Wentylator
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
No i u mnie się coś posypało. Wczoraj sprawdzając Op-comem wentylator, działał tylko na I biegu. Wcześniej z miesiąc temu chyba i na drugi zakres wchodził tzn. włączał się na teście IIbiegu z prędkością jak na pierwszym biegu.
Później grzałem silnik do 112 * i nic się nie włączyło
Sprawdziłem więc przekaźniki oba i działają oba biegi wentylatora.
Sprawdziłem więc czujnik na chłodnicy i wygląda, że ma przerwę.
Podmienię dziada.
Dodatkowo jest błąd -Obwodu zasilania 15A
Bezpieczniki wszystkie sprawne
Później grzałem silnik do 112 * i nic się nie włączyło
Sprawdziłem więc przekaźniki oba i działają oba biegi wentylatora.
Sprawdziłem więc czujnik na chłodnicy i wygląda, że ma przerwę.
Podmienię dziada.
Dodatkowo jest błąd -Obwodu zasilania 15A
Bezpieczniki wszystkie sprawne
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 11:59 przez romek22794, łącznie zmieniany 1 raz.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
romek22794 pisze: Dodatkowo jest błąd -Obwodu zasilania 15A
Czy twój błąd to B1385 - Wadliwe działanie obwodu przyłącza 15A?
Ja mam z nim problem od jakiegoś czasu a wszystko w aucie działa jak trzeba, wszystkie wentylatory klima itd. Do tej pory usterki nie namierzyłem i nikt nie wie co może być niesprawne.
A czy sprawdzałeś same wentylatory? Trzeba zmostkować styki w pinach przekaźnika/ów, jeśli któryś nie ruszy to szczotki w went.... lub opornik wentylatora.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Kodu błędu nie zapisałem. Ale jest "obecny". sprawdzę jutro, i chyba jest w REC.
Przekaźniki oba mostkowałem. Każdy obwód działa, tj. i pierwszy zakres i drugi. Przekaźniki same też sprawdzone.
Wentylator mam jeden. A i opornica też dobra.
Na razie zamówiłem czujnik na chłodnicy bo wygląda na uszkodzony.
edit
Kod błedu- B1385 Wadliwe działanie obwodu przyłącza 15A
W ReC.
Przekaźniki oba mostkowałem. Każdy obwód działa, tj. i pierwszy zakres i drugi. Przekaźniki same też sprawdzone.
Wentylator mam jeden. A i opornica też dobra.
Na razie zamówiłem czujnik na chłodnicy bo wygląda na uszkodzony.
edit
Kod błedu- B1385 Wadliwe działanie obwodu przyłącza 15A
W ReC.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2017, 20:28 przez romek22794, łącznie zmieniany 1 raz.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Po wymianie czujnika (na chłodnicy) wentylator włącza się na I biegu. Temperatury nie sprawdzałem wtedy, ale działa to pewnie.Na klimie również włącza się od razu. I jest błąd wentylatora II bieg- niskie napięcie. Raz na jakiś czas zapala się autko z kluczykiem, ale po odpaleniu gaśnie.
I wciąż obecny błąd obwodu przyłącza 15A w REC.
Gdzie do ch.....y jest to przyłącze, i co przyłącza...?
I wciąż obecny błąd obwodu przyłącza 15A w REC.
Gdzie do ch.....y jest to przyłącze, i co przyłącza...?
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Do Moda
Zgodnie z sugestią piszę we wskazanym temacie...
..chociaż to zasadniczo temat o wentylatorach...
Miałem życzenie aby mój problem był oddzielnym postem.
---------------------------------------------------------------------------
Kod błedu- B1385 Wadliwe działanie obwodu przyłącza 15A
Cały czas obecny. Występuje w REC. Czego szukać?
Mam hak oryginał, są cz.parkowania. Były połamane kable w drzwiach-połatane.
O bezpiecznikach i przekaźnikach nawet nie wspomnę. W "całym" samochodzie nie działa tylko drugi bieg wentylatora - napięcie za niskie.
Co to za przyłącze 15amperowe?
Gdzieś przegniła kostka jakaś do REC, czy w innym miejscu? Pod akumulatorem znalazłem jeden przetarty/zgniły cienki kabelek, ale po naprawie bez zmian. Jeden z kolegów na forum wspomniał, że też ma błąd w/w ale wszystko działa.
Gdzie dokładnie lukać?
Zgodnie z sugestią piszę we wskazanym temacie...
..chociaż to zasadniczo temat o wentylatorach...
Miałem życzenie aby mój problem był oddzielnym postem.
---------------------------------------------------------------------------
Kod błedu- B1385 Wadliwe działanie obwodu przyłącza 15A
Cały czas obecny. Występuje w REC. Czego szukać?
Mam hak oryginał, są cz.parkowania. Były połamane kable w drzwiach-połatane.
O bezpiecznikach i przekaźnikach nawet nie wspomnę. W "całym" samochodzie nie działa tylko drugi bieg wentylatora - napięcie za niskie.
Co to za przyłącze 15amperowe?
Gdzieś przegniła kostka jakaś do REC, czy w innym miejscu? Pod akumulatorem znalazłem jeden przetarty/zgniły cienki kabelek, ale po naprawie bez zmian. Jeden z kolegów na forum wspomniał, że też ma błąd w/w ale wszystko działa.
Gdzie dokładnie lukać?
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
- Imię: łukasz
- Lokalizacja: polkowice
- Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
Witam panowie mam problem dziś dostrzegłem ze mam wypięta kostkę zaliczalna wentylatora chłodnicy zelży na dole a wentylatory stoją jak dęby .Pytanie mam takie czy zdołam wpiąć kostkę po wyciągnięciu akumulatora i jego podstawy. Czy jechać do mechanika ale szkoda kasy i czasu na taką bzdurę a dojście jest tragiczne .Od spodu nie mam jak brak kanału i osłona silnika .Wiec jaka wasza rada da rade czy nie
Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 18:42 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego, byłoby miło jakbyś pisał po polsku bo nie wszystko to co tu piszesz, jest dla mnie zrozumiałe..
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lip 2018, 10:38
- Imię: Adam
- Auto: Opel zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam. Mam taki problem. Wentylator chlodnicy załącza się tylko raz przy temperaturze 102 stopnie. Po zbiciu temperatury załącza się ponownie przy temp 109. Czy to prawidlowe działanie? Czy jest to jakaś usterka?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lip 2019, 14:29
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Pomorze
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16v
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam forumowiczów..
Zmagam się z problemem 3 biegu wentylatora chłodnicy w mojej Zafirze B 1.8 16v 140KM. Brakuje mi już pomysłów i co lepsze mechanikom i elektrykom również-bo ja znam się tylko tyle o ile. Otóż w gorące dni gdy jeżdżę po mieście gdy się zatrzymam pojawia się na desce żółta kontrolka samochód z kluczykiem-znam ją już niestety dobrze..Oznacza jakiś błąd serwisowy.Gdy samochód ostygnie trochę gaśnie.Ale..wentylator włącza się tylko na chwilę i się wyłącza-powinien chodzić wtedy 3 bieg-a więc najwyższy.Podłączyłem komp op-com..Błąd "P0482 - Obwód wentylatora 3 stopień regulacji Napięcie za niskie(06) - Nie występuje".Byłem u elektryka,pomiary napięcia-wyglądało że ok- 13,9-14V na akumulatorze z alternatora. Zrobiłem testy z komputera i tu zdziwienie-na akumulatorze wszystkie 3 biegi się włączają chodzą dopóki nie wyłączę testu, a gdy włączę silnik-włączają się na chwilę 1,2,3 bieg po czym 2,3 się wyłączają a zostaje na 1-szym,wtedy wyskakuje błąd na desce-ten P0482 o którym pisałem wcześniej. Sprawdziłem zamieniając przekaźniki-dalej to samo.Pojechałem za radą jednego elektryka do warsztatu gdzie regenerują alternatory w desperacji żeby nawet już regenerować alternator.Tam sprawdzono alternator napięcia i okazało się że klema od (-) się grzeje-zamontowali mi dodatkowy przewód od (-) aku do bloku silnika.Napięcie wzrosło na aku przy włączonym silniku do 14,3 a nawet 14,4. Zadowolony wróciłem do domu-test..i to samo. Rece mi opadły,nie wiem co już z tym robić.Ale zanim pojadę do ASO(gdzie już kiedyś byłem z innym zawiłym problemem,zapłaciłem i nic mi nie pomogli) może ktoś wie o co kaman???
Zmagam się z problemem 3 biegu wentylatora chłodnicy w mojej Zafirze B 1.8 16v 140KM. Brakuje mi już pomysłów i co lepsze mechanikom i elektrykom również-bo ja znam się tylko tyle o ile. Otóż w gorące dni gdy jeżdżę po mieście gdy się zatrzymam pojawia się na desce żółta kontrolka samochód z kluczykiem-znam ją już niestety dobrze..Oznacza jakiś błąd serwisowy.Gdy samochód ostygnie trochę gaśnie.Ale..wentylator włącza się tylko na chwilę i się wyłącza-powinien chodzić wtedy 3 bieg-a więc najwyższy.Podłączyłem komp op-com..Błąd "P0482 - Obwód wentylatora 3 stopień regulacji Napięcie za niskie(06) - Nie występuje".Byłem u elektryka,pomiary napięcia-wyglądało że ok- 13,9-14V na akumulatorze z alternatora. Zrobiłem testy z komputera i tu zdziwienie-na akumulatorze wszystkie 3 biegi się włączają chodzą dopóki nie wyłączę testu, a gdy włączę silnik-włączają się na chwilę 1,2,3 bieg po czym 2,3 się wyłączają a zostaje na 1-szym,wtedy wyskakuje błąd na desce-ten P0482 o którym pisałem wcześniej. Sprawdziłem zamieniając przekaźniki-dalej to samo.Pojechałem za radą jednego elektryka do warsztatu gdzie regenerują alternatory w desperacji żeby nawet już regenerować alternator.Tam sprawdzono alternator napięcia i okazało się że klema od (-) się grzeje-zamontowali mi dodatkowy przewód od (-) aku do bloku silnika.Napięcie wzrosło na aku przy włączonym silniku do 14,3 a nawet 14,4. Zadowolony wróciłem do domu-test..i to samo. Rece mi opadły,nie wiem co już z tym robić.Ale zanim pojadę do ASO(gdzie już kiedyś byłem z innym zawiłym problemem,zapłaciłem i nic mi nie pomogli) może ktoś wie o co kaman???
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wentylator uruchamia czujnik temperatury, więc może coś z nim jest nie tak. Nie pokazuje odpowiednio wysokiej temperatury i nie załącza trzeciego biegu.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lip 2019, 14:29
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Pomorze
- Auto: Opel Zafira B 1.8 16v
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No ok.termostat można też sprawdzić ale przecież w testach z op-com'a na akumulatorze chodzi wszystko jak trzeba 1,2,3 bieg a na alternatorze (gdy włączony silnik) nie. Włącza się 1,2,3 i dosłownie po sekundzie wywala błąd-na desce widoczna kontrolka i zostaje na włączonym 1 biegu. a błąd w kompie pokazuje "Błąd "P0482 - Obwód wentylatora 3 stopień regulacji Napięcie za niskie(06)".
Napięcie za niskie-tak jakby był jakiś spadek napięcia,ale dlaczego podczas testu na na aku tego nie ma?
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Sorki , miałem na myśli czujnik temperatury,nie termostat..
Napięcie za niskie-tak jakby był jakiś spadek napięcia,ale dlaczego podczas testu na na aku tego nie ma?
Dodano po 3 minutach 18 sekundach:
Sorki , miałem na myśli czujnik temperatury,nie termostat..
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sie 2019, 13:34
- Imię: irek
- Lokalizacja: podkarpackie
- Auto: zafira 1.8 140 km
- Model: b
- Oznaczenie silnika: Z18xer
- Gender:
A więc zacznę opis mojej przygody z układem chłodzenia. Silnik z18xer 140 km 2007 r.Wymieniłem wiatrak chłodnicy ponieważ spalony był rezystor od pierwszego biegu.Wymieniłem termostat wraz z czujnikiem który jest w obudowie termostatu.Dwa przekażniki od poszczególnych biegów wentylatora.Wentylator po zmostkowaniu w miejscu przekażników działa na 1 i 2 biegu.Po włączeniu klimy wszystko poprawnie działa.Niestety po nagrzaniu silnika niema żadnego odzewu.Wyczytałem że może to być problem ze sterownikiem wentylatora.Ma się znajdować ponoć z przodu nadkola od strony kierowcy .Rozebrałem nadkole i takowego o dziwo niema.Dziwne.Jest tylko złączka elektryczna która bezpośrednio prowadzi do złącza trzy pinowego samego wentylatora.Sprawdzałem kilka razy nawet i z drugiej strony i niema sterownika.W skrzynce bezpieczniki są sprawne.Reasumując do miejsca w którym są przekażniki wydaje się być wszystko sprawne.Nie mam wskażnika temp.w aucie.Pytanie czy wyjęcie wtyczki z któregokolwiek czujnika temp.powinno wprowadzić wentylator na najwyższe obroty celem zapobiegnięciu przegrzania silnika?U mnie to nie następuje.Miałem do tej pory dwa błędy dotyczące czujnika temp chyba 0115,brak jakichkolwiek innych błędów.Gdy założyłem nowy wentylator przez 2 dni pracował normalnie tzn:uruchamiał się przy odpowiedniej temperaturze.Przy próbach temperatura dochodzi do 105,107 stopni ale reakcji brak.Mam obawy przed dalszymi próbami bo pójdzie mi uszczelka pod głowicą.Wentylator załącza się przez program diagnostyczny niema żadnego problemu z wymuszeniem pracy.dzięki za wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2019, 17:00 przez kers2015, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
- Imię: Michał
- Lokalizacja: W-WA
- Auto: Zafira B 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie.
Ja z kolei mam problem z tym że wentylator załącza się tylko na max i to dopiero przy temp. 108st. (temp z testmode).
Po wyłączeniu zapłonu temp. na testmode pokazuje 73st.
Ostatnio był w serwisie bo wywalał mi płyn przez czujnik temp przy termostacie, pokazywał głupie temp (-40st.) i nie odpalał.
Dodatkowo stwierdzili że wentylatory się odpalają zaraz po załączeniu silnika i znaleźli przegnitą wiązkę od wentylatora po stronie rozrządu.
W trakcie jazdy widać że termostat się otwiera bo temp rośnie do 96-98 a potem spada. Jednak po dłuższej jeździe jak dojdzie do 100 z trakcie jazdy wentylator nie pracuje. Na postoju rośnie do 108 i startuje wiatrak na maxa.
Jak to sprawdzić? Nie mam opcom a jedyne błędy jakie mi pokazywało sporadycznie to P0134 - nie wykryto aktywności czujnika sondy lambda blok cylindrów nr 1, sonda nr. 1.
Trzeba na komputer jechać czy wystarczy posprawdzać przekaźniki? Jeśli tak to które?
Chyba temat sam się rozwiązał.
Po rozgrzaniu silnika na wolnych odkręciłem korek zbiorniczka i natychmiast załączył się wentylator.
Od tamtej pory co chwila załącza się przy 96st. i na średnim biegu.
Pewnie "spece" jak wymieniali czujnik temp to nie odpowietrzyli układu bo górny wąż od zbiorniczka się grzał ale nie leciało nic z niego. Teraz już leci do zbiorniczka
Ja z kolei mam problem z tym że wentylator załącza się tylko na max i to dopiero przy temp. 108st. (temp z testmode).
Po wyłączeniu zapłonu temp. na testmode pokazuje 73st.
Ostatnio był w serwisie bo wywalał mi płyn przez czujnik temp przy termostacie, pokazywał głupie temp (-40st.) i nie odpalał.
Dodatkowo stwierdzili że wentylatory się odpalają zaraz po załączeniu silnika i znaleźli przegnitą wiązkę od wentylatora po stronie rozrządu.
W trakcie jazdy widać że termostat się otwiera bo temp rośnie do 96-98 a potem spada. Jednak po dłuższej jeździe jak dojdzie do 100 z trakcie jazdy wentylator nie pracuje. Na postoju rośnie do 108 i startuje wiatrak na maxa.
Jak to sprawdzić? Nie mam opcom a jedyne błędy jakie mi pokazywało sporadycznie to P0134 - nie wykryto aktywności czujnika sondy lambda blok cylindrów nr 1, sonda nr. 1.
Trzeba na komputer jechać czy wystarczy posprawdzać przekaźniki? Jeśli tak to które?
Chyba temat sam się rozwiązał.
Po rozgrzaniu silnika na wolnych odkręciłem korek zbiorniczka i natychmiast załączył się wentylator.
Od tamtej pory co chwila załącza się przy 96st. i na średnim biegu.
Pewnie "spece" jak wymieniali czujnik temp to nie odpowietrzyli układu bo górny wąż od zbiorniczka się grzał ale nie leciało nic z niego. Teraz już leci do zbiorniczka
Ostatnio zmieniony 22 maja 2020, 14:45 przez pierre80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2020, 07:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Auto: 1,8b
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19XER
Nie działa chłodnica wentylatora sprawdzone bezpieczniki przekazniki wymieniony włącznik dmuchawy wentylatora po podłączeniu do komputera i wlaczeniu wentylatora z kompa chodzi 1 2 3 bieg po nagrzaniu sie dmuchawa nie chodzi ani na 1 i 2 biegu dochodzi do 105 stopni wlacza sie bieg 3 i przechodzi w tryb awaryjny komputer dodatkowych błędów nie odjajduje pomocy bo mechanicy rozkladaja rece
Proszę używać opcji szukaj
Proszę używać opcji szukaj
Ostatnio zmieniony 03 sie 2020, 08:21 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.