oczywiście kolejność parametrów nie ma żadnego znaczenia, ale tutaj masz powtórzony 2x status_idle[5], a więc tylko ostatni wpisany będzie użyty. Żadnego błędy związanego z tym nie ma - po prostu wartość pierwsza zostanie zastąpiona przez drugą.Makary pisze:# Identyfikator 1/4 informacji do wyświetlenia w trybie szybkiego odczytu.
ecuinfo.status_idle[5] = 0x03
# Identyfikator 1/5 informacji do wyświetlenia w trybie szybkiego odczytu.
ecuinfo.status_idle[5] = 0x04
też jestem zainteresowany tą kwestią.palibrzuch pisze:W sumie czytałem, że Flora przerabia UEC aby działały jako doświetlanie.
LICENCJA
Kilka wyjaśnień czym jest "licencja".
Co nie co jest napisane w pierwszym poście tematu (pierwszy post czasami się zmienia, tylko kto do niego wraca by go jeszcze raz przeczytać a tym bardziej wychwycić co się zmieniło )
Licencją objęte są funkcje, które albo nie są potrzebne do zwykłego funkcjonowania modułu (jak np "wirtualny przycisk SPORT"), lub wymagają dużego nakładu pracy z mojej strony (jak np ta zakładka "Silnik" - swoją drogą nazwa zakładki trochę nietrafiona, no ale... nie mam pomysłu na lepszą)
W założeniu te dodatkowe funkcje są dodatkowo płatne (max 20zł).
W tej chwili dodatkowe funkcje to (te najważniejsze):
- możliwość wykonywania akcji podczas jazdy - czyli możliwość przypisania akcji do przycisków np na radio, czy na kierownicy. Standardowo można akcje tylko wykonywać na jakieś zdarzenia (np uruchomienie silnika, zatrzymanie silnika, zamknięcie drzwi lub w reakcji na przyciski pilota). Jest to funkcja dodatkowa, która nie jest potrzebna do monitorowania stanu silnika, ale też nie ogranicza znacząco funkcjonalności modułu.
- przycisk SPORT - czyli możliwość włączenia trybu SPORT bez konieczności posiadania odpowiedniego przycisku. Wymagany jest jednak licznik obsługujący ten tryb. (co prawda można to też zrobić bez odpowiedniego licznika... ale nie jest to zbyt pewne w działaniu - działa, ale utrudnia pracę modułu - moduł musi przejąć tą funkcję, która normalnie powinien robić licznik). Funkcja ciągle niedokończona.
- ECU Info - czyli ta zakładka "Silnik". Jest to w pewnym sensie alternatywa dla zakładki OBD, jednak o wiele bardziej rozszerzona. Zakładka OBD wyświetla tylko parametry jakie podaje nam silnik wg standardu. Wartość tych parametrów po pierwsze jest ograniczona przez standard, a po drugie Opel też ograniczył jeszcze bardziej wartości - co widać na przykładzie licznika Z19DT. Stąd dodatkowa funkcja. Zakładka ta wyświetla na razie tylko te 5 dodatkowych parametrów - na razie nie dodaję tutaj nowych parametrów, a dodaję je na żądanie - ktoś potrzebuje, to to dorabiam. Tutaj mogą być wartości odczytanie nie tylko z silnika, ale także z innych układów - w praktyce wszystko to co może pokazać OP-COM/Tech2 - można też pokazać na tej zakładce. Jest to czasochłonna w wykonaniu funkcja, bo odczyt każdej wartości jest zależny od rodzaju silnika. Odczyt stanu DPFa już był pewnym wyzwaniem, bo każdy typ silnika sobie to inaczej raportuje. Czyli każda nowo dodana funkcja jest dla konkretnego użytkownika i zadziała raczej tylko dla jego silnika (lub grupy silników - w zależności od funkcji)
- o innych nie będę się rozpisywał, bo jeszcze nie dokończone
To że komuś nie działa ECU Info mimo poprawnego ustawienia oznacza, że nie masz odpowiedniej licencji. Na razie chyba tylko Makary ma odpowiednią licencję - on to testuje, ale chyba już dziłaa dobrze, poza ograniczoną ilością parametrów oczywiście.