Nie przełącza się na LPG
Moderator: Sebu$
Nie przełącza się na LPG
proszę o pomoc- nie przełącza się na LPG - instalacja fabryczna silnik 1.4
Ostatnio zmieniony 20 gru 2017, 21:42 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
komputer od lpg wykrywa jakieś parametry, które nie są w normie,
- zapchane filtry, reduktor itp
- nieszczelna instalacja i czujnik przy wtryskach od gazu wykrywa za niskie ciśnienie lpg
- jakiś elektrozawór się nie otwiera
można samemu pomacać jak się wie gdzie albo pojechać do magika niech pod kompa podepnie i zobaczy co nie gra
- zapchane filtry, reduktor itp
- nieszczelna instalacja i czujnik przy wtryskach od gazu wykrywa za niskie ciśnienie lpg
- jakiś elektrozawór się nie otwiera
można samemu pomacać jak się wie gdzie albo pojechać do magika niech pod kompa podepnie i zobaczy co nie gra
- PolTor
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 paź 2017, 10:13
- Imię: Kris
- Auto: Zafira Tourer A14NET +AT
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A14NET
Chyba w fabrycznej instalacji LPG jest sterownik Landi Renzo Omegas i sterownik "oplowski" Omegasa jest zablokowany i nie połączy się z nim nikt poza ASO.Morfi_pl pisze:komputer od lpg wykrywa jakieś parametry, które nie są w normie,
- zapchane filtry, reduktor itp
- nieszczelna instalacja i czujnik przy wtryskach od gazu wykrywa za niskie ciśnienie lpg
- jakiś elektrozawór się nie otwiera
można samemu pomacać jak się wie gdzie albo pojechać do magika niech pod kompa podepnie i zobaczy co nie gra
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 22:56 przez PolTor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
serwis może podłączyć swój sterownik i sprawdzić parametry pracy instalacji, tylko trzeba znaleźć serwis który ma taki sterownik swój na podmiankęPolTor pisze:Chyba w fabrycznej instalacji LPG jest sterownik Landi Renzo Omegas i sterownik "oplowski" Omegasa jest zablokowany i nie połączy się z nim nikt poza ASO.
- camill1982
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 wrz 2017, 13:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 ecoflex elite LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Mam ten sam problem (instalacja fabryczna), tylko, że mi sporadycznie nie przełącza się jak temperatura spada poniżej zera.
Byłem już 3 razy w serwisie -w ramach gwarancji i nie mogą zdiagnozować przyczyny. Nie generuje błędu-wg ASO nie ma problemu Jak przyjadę silnik jest ciepły i nie ma problemu. Dodatkowo pierwsze przełączanie po dłuższym postoju (zimny silnik) ma delikatne szarpniecie. Nie daje za wygraną i informacje w stylu ten model tak ma. Czekam na większe zimno.
PS
izawer12 czy udało Ci się znaleźć przyczynę?
Byłem już 3 razy w serwisie -w ramach gwarancji i nie mogą zdiagnozować przyczyny. Nie generuje błędu-wg ASO nie ma problemu Jak przyjadę silnik jest ciepły i nie ma problemu. Dodatkowo pierwsze przełączanie po dłuższym postoju (zimny silnik) ma delikatne szarpniecie. Nie daje za wygraną i informacje w stylu ten model tak ma. Czekam na większe zimno.
PS
izawer12 czy udało Ci się znaleźć przyczynę?
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
oryginalna oplowska instalacja przełącza się tylko wtedy gry ciśnienie gazu przed wtryskiwaczami lpg jest w normie i temp płynu chłodzącego jest wyższa niż 45-50 stopni Celsjusza a obroty silnika przekroczą 2000.
Trzeba sprawdzić szczelność instalacji, filtry wymienić jeśli nie były wymieniane (są chyba 2 - jeden na wężu a drugi w elektrozaworze), czy układ chłodzenia się nie zapowietrzył, czy reduktor jest sprawny (ile kilometrów zrobiła instalacja ?)
A może któryś z elektrozaworów się nie otwiera bo się popsuł lub wtyczka na nim się uszkodziła
Generalnie instalacja lpg jest prosta jak budowa cepa ;-)
Trzeba sprawdzić szczelność instalacji, filtry wymienić jeśli nie były wymieniane (są chyba 2 - jeden na wężu a drugi w elektrozaworze), czy układ chłodzenia się nie zapowietrzył, czy reduktor jest sprawny (ile kilometrów zrobiła instalacja ?)
A może któryś z elektrozaworów się nie otwiera bo się popsuł lub wtyczka na nim się uszkodziła
Generalnie instalacja lpg jest prosta jak budowa cepa ;-)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 wrz 2017, 13:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 ecoflex elite LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Dziś na zegarach -2 i znów LPG na zimym silniku sie nie załączył. Podejrzewam,że czujnik wariuje. Orientuje sie ktoś-jest tylko jeden czujnik do temperatury(w ukłądzie chłodzenia),czy jeszcze może być drugi?Instalacja nowa bo dopiero 6tys km.
Mam dziwne wrażenie, że jak przełączam na LPG to chodzi jak diesel (klekocze).
Z tym cepem mają jednak problem zawodowcy w ASO i już mnie zaczyna to irytować. Podjechałbym do fachowców od LPG ale znając realia,zaraz stwierdzą ze ingerowałem w auto i gwarancje mi zabiorą...bezradny
Mam dziwne wrażenie, że jak przełączam na LPG to chodzi jak diesel (klekocze).
Z tym cepem mają jednak problem zawodowcy w ASO i już mnie zaczyna to irytować. Podjechałbym do fachowców od LPG ale znając realia,zaraz stwierdzą ze ingerowałem w auto i gwarancje mi zabiorą...bezradny
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Dziś na zegarach -2 i znów LPG na zimym silniku sie nie załączył. Podejrzewam,że czujnik wariuje. Orientuje sie ktoś-jest tylko jeden czujnik do temperatury(w ukłądzie chłodzenia),czy jeszcze może być drugi?Instalacja nowa bo dopiero 6tys km.
Mam dziwne wrażenie, że jak przełączam na LPG to chodzi jak diesel (klekocze).
Z tym cepem mają jednak problem zawodowcy w ASO i już mnie zaczyna to irytować. Podjechałbym do fachowców od LPG ale znając realia,zaraz stwierdzą ze ingerowałem w auto i gwarancje mi zabiorą...bezradny
Krzychu czegoś nie rozumiem---nie załączył się na zimnym....-nie powinien się na zimnym załączyć
Jak pisali wyżej muszą być spełnione warunki, temperatura do przełączania z tego co miałem okazję widzieć w wielu prawdziwie fabrycznych instalacjach to 50 stopni, a jeszcze dosyć często stosuje sie rozwiązanie, że jeżeli temperatura gazu spada poniżej 0 ( czyli jak pod maską jest po prostu zimno)to przełączenie jest jeszcze opóźniane dodatkowo o jakąś zwłokę czasową.
Odnośnie klekoczej pracy to te wtryski (omegas) tak mają.
A jeśli chcesz aby ktoś inny mógł się podłączyć to ten inny warsztat musi mieć oryginalnego TECHA II bo tylko tym urządzeniem można się połączyć
Mam dziwne wrażenie, że jak przełączam na LPG to chodzi jak diesel (klekocze).
Z tym cepem mają jednak problem zawodowcy w ASO i już mnie zaczyna to irytować. Podjechałbym do fachowców od LPG ale znając realia,zaraz stwierdzą ze ingerowałem w auto i gwarancje mi zabiorą...bezradny
Krzychu czegoś nie rozumiem---nie załączył się na zimnym....-nie powinien się na zimnym załączyć
Jak pisali wyżej muszą być spełnione warunki, temperatura do przełączania z tego co miałem okazję widzieć w wielu prawdziwie fabrycznych instalacjach to 50 stopni, a jeszcze dosyć często stosuje sie rozwiązanie, że jeżeli temperatura gazu spada poniżej 0 ( czyli jak pod maską jest po prostu zimno)to przełączenie jest jeszcze opóźniane dodatkowo o jakąś zwłokę czasową.
Odnośnie klekoczej pracy to te wtryski (omegas) tak mają.
A jeśli chcesz aby ktoś inny mógł się podłączyć to ten inny warsztat musi mieć oryginalnego TECHA II bo tylko tym urządzeniem można się połączyć
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
jeśli chodzi o przełączenie to ten silnik bardzo szybko się nagrzewa. z tego co przeczytałem i zrozumiałem kolega startuje z migającą diodą na zimno i po jakimś czasie dioda gaśnie i zostaje na PB. Podejrzewam że coś z elektrozaworem na reduktorze lub poprosić o reset oprogramowania w ASO na początek a później szukać przyczyn mechanicznych. Niestety Lpg jest dość kiepskie w Polsce dużo mazutu i delikatny omegas nie daje rady. Parę lat miałem tą instalacje wiec powiem ze lekko nie będzie trzeba omijać Orlen i różne lewe stacje ja tankowałem na BP zero problemów gdy był Orlen wymiana wtrysków zalepiony reduktor. Teraz juz mam ją tylko w Corsie i po doświadczeniach z Astry j jest bezproblemowa gdy wiem co unikać i jak często wymienić filtry.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2017, 23:49 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.