Przygasanie świateł
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przygasanie świateł
Hejka, czy ktoś ma może jakiś pomysł dlaczego przygasają mi lekko światła-zauważyłem to podczas parkowania na ciepłym i zimnym silniku (np skręcanie kierownicą); tak jakby światłom brakowało prądu jak się auto dławi przy obrotach, nagłe zmiany obrotów lub potrzebuje wtedy jakby potrzebuje więcej mocy na wspomaganie, kosztem świateł. Komp żadnych błędów nie pokazuje, akumulator w test mode pokazuje przy zapalonym na 14,3 a przy zapłonie schodzi do 10-11. Czytałem o podobnym problemie w wersji A, ale może w wersji B z gazem jest coś inaczej. Świece mam nowe.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 23:30 przez xrs, łącznie zmieniany 3 razy.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wspomaganie kierownicy w spoczynku pobiera około 5A, a mocniejsze kręcenie powoduje skok do prawie 30A. W Zafirach często montowany jest podstawowy alternator 100A, gdzie 100A to wartość uzyskiwana przy obrotach wyższych niż bieg jałowy. Jeżeli manewrujesz po parkingu na niskich obrotach, dużo kręcąc kierownicą, a do tego ładowany jest akumulator to takie przygasanie będzie występowało.
Spróbuj porównać napięcie pokazywane w Test Mode z rzeczywistym, zmierzonym na akumulatorze. Może gdzieś występuje spadek i masz niedoładowany akumulator.
Ile lat ma akumulator?
A może masz ciepłe klemy?
Spróbuj porównać napięcie pokazywane w Test Mode z rzeczywistym, zmierzonym na akumulatorze. Może gdzieś występuje spadek i masz niedoładowany akumulator.
Ile lat ma akumulator?
A może masz ciepłe klemy?
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
no ma trochę roboty- ciężkie auto, spore kapcie; spróbujcie sobie pokręcić nawet na 13-stkach w innym aucie (nie mówię tu o seicento) bez wspomagania w miejscu to też trzeba trochę siły i teraz przełóżmy to na ampery. OK ale nie jest to takie do końca wytłumaczenie.pioneet pisze:Pompa wspomagania jest bardzo prądożerna
Mam tu też dziwne wrażenie co do rozwiązań technicznych i jakości Opla, bo są auta podobnych i większych gabarytów co tego problemu nie mają np. w Ford S-max tego problemu nie ma- wniosek: da się, da się, a co w Oplu się nie da?; a no może nie da bo ktoś jakiś geniusz czegoś do końca nie przemyślał i przygasają światła i co, musimy się z tym pogodzić bo to normalne przecież w Oplu, hmm ciekawe. No ale ok idźmy dalej tym tokiem rozumowania, przecież np. w wypomnianym Fordzie też jest coś nie halo, a za to w Oplu akurat ta konkretna rzecz jest lepiej przemyślana, no to mamy zero do zera, no nic musimy się z tym pogodzić :-)
Ostatnio zmieniony 04 mar 2016, 23:44 przez xrs, łącznie zmieniany 5 razy.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
mario_79 pisze:Cześć,
Moja Zośka B rocznik 2006 ma pakiet Winter. W jego skład wchodzą m.in. zmazywacze reflektorów.............Poza tym przypadkiem działają ok..................Z góry dziękuję za podpowiedzi.
jest chwilowy pobór prądumario_79 pisze:Ostatnio zauważyłem że gdy odpalają się one na chwilę, przygaszają światła mijania.
myślę że szukasz problemu na siłę.w/g mnie jest wszystko.dla pewności sprawdź ładowanie aku i tylemario_79 pisze:gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 21:43 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Mi w vc przez 3 lata przygasal wyswietlacz a aku i ładowanie ok
Jak masz w domu chleb to nie szukaj bułek na siłę
Wg mnie jest ok.
Jak masz w domu chleb to nie szukaj bułek na siłę
Wg mnie jest ok.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Witajcie, prosze o pomoc.
Mam taki problem ze na nierozgrzanym silniku podczas ruszania, zmiany biegow przygasaja mi swiatla i radio, czym to moze byc spowodowane? Planuje wymienic mostek prostowniczy i regulator napiecia, czy to dobry trop? Ladowanie mam na poziomie 13,6-13,8.
Dodatkowo delikatnie faluja obroty na jalowym-przepustnica wyczyszczona na blysk.
Mam taki problem ze na nierozgrzanym silniku podczas ruszania, zmiany biegow przygasaja mi swiatla i radio, czym to moze byc spowodowane? Planuje wymienic mostek prostowniczy i regulator napiecia, czy to dobry trop? Ladowanie mam na poziomie 13,6-13,8.
Dodatkowo delikatnie faluja obroty na jalowym-przepustnica wyczyszczona na blysk.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
to ładowanie to tak ledwo ledwomihluk85 pisze:Witajcie, prosze o pomoc.
Mam taki problem ze na nierozgrzanym silniku podczas ruszania, zmiany biegow przygasaja mi swiatla i radio, czym to moze byc spowodowane? Planuje wymienic mostek prostowniczy i regulator napiecia, czy to dobry trop? Ladowanie mam na poziomie 13,6-13,8.
Dodatkowo delikatnie faluja obroty na jalowym-przepustnica wyczyszczona na blysk.
- sprawdź po jeździe czy klemy na aku nie są ciepłe lub gorące
- niech jakaś osoba dotknie miernikiem do biegunów aku (tych ołowianych) a ty poruszaj tym grubym przewodem na którym zaciśnięta jest klema (zarówno plusem jak i minusem) i zobacz czy na mierniku napięcie podskoczyło
jeżeli sprawdzisz obie rzeczy, klema będzie ciepła i luz na zacisku to można zamiast wymieniać klemę na nowa u elektryka samochodowego ją przewiercić i zalać lutowiem
sam przerabiałem ten temat i mi ładowanie z 13,6 podskoczyło do 14,2 z włączonymi światłami - idealnie jak by było 14,6 (ode mnie elektryk skasował 100 zł)
Multimetr i testmode podaje taki sam wynik, ostatnio przeszczotkowalem mase na karoserii, bieguny aku, klemy i dolaczylem jeszcze mase na silnik dodatkowa i zero zmianamakuch1986 pisze:A gdzie lądowanie sprawdzasz? Na akumulatorze czy na test mode?
Trzeba sprawdzic czy masz dobra masę. Zmierz trzy rzeczy. Mulimetrem sprawdz napiecie między klemą dodatnia i ujemna, między dodatnia klemą a silnikiem (np oczko do wyciągania silnika) oraz między klemą ujemna a silnikiem i daj znać.