Zafira 1.8 - szarpie, dusi się ...
Moderator: Sebu$
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
U mnie też tak było po wypięciu wtyczki była zmiana. .Gdzieś już chyba był na forum ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=bUEb6uwAxQU
Przepływkę wymieniłem i jest ok
Przepływkę wymieniłem i jest ok
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 20:57 przez lawless, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśl samodzielnie!
Witam.
Pozwólcie że opiszę swój przypadek, wraz z rozwiązaniem, silnik Z18XE. Rozwiązanie znalazłem sam przy pomocy interfejsu ELM327, woltomierza, internetu i poświęconego czasu.
Problem 1. Szarpanie na zimnym silniku, zwykle przy ruszaniu. Odczytałem że przepływomierz pokazuje ok 2 g/s na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Znalazłem na necie że silnik benzynowy wolnossący o pojemności 1,8 powinien mieć zapotrzebowanie na powietrze przy powyższych warunkach ok 3,5 g/s. Czyszczenie nie pomogło. Nowy przepływomierz załatwił sprawę. Szarpanie ustąpiło, silnik ogólnie odzyskał moc.
Problem 2. Silnik zimny po nocy odpalony pracuje ok, po 10-15 min zaczyna się dławić, pojawia się błąd "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze" (P0303). Bezpośrednią przyczyną jest brak sterowania wtryskiwaczem 3 cylindra na ciepłym silniku. Doszedłem do tego podpinając woltomierz do każdego z wtryskiwaczy. Po włączeniu zapłonu sterownik na kilka sekund podaje napięcie na wtryskiwacze, na każdym wystąpiło to napięcie oprócz wyryskiwacza 3, przewody od sterownika do wtryskiwacza dobre, zatem sterownik silnika jest problemem. Wysłałem go do regeneracji (koszt ok 400 zł, firma z Wrocka oferująca takie usługi na portalu aukcyjnym). Pomogło, a przy okazji rozwiązał się problem nr 3: brak aktywności drugiej sondy lambda (P0140).
To takie max streszczenie, całość kosztowała mnie niepotrzebny zakup sondy lambda i cewki zapłonowej oraz wizytę u pseudomechanika. Pozdrawiam i życzę udanych napraw.
Pozwólcie że opiszę swój przypadek, wraz z rozwiązaniem, silnik Z18XE. Rozwiązanie znalazłem sam przy pomocy interfejsu ELM327, woltomierza, internetu i poświęconego czasu.
Problem 1. Szarpanie na zimnym silniku, zwykle przy ruszaniu. Odczytałem że przepływomierz pokazuje ok 2 g/s na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Znalazłem na necie że silnik benzynowy wolnossący o pojemności 1,8 powinien mieć zapotrzebowanie na powietrze przy powyższych warunkach ok 3,5 g/s. Czyszczenie nie pomogło. Nowy przepływomierz załatwił sprawę. Szarpanie ustąpiło, silnik ogólnie odzyskał moc.
Problem 2. Silnik zimny po nocy odpalony pracuje ok, po 10-15 min zaczyna się dławić, pojawia się błąd "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze" (P0303). Bezpośrednią przyczyną jest brak sterowania wtryskiwaczem 3 cylindra na ciepłym silniku. Doszedłem do tego podpinając woltomierz do każdego z wtryskiwaczy. Po włączeniu zapłonu sterownik na kilka sekund podaje napięcie na wtryskiwacze, na każdym wystąpiło to napięcie oprócz wyryskiwacza 3, przewody od sterownika do wtryskiwacza dobre, zatem sterownik silnika jest problemem. Wysłałem go do regeneracji (koszt ok 400 zł, firma z Wrocka oferująca takie usługi na portalu aukcyjnym). Pomogło, a przy okazji rozwiązał się problem nr 3: brak aktywności drugiej sondy lambda (P0140).
To takie max streszczenie, całość kosztowała mnie niepotrzebny zakup sondy lambda i cewki zapłonowej oraz wizytę u pseudomechanika. Pozdrawiam i życzę udanych napraw.
-
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
- Lokalizacja: Radom
- Model:
Witam mam podobny problem, jak w innych postach pisza ,wymiana cewki.sond lambda NTK i przeplywowki SIEMENS nic nie daly. Na zimnym silniku nie rusze, obroty skacza , po uplywie ok. 2 min. mozna dodac gazu, ale auto jest mulowate i nie rowno pracuje. Ciekawostka: Po wylaczeniu wtyczki miernika przeplywu masy powietrza problemy znikaja. Auto pracuje normalnie, bez problemu, przejechalem 500 km na jeden rzut i nie zauwazylem problemow i wiekszego zuzycia paliwa. Problem jednak jest, caly czas swieca kontrolki check i trakcji. co wy na to?
P.S. Przepraszam za pisownie , ale nie mam Polskiej klawiatury.
P.S. Przepraszam za pisownie , ale nie mam Polskiej klawiatury.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Skoro odpiąłeś przepływomierz i zauważyłeś poprawę, no to znalazłeś przyczynę szarpania.
Odnośnie palących się kontrolek, to sprawdź czujnik ABS-u.
Odnośnie palących się kontrolek, to sprawdź czujnik ABS-u.
Oczywiście!
Zgadza sie. Przeplywomierz wymienilem i na podlaczonym dalej szarpie. Kontrolki sie swieca bo przeplywomierz nie jest podpiety. na podpietym szarpie i Check zapala sie po 40 km.