Paximilian , na youtube są filmiki z swapu 3.2 z Vectry do Zafiry , ale to wszystko rozchodzi się o szynę CAN , której w Zośce A nie ma Jednak jak znajdziesz szpeca który zaprogramuje Ci sterownik to prawie wszystko jest możliwe ...
Na dieslach się nie znam , ale wiem że zrobienie swapu z diesla na benzynę oznacza wybebeszenie całej elektryki diesla z Zośki i włożenie z benzyniaka , łącznie z bakiem wiązką kokpitu i bakiem ...
Wymiana silnika w zafirce Y22DTR
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No właśnie nie. Sam bałem się o układ paliwowy, bo w dieslu pracuje przy podciśnieniu a benzynie - przy ciśnieniu ponad 3 bary. Osobiście poznałem Człowieka, który w Astrze Bertone zrobił swapa z diesla 2.2 na 3.2 V6. Wszystko zostało z układu paliwa - wlew, przewody, bak. Działa, nic nie cieknie. Jedyna zmiana to dwa przewody do zasilania pompy paliwa i pompa w koszyk do baku.gRZENIU pisze: Na dieslach się nie znam , ale wiem że zrobienie swapu z diesla na benzynę oznacza wybebeszenie całej elektryki diesla z Zośki i włożenie z benzyniaka , łącznie z bakiem wiązką kokpitu i bakiem ...
Wiązka czujników silnika idzie papa, bo przestaje być potrzebna - zostaje wiązka łącząca kabinę z osprzętem silnika - lampki kontrolne, napięcie po stacyjce, obroty silnika.
Tak naprawdę do zasilenia sterownika potrzebne są tylko:
1.masa
2. +12V stałe
3. +12V po zapłonie
i dodatkowo
4. zostaje kabel do altka (ładowanie)
5. zostaje kabel do ciśnienia oleju
6. kabel do lampki "check engine"
Zakładam że sterownik ma wyprogramowane immo (bo po co...), nie jest sterownikiem z auta z CAN. Tracimy ESP oraz TC. ABS powinien działać.
Janusz
Witam
Posiadam zafire z 99 i padła uszczelka pod głowica pali się dodatkowo czek. Pomyślałem że lepiej było by kupić nowy słonik.
Jak uważacie
1 Czy to opłacalne i gra warta świeczki czy lepiej robić ta uszczelke
2 Czy jak będę kupował silnik a obecnie mam 1.6 mogę kupić 1.8?
Posiadam zafire z 99 i padła uszczelka pod głowica pali się dodatkowo czek. Pomyślałem że lepiej było by kupić nowy słonik.
Jak uważacie
1 Czy to opłacalne i gra warta świeczki czy lepiej robić ta uszczelke
2 Czy jak będę kupował silnik a obecnie mam 1.6 mogę kupić 1.8?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam.
Posiadam od niespełna 1.5 roku Zafirkę Z18XE z 2003 roku, od 10 mc-y założony LPG. Pech chciał, że szlag trafił silnik. Obecnie chodzi na 3 cylindrach - brak sprężania na 4 cylindrze. Wiadomo dowiem się w czym rzecz dopiero po otworzeniu serca. Natomiast mam pytanie a w zasadzie kilka pytań do znawców tematu:
1. Naprawiać uszkodzony silnik - warsztat już teraz wycenił na 3000zł w górę,
2. Kupić używkę Z18XE i przełożyć. Tutaj mam problem bo można kupić Z18XE 125KM i Z18XE 122KM montowane np. w Vectrze C. Czy to to samo, czy muszę mieć konkretnie Z18XE 125KM ?
3. Czy musi być silnik z 2003 roku czy z lat w których był produkowany bodajże 2000 - 2005 ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Posiadam od niespełna 1.5 roku Zafirkę Z18XE z 2003 roku, od 10 mc-y założony LPG. Pech chciał, że szlag trafił silnik. Obecnie chodzi na 3 cylindrach - brak sprężania na 4 cylindrze. Wiadomo dowiem się w czym rzecz dopiero po otworzeniu serca. Natomiast mam pytanie a w zasadzie kilka pytań do znawców tematu:
1. Naprawiać uszkodzony silnik - warsztat już teraz wycenił na 3000zł w górę,
2. Kupić używkę Z18XE i przełożyć. Tutaj mam problem bo można kupić Z18XE 125KM i Z18XE 122KM montowane np. w Vectrze C. Czy to to samo, czy muszę mieć konkretnie Z18XE 125KM ?
3. Czy musi być silnik z 2003 roku czy z lat w których był produkowany bodajże 2000 - 2005 ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Paximilian
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 paź 2016, 04:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Auto: Opel Zafira A 2.2 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Witaj. Ja na Twoim miejscu robił bym stary silnik jeśli wiesz co masz. (Znasz realny przebiegi podzespoły które w nim były robione) jeśli niczego nie jesteś pewien w tym silniku co masz to kupno używki może okazać się lepszą opcją. Możesz kupować silnik z każdego rocznika do kiedy były produkowane, co do brania ich z innych aut raczej nie wypali bynajmniej tak było w moim 2.2DTI że z wierzchu wyglądały tak samo ale różniły się drobiazgami np. Inny rozstaw śrub do mocowań.
Pozdrawiam
Pozdrawiam