Olej w zbiorniku z płynem chłodniczym - Zafira B X18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#31 Post autor: bumba »

jarecki69 pisze:Takie "masełko" to możesz mieć kolego również wtedy gdy jezdzisz na krótkich trasach i masz ciągle niedogrzany motor. Ja miałem podobnie , wytarłem ten smalec i pogoniłem auto, nie powtórzyło się :piwo:
Pod korkiem oleju tak, nie w zbiorniku z płynem....
Z góry dziękuję

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#32 Post autor: Jacek2308 »

bumba, Takie gluty to już nie jest wina krótkich dystansów, i tak jak pisali koledzy powyżej problem z chłodniczką oleju. Niekoniecznie musi być pęknięta jak również piszą tylko zazwyczaj siada uszczelnienie, ew. dodatkową sprawą co też się niestety w 18xer dzieje to może być pęknięta głowica ale skoro nie masz bąbelków w zbiorniczku to na 99% standardowe uszczelnienie chłodniczki.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2017, 12:44 przez Jacek2308, łącznie zmieniany 1 raz.

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#33 Post autor: bumba »

Jacek2308 pisze:bumba, Takie gluty to już nie jest wina krótkich dystansów, i tak jak pisali koledzy powyżej problem z chłodniczką oleju. Niekoniecznie musi być pęknięta jak również piszą tylko zazwyczaj siada uszczelnienie, ew. dodatkową sprawą co też się niestety w 18xer dzieje to może być pęknięta głowica ale skoro nie masz bąbelków w zbiorniczku to na 99% standardowe uszczelnienie chłodniczki.
Dzięki, ale to problem innego kolegi ->l3cho, odpisywałem tylko na posta :). Ja miałem ten sam problem wcześniej, wymieniona została chłodniczka, problem zniknał.

:)
Z góry dziękuję

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#34 Post autor: Jacek2308 »

bumba pisze: Dzięki, ale to problem innego kolegi ->l3cho, odpisywałem tylko na posta . Ja miałem ten sam problem wcześniej, wymieniona została chłodniczka, problem zniknał.
ups :lol:

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#35 Post autor: l3cho »

Ok, dzisiaj po raz drugi pojawiła się żólta kontrolka oleju (według instrukcji - mała ilość oleju), więc na pewnie jest coś nie tak - albo chłodniczka albo uszczelka. Czy kupichłonym testerem jestem w stanie sprawdzić czy to na pewno uszczelka?

Jaka jest cena kompletnej wymiany bądź naprawy chłodniczki oleju?

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#36 Post autor: bumba »

l3cho pisze:Ok, dzisiaj po raz drugi pojawiła się żólta kontrolka oleju (według instrukcji - mała ilość oleju), więc na pewnie jest coś nie tak - albo chłodniczka albo uszczelka. Czy kupichłonym testerem jestem w stanie sprawdzić czy to na pewno uszczelka?

Jaka jest cena kompletnej wymiany bądź naprawy chłodniczki oleju?
Uszczelnienia chłodniczki w ASO jakieś 250-300 zł, sama chłodniczka ~800 zł. Ja za wymianę całości w sumie zapłaciłem 1600 zł (wliczony koszt części). Poza ASO.
Z góry dziękuję

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#37 Post autor: l3cho »

Nie jest to zbyt przesadzona cena? Skoro wymiana uszczelek to 200-300zł to dlaczego wymieniałeś ją całą i skąd ta kwota skoro sama chłodniczka oleju kosztuje 800zł?

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#38 Post autor: bumba »

l3cho pisze:Nie jest to zbyt przesadzona cena? Skoro wymiana uszczelek to 200-300zł to dlaczego wymieniałeś ją całą i skąd ta kwota skoro sama chłodniczka oleju kosztuje 800zł?
Cóż, dobre pytanie. Myślę, że warsztat który to robił doliczył po prostu swoje. U mnie wyszło, że sama chłodniczka jest uszkodzona, z tego co wiem uszczelnienia są i tak potrzebne więc wtedy suma. No i plus robocizna - wyjęcie nie było proste, demontaż pasa przedniego, demontaż kolektora, nowe szpilki, nowa uszczelka, wymiana oleju itp. Trochę czasu to zajmuje.
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: rafant4011 »


Skasowany użytkownik 6483

#40 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie macie słuszną rację, pomieszało mi sie z tym nalotem na korku :lol: :lol: :lol: :lol: . Sorki.. ;) ;)

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#41 Post autor: l3cho »

Witam

Drugi raz już pojawiła się żółta kontrolka oleju (według instrukcji - mała ilość oleju). Nie ryzykowałem i dolałem, więc awaria występuje na 100%.

Nie wiem co robić, czy wymieniać całą chłodniczkę w ASO, czy probować ją uszczelnić? A co jeżeli to nie chlodniczka tylko uszczelka? W jaki sposób mogę to zweryfikować?

Czy koszt chłodniczki naprawdę jest taki wysyoki? z tego co widziałem to cena oscyluje w granicach 350zł?

Może ktoś wie gdzie mogę to potwierdzić i naprawić w rzetelny sposób na Śląsku?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#42 Post autor: Mariusz »

Właśnie taki sam problem pokazał się i u mnie. Żadna kontrolka nie zaświeciła, ale wyskoczył komunikat o małej ilości płynu chłodzącego. Rano zajrzałem do zbiorniczka i w płynie są krople oleju a na korku masło. Dzwoniłem już do ASO i nowa chłodniczka 800zl. Komplet uszczelek 250. Gość z ASO powiedział że awarie chłodniczki są sporadyczne. Najprawdopodobniej kwestia uszczelek. Podobno można.gdzieś sprawdzić szczelność samej chłodniczki. Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać.

P.S. Gdyby ktoś potrzebował więcej info, to na forum Vectry jest fajny opis co i jak ogarnąć. https://forum.vectraklub.pl/topic/19220 ... ik-z18xer/
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2018, 21:26 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#43 Post autor: Mariusz »

Zakupy w ASO zrobione. Gdyby ktoś potrzebował numery poszczególnych uszczelek to wstawiam foto faktury.
Mam pytanie. Jak już uporam się z usterką to czy zalać układ zwykłą wodą w celu przepłukania go. Tak sobie pomyślałem, że zrobię tak ze dwa może trzy razy a dopiero zaleję odpowiedni płyn.

Obrazek

Ostatnia pozycja nie dotyczy tematu.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 07:56 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#44 Post autor: Tazz »

Jak chcesz zalewać układ woda to najlepiej demineralizowana :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#45 Post autor: arebuk »

Niestety i mnie dopadła ta usterka, uszczelki kupione w ASO, niestety termin wizyty u mechanika dopiero 17.05, autem muszę jeździć. I tu pytanie, żeby olej w płynie nie zrobił jakiegoś kuku w układzie chłodzenia to co myślicie o tym żeby spuścić i ten zanieczyszczony płyn i zalać na razie wodą demineralizowaną?
Zafira A ---------> Zafira B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”