Wymiana silnika w zafirce Y22DTR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#46 Post autor: gRZENIU »

Paximilian , na youtube są filmiki z swapu 3.2 z Vectry do Zafiry , ale to wszystko rozchodzi się o szynę CAN , której w Zośce A nie ma :( Jednak jak znajdziesz szpeca który zaprogramuje Ci sterownik to prawie wszystko jest możliwe ...

Na dieslach się nie znam , ale wiem że zrobienie swapu z diesla na benzynę oznacza wybebeszenie całej elektryki diesla z Zośki i włożenie z benzyniaka , łącznie z bakiem wiązką kokpitu i bakiem ...

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: Sebu$ »

Piotrze,
Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę edytować i scalać :>
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#48 Post autor: Janus »

gRZENIU pisze: Na dieslach się nie znam , ale wiem że zrobienie swapu z diesla na benzynę oznacza wybebeszenie całej elektryki diesla z Zośki i włożenie z benzyniaka , łącznie z bakiem wiązką kokpitu i bakiem ...
No właśnie nie. Sam bałem się o układ paliwowy, bo w dieslu pracuje przy podciśnieniu a benzynie - przy ciśnieniu ponad 3 bary. Osobiście poznałem Człowieka, który w Astrze Bertone zrobił swapa z diesla 2.2 na 3.2 V6. Wszystko zostało z układu paliwa - wlew, przewody, bak. Działa, nic nie cieknie. Jedyna zmiana to dwa przewody do zasilania pompy paliwa i pompa w koszyk do baku.
Wiązka czujników silnika idzie papa, bo przestaje być potrzebna - zostaje wiązka łącząca kabinę z osprzętem silnika - lampki kontrolne, napięcie po stacyjce, obroty silnika.

Tak naprawdę do zasilenia sterownika potrzebne są tylko:
1.masa
2. +12V stałe
3. +12V po zapłonie
i dodatkowo
4. zostaje kabel do altka (ładowanie)
5. zostaje kabel do ciśnienia oleju
6. kabel do lampki "check engine"

Zakładam że sterownik ma wyprogramowane immo (bo po co...), nie jest sterownikiem z auta z CAN. Tracimy ESP oraz TC. ABS powinien działać.
Janusz

Pavvelek
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2012, 22:04
Lokalizacja: Lodz
Model:

#49 Post autor: Pavvelek »

Witam
Posiadam zafire z 99 i padła uszczelka pod głowica pali się dodatkowo czek. Pomyślałem że lepiej było by kupić nowy słonik.
Jak uważacie
1 Czy to opłacalne i gra warta świeczki czy lepiej robić ta uszczelke
2 Czy jak będę kupował silnik a obecnie mam 1.6 mogę kupić 1.8?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#50 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 17:01 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Grześ77
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#51 Post autor: Grześ77 »

Witam.
Posiadam od niespełna 1.5 roku Zafirkę Z18XE z 2003 roku, od 10 mc-y założony LPG. Pech chciał, że szlag trafił silnik. Obecnie chodzi na 3 cylindrach - brak sprężania na 4 cylindrze. Wiadomo dowiem się w czym rzecz dopiero po otworzeniu serca. Natomiast mam pytanie a w zasadzie kilka pytań do znawców tematu:
1. Naprawiać uszkodzony silnik - warsztat już teraz wycenił na 3000zł w górę,
2. Kupić używkę Z18XE i przełożyć. Tutaj mam problem bo można kupić Z18XE 125KM i Z18XE 122KM montowane np. w Vectrze C. Czy to to samo, czy muszę mieć konkretnie Z18XE 125KM ?
3. Czy musi być silnik z 2003 roku czy z lat w których był produkowany bodajże 2000 - 2005 ?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Paximilian
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 04:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Auto: Opel Zafira A 2.2 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#52 Post autor: Paximilian »

Witaj. Ja na Twoim miejscu robił bym stary silnik jeśli wiesz co masz. (Znasz realny przebiegi podzespoły które w nim były robione) jeśli niczego nie jesteś pewien w tym silniku co masz to kupno używki może okazać się lepszą opcją. Możesz kupować silnik z każdego rocznika do kiedy były produkowane, co do brania ich z innych aut raczej nie wypali bynajmniej tak było w moim 2.2DTI że z wierzchu wyglądały tak samo ale różniły się drobiazgami np. Inny rozstaw śrub do mocowań.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”