wypadanie zapłonu -zośka benzynka
Moderator: Sebu$
Jedyne co podmieniłem, to cewka, ale błąd P0301 też się na niej pojawiał.
Obroty są w takim zakresie bo przygazowałem . Zafira dusi się i gaśnie przy około 3 tysiącach obrotów. Bez dociskania gazu, przez około minutę jest 800 rpm a później zaczyna falować od 600 do 1000.
Obroty są w takim zakresie bo przygazowałem . Zafira dusi się i gaśnie przy około 3 tysiącach obrotów. Bez dociskania gazu, przez około minutę jest 800 rpm a później zaczyna falować od 600 do 1000.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 22:36 przez treg79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
skoro przełożyłeś cewkę z cylindra nr 1 na 2 i teraz błąd pojawia się na cylindrze 2 to moim zdaniem logiczne jest że masz uszkodzona cewkętreg79 pisze:Jedyne co podmieniłem, to cewka, ale błąd P0301 też się na niej pojawiał.
Obroty są w takim zakresie bo przygazowałem . Zafira dusi się i gaśnie przy około 3 tysiącach obrotów. Bez dociskania gazu, przez około minutę jest 800 rpm a później zaczyna falować od 600 do 1000.
No i wszystko wiadomo.
Pierwszy mechanik się poddał.
Auto wstawione do innego i jest diagnoza.
Padł rozrząd.
Pierwszy mechanik się poddał.
Auto wstawione do innego i jest diagnoza.
Padł rozrząd.
- venax
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 mar 2018, 13:11
- Imię: Adam
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125KM LPG
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam,
Mam problem z Zafirą 1.8 125KM
Kilka miesięcy temu po raz pierwszy doszło do wypadnięcia zapłonu na jednym z cylindrów.
Sytuacja miała miejsce przy wyższy obrotach, podczas mocniejszego przyśpieszania.
Występowało to od czego czasu bardzo sporadycznie bo około raz na miesiąc.
Ostatnio problem się nasilił. Po podłączeniu kompa pokazuje wypadniecie raz na 3 raz na 4 cylindrze.
Miałem też raz na drugim.
Błędy, które również odczytuje dotyczą sondy P0036 H02S HEATER CONTROL Circuit bank 1 sensor 2 oraz
P013 O2 Sensor Circuit Malfunction bank 1 sensor 2, Do tego jest blad P1B00 oraz jakiś dziwny, którego nie mogę
zdiagnozować C381F.
Dodam, że przed początkiem wypadania zapłonów, co kilka dni zapalał się check, gdzie często wywala błędy sondy, potem
2 dni jazdy i gasł i tak ciągle ale z autem nie działo się nic złego. Z tego co wiem to informacja z drugiej sondy świadczy
po prostu o uszkodzonym katalizatorze.
Czy może mieć to związek z wypadaniem zapłonów ? Dziwi mnie fakt, że dzieje się to na różnych cylindrach ale najczęściej
na 3 i 4.
Auto ma 4 letni gaz Landi Renzo wtryski med niebieskie, gdzie 3 są w zasadzie nowe a jeden stary ale tego już podmieniałem dzisiaj
na inny aby wyeliminować usterkę wtrysku ale nadal jest to samo.
Wczoraj wymieniłem cewkę na nową SKV - ponoć daje radę ( nie pomogło ), przepływka ok, świece wymieniałem ( po pierwszych objawach ) około 7tys km temu na DENSO, dzisiaj zamieniłem je miejscami ( wyglądają dobrze ) i znowu zapłon wypadł na 3 i 4 cylindrze .
Na benzynie problemu nie zaobserwowałem.
p.s. jeszcze zaobserwowałem dziwną rzecz. Mam komputerek pod obd2 do odczytu błędów po bluetooth z telefonem.
Ciekawi mnie fakt, że raz pokazuje błąd o wypadnięciu zapłonu a raz nie a ja wiem dokładnie, że to się stało bo objaw
znam doskonale. Czyżby sterowniki szaleje ?
Będę wdzięczny za pomysły i sugestie w rozwiązaniu problemu
Mam problem z Zafirą 1.8 125KM
Kilka miesięcy temu po raz pierwszy doszło do wypadnięcia zapłonu na jednym z cylindrów.
Sytuacja miała miejsce przy wyższy obrotach, podczas mocniejszego przyśpieszania.
Występowało to od czego czasu bardzo sporadycznie bo około raz na miesiąc.
Ostatnio problem się nasilił. Po podłączeniu kompa pokazuje wypadniecie raz na 3 raz na 4 cylindrze.
Miałem też raz na drugim.
Błędy, które również odczytuje dotyczą sondy P0036 H02S HEATER CONTROL Circuit bank 1 sensor 2 oraz
P013 O2 Sensor Circuit Malfunction bank 1 sensor 2, Do tego jest blad P1B00 oraz jakiś dziwny, którego nie mogę
zdiagnozować C381F.
Dodam, że przed początkiem wypadania zapłonów, co kilka dni zapalał się check, gdzie często wywala błędy sondy, potem
2 dni jazdy i gasł i tak ciągle ale z autem nie działo się nic złego. Z tego co wiem to informacja z drugiej sondy świadczy
po prostu o uszkodzonym katalizatorze.
Czy może mieć to związek z wypadaniem zapłonów ? Dziwi mnie fakt, że dzieje się to na różnych cylindrach ale najczęściej
na 3 i 4.
Auto ma 4 letni gaz Landi Renzo wtryski med niebieskie, gdzie 3 są w zasadzie nowe a jeden stary ale tego już podmieniałem dzisiaj
na inny aby wyeliminować usterkę wtrysku ale nadal jest to samo.
Wczoraj wymieniłem cewkę na nową SKV - ponoć daje radę ( nie pomogło ), przepływka ok, świece wymieniałem ( po pierwszych objawach ) około 7tys km temu na DENSO, dzisiaj zamieniłem je miejscami ( wyglądają dobrze ) i znowu zapłon wypadł na 3 i 4 cylindrze .
Na benzynie problemu nie zaobserwowałem.
p.s. jeszcze zaobserwowałem dziwną rzecz. Mam komputerek pod obd2 do odczytu błędów po bluetooth z telefonem.
Ciekawi mnie fakt, że raz pokazuje błąd o wypadnięciu zapłonu a raz nie a ja wiem dokładnie, że to się stało bo objaw
znam doskonale. Czyżby sterowniki szaleje ?
Będę wdzięczny za pomysły i sugestie w rozwiązaniu problemu
Ostatnio zmieniony 14 cze 2018, 12:54 przez venax, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie ma w Polsce już dobrych mechaników, musimy liczyć na siebie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 gru 2017, 08:50
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel zafira a OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Gender:
Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Swiece wymienione na ngk. cewka wymieniona na delphi. czujnik położenia wału korbowego wymieniony. Auto jest w gazie lecz problem jest na obu paliwach. Doczytałem się że mogą być jednak za słabe swiece że lepsze są np Denso ik20tt czy tak faktycznie może być? ktoś miał podobny przypadek? nie wiem czy to związane z tym ale auto także ciężko odpala. Może pompa paliwa daje za małe ciśnienie?
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Opcja szukaj nie boli : https://zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=2 ... nu#p386248
- Albert Einstein
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
obstawiam, że to któraś ze świecPrzemass pisze: ↑19 wrz 2018, 14:04 Witam. Pojawił się mały problem w mojej ZA Opc,przy mocnym wciśnięciu gazu zapala się taka oto kontrolka i auto traci moc,szarpie i przerywa.Komputer po podłączeniu pokazuje wypadanie zapłonu i teraz moje pytanie co jest przyczyną? Listwa wtryskowa czy coś innego ? Auto zasilane lpg.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Wymienilby wszystkie nie szukajac tej jednejSebu$ pisze: ↑19 wrz 2018, 18:25obstawiam, że to któraś ze świecPrzemass pisze: ↑19 wrz 2018, 14:04 Witam. Pojawił się mały problem w mojej ZA Opc,przy mocnym wciśnięciu gazu zapala się taka oto kontrolka i auto traci moc,szarpie i przerywa.Komputer po podłączeniu pokazuje wypadanie zapłonu i teraz moje pytanie co jest przyczyną? Listwa wtryskowa czy coś innego ? Auto zasilane lpg.
bazyliszek72