Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam
czy ktosś z Was wymieniał może wentylator klimy , strasznie trzeszczy jak pracuje , chyba łożysko poszło, a moze da się samo łożysko w nim wymienić ?
pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz
czy ktosś z Was wymieniał może wentylator klimy , strasznie trzeszczy jak pracuje , chyba łożysko poszło, a moze da się samo łożysko w nim wymienić ?
pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wentylator używke masz za 50-100zł. Wymiana do zrobienia bez zdejmowania zderzaka. Dwie nakrętki i jedna wtyczka.xbasser pisze:Witam
czy ktosś z Was wymieniał może wentylator klimy , strasznie trzeszczy jak pracuje , chyba łożysko poszło, a moze da się samo łożysko w nim wymienić ?
pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz
Janusz
- Polaris
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira A Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Każdy z wentylatorów powinien mieć osobno swoją kostkę, zawsze można wypiąć oba i podać zasilanie z zewnętrznego źródła pojedynczo na wentylatory. Możesz spróbować obrócić ręcznie na zimnym silniku obrócić łopatami poszczególnych wiatraków i zobaczyć czy któryś nie zawadza. Łożyska da się przesmarować na upartego olejem wazelinowym, jeśli to wina samych łożysk, wymaga to demontażu wentylatorów.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 20:32 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
- clhseba
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20...
- Gender:
Witam Ludziska
Sprawa jest taka :
Po wyjęciu kluczyka wentylator nawiewu dalej działa !
wyczytałem ze winny jest rezystor dmuchawy
znalazłem na 2 rodzaje :O
Podpowiecie który kupic ?
Rezystor pierwszy 1
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 39756.html
Rezystor drugi 2
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 49842.html
Mam zafirę z kimatronikiem rocznik 2003
Zamówiłem Taki jak w pierwszym linku
doczytałem ze ta różnica wynika z wersji dla klimatronika i bez klimy
Sprawa jest taka :
Po wyjęciu kluczyka wentylator nawiewu dalej działa !
wyczytałem ze winny jest rezystor dmuchawy
znalazłem na 2 rodzaje :O
Podpowiecie który kupic ?
Rezystor pierwszy 1
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 39756.html
Rezystor drugi 2
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 49842.html
Mam zafirę z kimatronikiem rocznik 2003
Zamówiłem Taki jak w pierwszym linku
doczytałem ze ta różnica wynika z wersji dla klimatronika i bez klimy
Ostatnio zmieniony 14 gru 2017, 15:46 przez clhseba, łącznie zmieniany 1 raz.
- clhseba
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20...
- Gender:
W czwartek zamówiłem ten rezystor :
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 20462.html
w piątek był kurier z przesyłką
Dzisiaj zamontowane
wsio działa
szkoda tylko że tak mało miejsca tam za ta dmuchawą strasznie sobie łapy pokiereszowałem
http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 20462.html
w piątek był kurier z przesyłką
Dzisiaj zamontowane
wsio działa
szkoda tylko że tak mało miejsca tam za ta dmuchawą strasznie sobie łapy pokiereszowałem
Czy sterownik wentylatorów (ten pod zderzakiem) jest naprawialny?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
zależy co tam padło. Sam sterownik pada rzadko. Częściej pada osprzęt i wiazka niż sam sterownik. Czasami przepali się bezpiecznik główny od wentylatorow (ten w skrzynce pod maska) a moduł zgłasza błędy jakby był uszkodzony.
Janusz
Ale odpinając wtyczkę czujnika temperatury na termostacie (tryb awaryjny) wentylator rusza.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Pytanie który wentylator. Jak masz moduł zapewne są dwa wiatraki. U mnie dajmy na to spalił się bezpiecznik od tego od strony zderzaka. Ten od strony silnika załaczął się w trybie awaryjnym tak jak napisałeś.
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
I tak ma być, tylko nie ma trybu awaryjnego a tylko świeci kontrolka że wystąpił błąd.
Podczas gdy rozłączymy czujnik temperatury cieczy to zafirze A załączają się wentylatory nawet na zimnym silniku, po podpięciu pod kompa wyświetla 1 lub 2 błędy:
P0166 - Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za mocne wejście
P0164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Ten pierwszy błąd jest ściśle powiązany z drugim,uszkodzenie czujnika temperatury przerwa lub zwarcie przewodów ze sobą.
Podczas gdy rozłączymy czujnik temperatury cieczy to zafirze A załączają się wentylatory nawet na zimnym silniku, po podpięciu pod kompa wyświetla 1 lub 2 błędy:
P0166 - Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za mocne wejście
P0164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Ten pierwszy błąd jest ściśle powiązany z drugim,uszkodzenie czujnika temperatury przerwa lub zwarcie przewodów ze sobą.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2017, 22:15 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
po wymianie sterownika wentylator chłodnicy wciąż się nie włącza. Mało tego to po odpięciu wtyczki czujnika temperatury wentylator dalej się nie włącza a podobno powinien. Bezpieczniki sprawdzałem- nie przepalone. Jakiś czas temu po odpięciu wspomnianej wtyczki przechodziło w tryb awaryjny i wentylator ruszał nawet na zimnym silniku. Przy 95 stopniach zapala się żółta kontrolka chłodnicy. Moduł wymieniony na używany.
Czy ten moduł jest naprawialny?
po wymianie sterownika wentylator chłodnicy wciąż się nie włącza. Mało tego to po odpięciu wtyczki czujnika temperatury wentylator dalej się nie włącza a podobno powinien. Bezpieczniki sprawdzałem- nie przepalone. Jakiś czas temu po odpięciu wspomnianej wtyczki przechodziło w tryb awaryjny i wentylator ruszał nawet na zimnym silniku. Przy 95 stopniach zapala się żółta kontrolka chłodnicy. Moduł wymieniony na używany.
Czy ten moduł jest naprawialny?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
viewtopic.php?f=1&t=17664
Temat zwiazany z modulem juz napisales
viewtopic.php?f=37&t=27394&p=396744#p396744
viewtopic.php?f=1&t=17664
Temat zwiazany z modulem juz napisales
viewtopic.php?f=37&t=27394&p=396744#p396744
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 18:51 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pierwsze jaki masz pojazd,ile wentylatorów posiada bo są z jednym i z dwoma.
Sprawdź czy masz sprawny czujnik S88 jak zdejmiesz wtyczke to do niego idzie napięcie przez uzwojenie przekaźnika pomierz we wtyczce czy jest.
A tak po za tym czy jest sprawna opornica w wentylatorze.
Tu masz moduł w negliżu popatrz co tam można naprawić po za zimnymi lutami.
Tu masz co i jak z wiatrakami.
http://www98.zippyshare.com/v/wPMnNH1A/file.html
Sprawdź czy masz sprawny czujnik S88 jak zdejmiesz wtyczke to do niego idzie napięcie przez uzwojenie przekaźnika pomierz we wtyczce czy jest.
A tak po za tym czy jest sprawna opornica w wentylatorze.
Tu masz moduł w negliżu popatrz co tam można naprawić po za zimnymi lutami.
Tu masz co i jak z wiatrakami.
http://www98.zippyshare.com/v/wPMnNH1A/file.html
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 19:39 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam! Podłączę się do tematu.
Kupiłem Zafirę A 2003 rok silnik 1.8. Kompresor od klimy się załącza (klima manualna), ale ciśnienie w układzie wzrosło do 20 atm i postanowiłem wyłączyć układ. Zgłębiłem temat i z forum dowiedziałem się, że często problemem są wiatraki (lub ich moduł). Zajrzałem pod masę i mam tylko 1 wiatrak, który działa (jak silnik się zagrzeje) ale na chłodnicy od klimy widoczne są miejsca do zamontowania drugiego wiatraka. Moje auto miało dzwona w przód i teraz nie wiem czy brakuje mi 1 wiatraka i w tym jest problem (nie widzę żadnej luźnej wtyczki, ale mogła zostać obcięta) czy mój egz. miał tylko jeden wiatrak i szukać innej przyczyny
Kupiłem Zafirę A 2003 rok silnik 1.8. Kompresor od klimy się załącza (klima manualna), ale ciśnienie w układzie wzrosło do 20 atm i postanowiłem wyłączyć układ. Zgłębiłem temat i z forum dowiedziałem się, że często problemem są wiatraki (lub ich moduł). Zajrzałem pod masę i mam tylko 1 wiatrak, który działa (jak silnik się zagrzeje) ale na chłodnicy od klimy widoczne są miejsca do zamontowania drugiego wiatraka. Moje auto miało dzwona w przód i teraz nie wiem czy brakuje mi 1 wiatraka i w tym jest problem (nie widzę żadnej luźnej wtyczki, ale mogła zostać obcięta) czy mój egz. miał tylko jeden wiatrak i szukać innej przyczyny