Sprawdź ciśnienia na listwie zasilającej. Ja miałem kiedyś padającą powoli pompę. To prosty zabieg. Do tego sprawdzenia przepustnicy. I czyszczenie. Cześto pomaga w fazie startowej i trzyamniu obrotów "czkawce".glonik21 pisze:Hmm.. muszę przyuważyć czy u mnie jest tak samo, na innym forum napisali mi ze to może być pompa paliwa... U mnie dlawienie jest tylko raz gdy go rano odpalam.. Później jak ostygnie to normalnie reaguje na gaz.wisniaq pisze:glonik21 Jak dojdziesz co to jest proszę o info. Również mam ten sam problem. Jak czasem odpalam na zimnym, to lubi się zadławić przy pierwszym wciśnięciu gazu. Gaz reaguje następująco:
Delikatne dodanie gazu - obroty powiedzmy między 1000-1300, płynne dodawanie gazu nie zmienia obrotów, dopiero jak wcisnę mocniej gaz obroty skaczą do 3500-4000.....
Zafira 1.8 - szarpie, dusi się ...
Moderator: Sebu$
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
ZAFFI pisze:JESTEM POSIADACZEM ZAFIRY 1.8 16V Z SILNIKIEM X18XE1 BENZYNA-GAZ
MĘCZĘ SIĘ Z PROBLEMEM OD 4 MIESIĘCY
SZARPANIE PODCZAS RUSZANIA I HAMOWANIA SILNIKIEM
WYMIENIONE CZĘŚCI TO;
1) SONDA DWU KROTNIE
2) PRZEPŁYWKA TESTUJE DRUGĄ
3) CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU
PONADTO PALI MI SIĘ CZEK BŁĄD SĄDY
SILNIK SPRAWDZONY POD KONTEM SZCZELNOŚCI I CIŚNIEŃ OK
ZOSIA BYŁA U 3 MECHANIKÓW TERAZ JEST U ELEKTRYKA NIKT NIE UMIE DOJŚĆ CO JEJ JEST MAM TEGO DOŚĆ TYLKO SONDA PRZEPŁWKA I SONDA PRZEPŁWKA ILE MOŻNA WYMIENIAĆ
OBJAWY :
1) ZIMNY I CIEPŁY SILNIK PALI NA DOTYK ALE PO PARU CHWILACH ZAPALI SIĘ CZEK I ZACZYNA NIERÓWNO PRACOWAĆ ALE ZGASZĘ SILNIK I GO ZAPALE CZEK GAŚNIE
2) PODNOSZĘ OBROTY NA 1000 I SIĘ ZACZYNA 1500-1000 NIE RUSZAJĄC PEDAŁ GAZU
3) JADĘ Z RÓWNĄ PRĘDKOŚCIĄ ZAPALI SIĘ CZEK
PROSZĘ O POMYSŁ CO TO JEST JAK FACHOWCY NIE DAJĄ RADY !!!!!!!
DZIĘKI Z GÓRY ZA ZAINTERESOWANIE SIĘ MOIM PROBLEMEM
A cewkę zapłonową podmieniałeś?
PS: Dlaczego piszesz dużymi literami?
Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, 17:25 przez prymus2103, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Damian, po pierwsze -> Regulamin
§2 Ustalenia techniczne
4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.
Po wtóre... A wiesz może jakie masz błędy z komputera?
Check może Ci się zaświecać i gasnąć z wielu powodów. EGR jest jednym z nich.
Najważniejsze, żebyś wiedział co komputer pokazuje.
I postaraj się poprawić swojego posta.
§2 Ustalenia techniczne
4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.
Po wtóre... A wiesz może jakie masz błędy z komputera?
Check może Ci się zaświecać i gasnąć z wielu powodów. EGR jest jednym z nich.
Najważniejsze, żebyś wiedział co komputer pokazuje.
I postaraj się poprawić swojego posta.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
bartko1456123 pisze:Witam, mam problem z moją Zafirą. Wczoraj wracając z trasy zapalił się "check silnika" i samochód stracił moc. Ledwo mogłem jechać 100km/h. Samochód w ogóle nie chciał przyspieszać. Na chwilę podmieniliśmy świecę od passata i było dobrze dopóki silnik się nie rozgrzał. Potem problem wrócił. Słychać jak nierówno pracuje i przy przyspieszaniu słychać takie jakby buczenie w silniku. Znajomy mówił, że to może być wina cewki zapłonowej, albo przepływomierza. Dzieje się tak na benzynie jak i na gazie. I check raz się pali raz znika. I do tego szarpie w zakresie 1000-2000 obrotów. Ale ten problem był już wcześniej. Co sądzicie o tym przypadku? Z góry dziękuję za odpowiedzi
Jest taka opcja,że masz uszkodzoną cewkę. Jeśli masz silnik Z18XE1,to może być wina też zaworu EGR.Ale na początek proponuję sprawdzić błędy.'
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2014, 06:20 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
-
- Debiutant
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:26
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Lwówek Śl ( DLB )
- Auto: Zafira A 1.8 125 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: X18XE
Hmm...u mnie przepustnica wyczyszczona, sonda wymieniona i nowe świece. Kuleją obroty przy zimnym silniku-wahają się od 300-3000 obr/min. Jak automatycznie przeskoczy na gaz to wszystko mija, choć czasami szarpie przy dodawaniu gazu, lub przy puszczaniu gazu. Była Zośka u mechanika podłączał się na zimno i na ciepło i...nic nie znalazł. Delikatnie rzucił temat cewki, choć gwarancji nie mam. W związku z tym jest ktoś z byłego woj. jeleniogórskiego kto mógłby pożyczyć cewkę ??
A co sądzicie o zakupie cewki z tej firmy??
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-corsa ... 08090.html
A co sądzicie o zakupie cewki z tej firmy??
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-corsa ... 08090.html
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
af2p pisze:Witajcie.
Z problemem zmagam się już od dłuższego czasu. Zafira 2004 rok.
Jak silnik dłużej postoi, jest zimny to przy ruszaniu (na benzynie) bardzo mocno szarpie. Dodaje gazu to się dławi i gaśnie.
Po jakichś 2 / 3 minutach jest w miarę ok. Później na gazie jedzie już wszystko dobrze. Jak po jeździe zgaszę i odpalę silnik ponownie to jest już ok.
Silnik Z18XE
Filtr paliwa czysty, świece wymienione, przepustnica wyczyszczona ostatnio.
W piątek właśnie przepustnica wyczyszczona i teraz przy odpalaniu na zimnym słyszę jakieś ciche strzały jakby przy silniku. Mechanik stwierdził, że ten silnik nie ma zaworu EGR.
Czy możecie doradzić jakie kroki dalej poczynić?
Przyczyn może być wiele. Być może niedomaga sonda, albo przepływomierz...
A jak odpalisz, to silnik pracuje równo?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 20:20 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
W pierwszej chwili w miarę ok. Chcę dodać gaz i traci obroty, dławi się i gaśnie. I tak kilka razy.
Wczoraj zauważyłem, że jak przełączę na benzynę to traci moc i szarpie podczas jazdy.
Błąd na komputerze pokazuje lambde właśnie, ale mechanik mówił, że przy gazie to ponoć norma.
Wczoraj zauważyłem, że jak przełączę na benzynę to traci moc i szarpie podczas jazdy.
Błąd na komputerze pokazuje lambde właśnie, ale mechanik mówił, że przy gazie to ponoć norma.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 20:15 przez af2p, łącznie zmieniany 1 raz.