Brak wentylatora chłodnicy klimatyzacji Zafira A

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#61 Post autor: Dziadek13 »

MARCEL! pisze:Tylko czy równolegle też Ci działa ten główny wentylator na 1 biegu?
Jak odpowiednio podepniesz się w opornice wentylatora to będzie 1 bieg i tylko 1 nie ma możliwości (chyba tylko ręcznym przełącznikiem) pomijając moduł wentylatorów a do którego idzie sygnał z czujnika temperatury w hłodnicy.
Poszukam gdzieś schematów i sprawdze.

Skasowany użytkownik 8511

#62 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

MARCEL! pisze:
pioneet pisze:
Mam pytanie, czy dużo problem to założyć dodatkowy wentylator od klimy (z przed FL), aby się uruchamiał po włączeniu klimatyzacji?
Z założeniem nie ma problemu. Wentylator montujesz we fabryczne mocowania do chłodnicy dwoma śrubkami, a sterowanie dodatkowego wentylatora z plusa cewki sprężarki przez przekaźnik.
Rozumiem.
Tylko czy równolegle też Ci działa ten główny wentylator na 1 biegu?
Tak, działał główny wentylator.

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#63 Post autor: marekzegarek »

pioneet pisze: 19 sie 2017, 19:47

ja zrobiłem najprostszą rzecz na świecie , zamontowałem drugi wentylator od wersji przedliftowej, był sterowany przez cewkę sprężarki. Wentylator był podłączony na pierwszym biegu i działał ciągle jak była włączona klima.Praca dodatkowego wentylatora nie wpływała negatywnie na cały układ chłodzenia. To rozwiązanie działało u mnie parę lat, i nigdy nie było problemu z chłodzeniem.
Efekt był taki, że spadło ciśnienie w układzie, sprężarka przestała wyć, silnik (1.8) przestał mulić po włączeniu chłodzenia. Klima działała rewelacyjnie.
mogłbyś dokładnie określić sposób podłączenia wiatraka

Skasowany użytkownik 8511

#64 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Obrazek

Plus wentylatora był podpięty do 87 przekaźnika, a minus do masy
Plus cewki sprężarki podpięty do 85 przekaźnika
Plus akumulatora do 30 przekaźnika
86 przekaźnika do masy
Po włączeniu klimatyzacji pojawia się napięcie na 85 przekaźnika co powodowało zwarcie styków 30-87 i wiało z wentylatora :)

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#65 Post autor: marekzegarek »

dzięki, bardzo dokładny opis ale jeszcze pytanie - na sprężarce jest dwupinowa wtyczka - z tego plusa sterowanie?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#66 Post autor: Dziadek13 »

Tak.

Skasowany użytkownik 8511

#67 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

marekzegarek pisze: 22 gru 2017, 12:22 dzięki, bardzo dokładny opis ale jeszcze pytanie - na sprężarce jest dwupinowa wtyczka - z tego plusa sterowanie?
tak było po prostu najprościej zrobić,
a swoja inżynierowie z opla przedobrzyli z usunięciem dodatkowego wentylatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”