Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Pawełek10
- Przeglądacz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Okolice Puław
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: LEH
- Gender:
Z tego co się orientuję to centralka pamięta tylko 4 czujniki Zimowe koła trzeba przyuczać i tak przy każdej zmianie
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No tak ale czy da się to zrobić przyciskiem z konsoli czy do systemu centralki trzeba dodać w jakiś sposób numery czujników?
Musiałbym od kogoś wrzucić koła na chwilę z czujnikami i wtedy by się zobaczyło.
Muszę kupić nowe czujniki i jeśli centralka ich nie wykryje to będzie lipa.
Musiałbym od kogoś wrzucić koła na chwilę z czujnikami i wtedy by się zobaczyło.
Muszę kupić nowe czujniki i jeśli centralka ich nie wykryje to będzie lipa.
wszystko robisz z przycisku, każde koło ustawiasz na inną wartość ciśnienia, przedział masz podany w książce obsługi lub gdzieś na forum AKP jest skan, system sam się uczy
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To jak nauczyć koła w odpowiednie miejsce to wiem tylko, że zawsze robiłem to ze swoimi oryginalnymi czujnikami. Reasumując mogę mieć 8 czujników tylko po zmianie kół trzeba je przyporządkować
Wszystko już wiem. Bardzo dziękuję za info.
Wszystko już wiem. Bardzo dziękuję za info.
- Pawełek10
- Przeglądacz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Okolice Puław
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: LEH
- Gender:
Przepraszam Sumik że zaśmiecam twój garaż ale da się zaprogramować czujniki z wnętrza auta ? Ja czytałem że albo aso albo trzeba mieć specjalny przyżąd do kodowania czujników bo auto samo nowego czujnika nie odczyta (a ja głupi zdemontowałem czujniki z zimówek zamiast sie zapytać i spr)
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Temat z forum
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 2110&hilit
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 2110&hilit
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 07:39 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł tak jest w nowszych samochodach ;-)
- Pawełek10
- Przeglądacz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Okolice Puław
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: LEH
- Gender:
Czyli jak mam trzy czujniki to dokupić czwarty wkładać do zimówek i kodować? Tylko jeszcze jedno pytanie da się je jakoś spr czy działają? Bo czujniki były na felgach które kupiłem. Podczas montażu opon kazałem je zdjąć i leżą teraz w domu. Widziałem filmik z wymiany baterii ale sam boję się zmieniać baterię szczególnie jeśli czujniki są zepsute w końcu ktoś dał je za darmo do felg
zepsute raczej nie będą jak już to do wymiany tylko bateria ;-)
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dokladnie. Raczej bateria. Uszkodzenie to tylko mechaniczne.
Co do kodowania to trzeba poczytac. Sam nie wiem i tez mnie to czeka. Chociaz kupilem komplet z jednego auta.
Przy okazji jak juz jestem bo z czasem strasznie krucho, to pochwale sie nowym nabytkiem.
Lampki LED do rejestracji.
Do tego otrzymalem naklejki w 2 kolorach na ramki od kolegi Cray
Jak tylko nakleje to wrzuce foto.
Dotarla rowniez półka do modułu TPMS ale z braku czasu niestety lezy i czeka na swoja kolej.
Tak poza tym graty leza i czekaja na swoja kolej. Catch tank i poliuretany juz sie zakurzyly...
No ale formalnosci przy zalatwianiu nowej chatki spedzaja sen z powiek, juz prawie osiwialem...
Do tego zmiany w pracy... dzieje się... za dużo.
Co do kodowania to trzeba poczytac. Sam nie wiem i tez mnie to czeka. Chociaz kupilem komplet z jednego auta.
Przy okazji jak juz jestem bo z czasem strasznie krucho, to pochwale sie nowym nabytkiem.
Lampki LED do rejestracji.
Do tego otrzymalem naklejki w 2 kolorach na ramki od kolegi Cray
Jak tylko nakleje to wrzuce foto.
Dotarla rowniez półka do modułu TPMS ale z braku czasu niestety lezy i czeka na swoja kolej.
Tak poza tym graty leza i czekaja na swoja kolej. Catch tank i poliuretany juz sie zakurzyly...
No ale formalnosci przy zalatwianiu nowej chatki spedzaja sen z powiek, juz prawie osiwialem...
Do tego zmiany w pracy... dzieje się... za dużo.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Witam ponownie
Wiem że troszkę się opuściłem w odwiedzaniu ZKP, no ale sprawy związane z mieszkaniem jak i kilka innych dały mi nieźle popalić.
Dzisiaj troszkę przysiedziałem w garażu i udało mi się ogarnąć kilka rzeczy.
Na początku chciałem się pochwalić moim ostatnim zakupem. Fartem udało mi się dorwać przewody cieczy do nagrzewnicy.
Napisałem że fartem bo chcąc je kupić w ASO musiałbym zostawić ponad 400 zł
Ja kupiłem je za 58 z wysyłką A wyglądają jak nowe.
Moje już są dość spuchnięte ( bo w sumie tylko tych nie wymieniłem) a dodatkowo gazierze wpięli się w nie i nie za bardzo mi się to podoba. Mam zamiar to przerobić po swojemu
Z prac przy Zośce w końcu po tak długim czasie udało mi się zamontować Catch Tanka.
Zamontowałem go do mocowania alternatora bo w Zafirze jest dość ciasno na manewry tego typu:
Wykorzystałem do tego blaszkę z 2 otworami o grubości 3 mm i wygiąłem ją pod kątem 90 stopni. Wyprofilowałem ją tak żeby tworzyła płaszczyznę między wspornikiem przykręconym do alternatora.
Wyjście z tanka wprowadziłem do puchy filtra powietrza wykorzystując mały filterek:
Komora prezentuje się następująco:
Jest wykorzystana każda szczelina
Dodatkowo jakiś czas temu zauważyłem pęknięcie na osłonie przegubu wewnętrznego z lewej i stwierdziłem, że nie warto kupować całego przegubu tylko należy ratować to co jest. Z małą niepewnością zakupiłem taką osłonę:
I faktycznie pasuje jak ulał, jest identyczna jak ta stara.
(prawa guma na łamanej półosi jest taka sama )
Dodatkowo zaobserwowałem, że na prawej, łamanej półośce guma też zaczyna pękać. Stwierdziłem, że jak już spuszczam oliwe to wymienię wszystko co nie działa tak jak powinno. Wszystko, ponieważ na kierownicy czułem delikatne bicie. Wszystko wskazywało na przegub wewnętrzny na łamanej półośce i zakupiłem nowy przegub:
Niestety jakiś "NO NAME" stąd:
http://allegro.pl/przegub-polos-opel-as ... 55901.html
I w sumie tylko taki udało mi się ogarnąć bo w ASO w grę wchodzi tylko cała półośka, ale cena powala na kolana...
Całość w środku wygląda tak jak powinna:
Mam nadzieję, że jego trwałość będzie zadowalająca
Tak poza tym pozbyłem się naklejek z trójkącików i wrzuciłem naklejeczki na ramki:
Przeżyły już pierwsze szczotki na myjni tak więc jestem zadowolony
Udało się jeszcze zamontować zakupioną jakiś czas temu półkę do modułu TPMS za schowkiem.
W przyszłym tygodniu maja przyjść baterie do czujników to troszkę z nimi powalczę i może przy okazji wrzucę jakiegoś manuala.
Trzeba je przygotować na sezon letni jak felgi będą po renowacji to od razu je wrzucę i w końcu będę miał podgląd na ciśnienie w oponach.
Gdybym miał je wcześniej to nie musiałbym teraz kupować opon A tak to się jechało na kapciu jakiś kawałek i prawie nowa opona idzie na śmietnik...
Muszę jeszcze kiedyś podskoczyć do kumpla na kolumnę i przerzucić na szybko tuleje z tyłu. Poliuretany z żółtych zrobiły się szare, od kurzu
Ale na spokojnie, to tez się kiedyś ogarnie
To chyba tyle. Jak na razie
Za jakiś miesiąc zaczynam prace remontowe w nowym mieszkaniu tak więc znowu może mnie być mniej
Wiem że troszkę się opuściłem w odwiedzaniu ZKP, no ale sprawy związane z mieszkaniem jak i kilka innych dały mi nieźle popalić.
Dzisiaj troszkę przysiedziałem w garażu i udało mi się ogarnąć kilka rzeczy.
Na początku chciałem się pochwalić moim ostatnim zakupem. Fartem udało mi się dorwać przewody cieczy do nagrzewnicy.
Napisałem że fartem bo chcąc je kupić w ASO musiałbym zostawić ponad 400 zł
Ja kupiłem je za 58 z wysyłką A wyglądają jak nowe.
Moje już są dość spuchnięte ( bo w sumie tylko tych nie wymieniłem) a dodatkowo gazierze wpięli się w nie i nie za bardzo mi się to podoba. Mam zamiar to przerobić po swojemu
Z prac przy Zośce w końcu po tak długim czasie udało mi się zamontować Catch Tanka.
Zamontowałem go do mocowania alternatora bo w Zafirze jest dość ciasno na manewry tego typu:
Wykorzystałem do tego blaszkę z 2 otworami o grubości 3 mm i wygiąłem ją pod kątem 90 stopni. Wyprofilowałem ją tak żeby tworzyła płaszczyznę między wspornikiem przykręconym do alternatora.
Wyjście z tanka wprowadziłem do puchy filtra powietrza wykorzystując mały filterek:
Komora prezentuje się następująco:
Jest wykorzystana każda szczelina
Dodatkowo jakiś czas temu zauważyłem pęknięcie na osłonie przegubu wewnętrznego z lewej i stwierdziłem, że nie warto kupować całego przegubu tylko należy ratować to co jest. Z małą niepewnością zakupiłem taką osłonę:
I faktycznie pasuje jak ulał, jest identyczna jak ta stara.
(prawa guma na łamanej półosi jest taka sama )
Dodatkowo zaobserwowałem, że na prawej, łamanej półośce guma też zaczyna pękać. Stwierdziłem, że jak już spuszczam oliwe to wymienię wszystko co nie działa tak jak powinno. Wszystko, ponieważ na kierownicy czułem delikatne bicie. Wszystko wskazywało na przegub wewnętrzny na łamanej półośce i zakupiłem nowy przegub:
Niestety jakiś "NO NAME" stąd:
http://allegro.pl/przegub-polos-opel-as ... 55901.html
I w sumie tylko taki udało mi się ogarnąć bo w ASO w grę wchodzi tylko cała półośka, ale cena powala na kolana...
Całość w środku wygląda tak jak powinna:
Mam nadzieję, że jego trwałość będzie zadowalająca
Tak poza tym pozbyłem się naklejek z trójkącików i wrzuciłem naklejeczki na ramki:
Przeżyły już pierwsze szczotki na myjni tak więc jestem zadowolony
Udało się jeszcze zamontować zakupioną jakiś czas temu półkę do modułu TPMS za schowkiem.
W przyszłym tygodniu maja przyjść baterie do czujników to troszkę z nimi powalczę i może przy okazji wrzucę jakiegoś manuala.
Trzeba je przygotować na sezon letni jak felgi będą po renowacji to od razu je wrzucę i w końcu będę miał podgląd na ciśnienie w oponach.
Gdybym miał je wcześniej to nie musiałbym teraz kupować opon A tak to się jechało na kapciu jakiś kawałek i prawie nowa opona idzie na śmietnik...
Muszę jeszcze kiedyś podskoczyć do kumpla na kolumnę i przerzucić na szybko tuleje z tyłu. Poliuretany z żółtych zrobiły się szare, od kurzu
Ale na spokojnie, to tez się kiedyś ogarnie
To chyba tyle. Jak na razie
Za jakiś miesiąc zaczynam prace remontowe w nowym mieszkaniu tak więc znowu może mnie być mniej
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 23:46 przez Sumik, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Widać, że lubisz grzebać to dobrze, nawet bardzo
Powiedz mi proszę czy wymiana przegubu coś zmieniła jeśli chodzi o drgania? W jakim zakresie prędkości je miałeś?
Pozdrawiam
Powiedz mi proszę czy wymiana przegubu coś zmieniła jeśli chodzi o drgania? W jakim zakresie prędkości je miałeś?
Pozdrawiam
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin co tu wiele pisać zadziwiać nie przestajesz :)Zawsze znajdziesz sobie jakaś robotę
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he