Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
G-CStuning

#46 Post autor: G-CStuning »

wojtek_z pisze:
G-CStuning pisze:..a co tu takiego niezrozumiałego...to ok. 150KM...i ponad 360Nm
G-CS jak zauważysz,nie wszyscy są matematyczni i siedzą w tuningu,tyle...
...no to prawda...dla mnie te wykresy to proste jak AB-cadło...i czasami się rozpędzam :oops:

gosia

#47 Post autor: gosia »

G-CStuning napisał/a:
..a co tu takiego niezrozumiałego...to ok. 150KM...i ponad 360Nm :P 8)


Cóż.....mam nadzieję,iż konkurencja......bardziej wyrozumiała... ...bo nie wszyscy na tym świecie..to .... potomni.... Pitagorasa,Euklidesa...tudzież Talesa z Miletu..... :roll:

i choć Krk...mam na miejscu.....to chętniej pofatyguję się do Wałbrzycha.....i naprawdę czasami lepiej nie robić z siebie Alfy i Omegi...nawet jeśli się nią jest w danej dziedzinie..... ;)


Pozdrawiam.....

G-CStuning

#48 Post autor: G-CStuning »

gosia pisze:i choć Krk...mam na miejscu.....to chętniej pofatyguję się do Wałbrzycha.....i naprawdę czasami lepiej nie robić z siebie Alfy i Omegi...nawet jeśli się nią jest w danej dziedzinie..... ;)
...zdecydowanie powiedziałem to z uśmiechem...i w następnym poście dodałem że się rozpędziłem..a emotki nie dodałem bez powodu :oops: :) ;) :P ...zawsze jestem chętny do opowiadania i tłumaczenia poco....i o co w tym "chodzi"...szkoda że nie zrozumiałaś moich intencji...zazwyczaj kobiety mają dość po paru minutach opowieści o "nudnych" modyfikacjach itd...itp :/ ale nic straconego :D
..na tych wykresach czerwone kreseczki pokazują przebieg mocy i momentu obrotowego wraz ze wzrostem obrotów....przed modyfikacją....zielone zaś..po modyfikacji
...w słupku po lewej mamy wartości mocy (dla niższego wykresu)...i momentu obr. (wykresy powyżej)..
...a poziomo to obroty przy jakich to następuje
...jeśli coś jeszcze nie jest jasne...to chętnie objaśnię ;)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 11:58 przez G-CStuning, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#49 Post autor: kicaj »

gosia, czego nie rozumiesz? pytaj prosto...

na obu wykresach czerwona linia to twoje auto (gorna to moment obrotowym w srodku moc dolna straty w funkcji obrotow silnika) kolor zielony badz niebieski - tyle bedziesz miec po tuningu ;)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2010, 09:54 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#50 Post autor: kicaj »

G-CStuning pisze:...coś takiego :mrgreen:
chip
http://catalog.vtech.pl/graph/opel_19cd ... s_chip.png
box
http://catalog.vtech.pl/graph/opel_19cdti_120ps_box.jpg

...to nie jest max. ..można więcej...ale trzeba zachować umiar ;)
czy mapy dla AT i manula w serii roznia sie u opla? czy to dokladnie te same mapy?

G-CStuning

#51 Post autor: G-CStuning »

kicaj pisze:czy mapy dla AT i manula w serii roznia sie u opla? czy to dokladnie te same mapy?
..dla AT zawsze się różnią ze względu na rozkład momentu...no i wykresy wyglądają inaczej bo pomiar jest utrudniony...ale oczywiście możliwy :)

Anony Mous

#52 Post autor: Anony Mous »

drodzy panowie i panie...schodzicie z tematu.... :) i robi się bałagan. To jest tamat o dpf'ie a nie podnoszeniu mocy. Załóżcie nowy wątek dla z19dt lub kontunujcie w wątku dla z19dth

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494

kicaj

#53 Post autor: kicaj »

jesli kogokolwiek, a w szczegolnosci ciebie gosia urazilem tekstem powyzej (usuniety) to chcialbym bardzo przeprosic i powiedziec ze nie to mialem na mysli... a jedynie kawal uczniowski...
jeszcze raz przepraszam za nieporozumienie...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2010, 09:55 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#54 Post autor: Szymon78 »

To ja wracam do tematu z tytułu..... :)

Jak wygąda CHIP dla automata z DTH -150km

da sie z tym coś zrobić czy dla autoamta to juz max mozliwości ze wzgledów wytrzymałościowych.
W sumie w Insigni jest mocniejszy motor a automat bodajrze ten sam... ale podpytam fachowca ;)

kicaj

#55 Post autor: kicaj »

w automacie chyba trzeba brac pod uwage zywotnosc, wytrzymalosc samego automatu...
no i dobrac rozklad momentu pod przelozenia, badz przelozenia pod moment - tak jak napisal G-CStuning

TuneFORCE

#56 Post autor: TuneFORCE »

...a dla pewności w ogóle nie modzić auta z automatem...lub bardzo lightowo - ale mowa tutaj o oplu, niektóre skrzynie automatyczne jak np. w BMW 335d wytrzymają więcej niż manualna przekładnia

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#57 Post autor: rhaaziel »

Marki, wrzuć koniecznie wykres z hamowni będę miał możliwość porównania z moją Zafirką.
Ja mam 178,6 KM przy 4690 obr/min więc prawie identycznie jak Ty!
Moment mam celowo 'zmniejszony' (w sumie 4 razy program był modyfikowany, zmiana momentu i limiterów) do 388,2 Nm gdyż przy ponad 400Nm na 5 biegu i gazie do dechy przy 150-160 km sterownik się resetował/przeładowywał i odcinał turbinę.

ps. u mnie za każdym razem sterownik był wyciągany i programowanie odbywało się na stole.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

TuneFORCE

#58 Post autor: TuneFORCE »

EDC16C9 można robić bez problemu przez OBD, wystarczy z bazy danych ściągnąć oryginalny plik...bo problem jest z odczytem a nie zapisem, ja wolę sczyta soft bezpośrednio z ECU niż potem w razie jakiejś pomyłki(omyłkowo ściągnięta inna wersja) stresować klienta i kleić soft do kupy.

Anony Mous

#59 Post autor: Anony Mous »

Wykres z hamowania mojego auta przed i po modach.

Obrazek

ronin

#60 Post autor: ronin »

TuneFORCE pisze:EDC16C9 można robić bez problemu przez OBD, wystarczy z bazy danych ściągnąć oryginalny plik...bo problem jest z odczytem a nie zapisem, ja wolę sczyta soft bezpośrednio z ECU niż potem w razie jakiejś pomyłki(omyłkowo ściągnięta inna wersja) stresować klienta i kleić soft do kupy.
Okazało się dzisiaj na hamowni że moje autko już poprzedni właściciel zawirusował: @137KM/328Nm. A już miałem pisać że jak na 120 kucy to autko się całkiem fajnie zbiera :lol: Czyli z tuningu raczej nici - proponowano mi "zpłaszczenie" przebiegu momentu obr. ale wiązałoby się to z ponownym wgrywaniem fabrycznego oprogramowania no i cena jak za chipa czyli 1490 PLN więc się (moim zdaniem) nie opłaca. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”