobie to rozwiercić pod gwint.
Jakby byli chętni to ustale jakas cene gdyż jeszcze nad tym nie myslalem i nigdzie nie ma ich w ogłoszeniach i ja tez nigdzie tego nie wystawiałem jeszcze.Piszcie co myślicie na ten temat,jak to wygląda i czy wam się chce samym robic czy nie czy lepiej dać 200 za gotowy kolektor w formie wymiany.Bede na tej podstawie wiedział czy w ogóle wystawiać jakies auckje czy nie bo poki co kolektory ida mi jak woda.
Post usuwam za kilka dni ewentualnie jak nie będzie odzewu,dzieki i pozdro

Fotki w formie odnosnikow bo na forum tylko 300kb wiec sorry
http://imgie.pl/images/2017/11/02/zaslepkic8763.md.jpg
http://imgie.pl/images/2017/11/02/20161 ... 828.md.jpg
http://imgie.pl/images/2017/11/02/gwint2cfa3.md.jpg
http://imgie.pl/images/2017/11/02/kolektory3fb91.md.jpg
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 12:07 przez danielp, łącznie zmieniany 3 razy.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#94 Post autor: KAMUI »

:mysli: Brzmi zachęcająco, rozważę to jak mi już listwa spadnie aby zrobić kolektor zaślepiony bez klap. Chcę sam się przekonać jaka będzie różnica.

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#95 Post autor: danielp »

Dodam ze.Kpl.zaslepek będą sprzedawane w sześciu sztukach z uwagi na maly szczegół,ze nigdy nie wiadomo kto i z jaka srednica ma kolektor na aucie a druga sprawa czy 5 zaślepek czy 6 to będzie jednakowa cena.
Sa to zaślepki METRYCZNE,nie ścierwo które stosuje się przy hydraulice czyli wszędzie CALE i dlatego w każdym domu/warsztacie gdziekolwiek znajdziemy narzędzia do gwintowania.
Zaslepki są w formie minimalnego stożka,im glebiej wkręcamy tym bardziej się zacinają i uszczelniają na gwincie same sobą,zeby zasady stało się zadość daje/dajemy klej do gwitów i mówimy umarł w butach. :mrgreen:
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#96 Post autor: Jacek »

To jaki koszt tych zaślepek? Sa dwa rodzaje średnic tak? Zeby bylo pewne to musze mieć nr kolektora?

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#97 Post autor: danielp »

Dwa rodzaje srednic jest zastosowane tylko na dole czyli jedna z tych małych i jak było napisane wcześniej w kpl.beda od razu dwie sztuki.
Mysle ze jak będzie 35zł+kurier a tj 1/3 w porównaniu do wciskanych to chyba nikogo z butów nie wydrze :lol:
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#98 Post autor: Jacek »

To jestem zainteresowany :lol: tylko napisz mi jeszcze jedno czy wszystkie kolektory od 150 km sa takie same , potrzebuje kupic jakis uzywany zrobic ten zabieg i podmienić ,zośka jest cały czas na chodzie i zalezy mi na czasie
I jeszcze jakich gwintowników potrzebuje ? I czy musze rozwiercac dziury

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#99 Post autor: danielp »

Pisze powyżej totalnie wszystko(czym się roznia itd.)-czytaj uważnie.
Jakie wiertła i gwintowniki to zaczaisz w 3 sekundy,wystarczy suwmiarkę wziasc do reki.Oczywiscie nie ponosze zadnej odpowiedzialności jak ktoś powierci krzywo lub rozkalibruje otwory za dużo itd.bo wtedy lipa.
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#100 Post autor: Jacek »

Wiem czym sie roznia,tylko czy każdy od 150 kolektor pasuje do głowicy , a jaki tam jest sok gwintu 1,5 ?

Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#101 Post autor: danielp »

Jacek pisze:tylko czy każdy od 150 kolektor pasuje do głowicy
nie ma zadnej wątpliwości
Jacek pisze:a jaki tam jest sok gwintu 1,5 ?
te duże x 1,5 ta malutka x1 a jeżeli ta mała tylko wieksza to x1,5,wsjo metryczne,zadnych wydziwadeł
Programowanie i Diagnostyka elektroniki Samochodowej
Odczyt CARPASS po OBD oraz moduły wysyłkowo również z DDM i PDM
CIM-y programowanie,naprawa,sprzedaż
KOLEKTORY Z19DTH.Edycja plików on-line.
Specjalizacja OPEL
www.cartronic.biz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”