[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania
Moderator: Sebu$
witam wszystkich
pisze w sprawie silnika w zafirze.
- po kilkugodzinnym postoju nie odpala.
aku wymienione.
wtryski i listwa wymienione.
świece i moduł grzania wymienione.
pompa wtryskowa zregenerowana.
obudowa filtra paliwa wymieniona.
po 3 minutach kręcenia odpali wydobywając z siebie kłęby dymu.
zaraz po zgaszeniu odpala normalnie na dotyk.
parkowanie z górki czy pod nie daje żadnej różnicy.
paliwo tankowane na różnych stacjach wiec to też nie wina paliwa.
potrafi być tak ze miesiąc będzie odpalał normalnie i potem znowu problemy.
błagam o pomoc bo juz ręce rozkładam.
pisze w sprawie silnika w zafirze.
- po kilkugodzinnym postoju nie odpala.
aku wymienione.
wtryski i listwa wymienione.
świece i moduł grzania wymienione.
pompa wtryskowa zregenerowana.
obudowa filtra paliwa wymieniona.
po 3 minutach kręcenia odpali wydobywając z siebie kłęby dymu.
zaraz po zgaszeniu odpala normalnie na dotyk.
parkowanie z górki czy pod nie daje żadnej różnicy.
paliwo tankowane na różnych stacjach wiec to też nie wina paliwa.
potrafi być tak ze miesiąc będzie odpalał normalnie i potem znowu problemy.
błagam o pomoc bo juz ręce rozkładam.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Pozostaje jedynie sprawdzić sterownik silnika. Trzeba by podłączyć pod interfejs i spróbować zaczytać błędy.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Przeglądacz
- Posty: 95
- Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jaroszów
- Auto: Opel Zafira A i B
- Model: ZAiZB
- Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR
Nie odpala w ogóle nawet rozrusznik nie działa ? Czy kręci ale nie odpala ?
Jak kręci a nie odpala może być problem z immobiliserem , ostatnio tak kolega w astrze 1,8 miał. Szukaliśmy problemu kilka dni aż okazało się że pętla imo do wymiany
Jak kręci a nie odpala może być problem z immobiliserem , ostatnio tak kolega w astrze 1,8 miał. Szukaliśmy problemu kilka dni aż okazało się że pętla imo do wymiany
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
zapowietrza się
z opisu można wywnioskować że diesel
ale jakby było wiadomo jaki to samochód, rok itp. i jaki silnik to zdecydowanie by pomogło
w ZA były tylko 2,0-2,2 diesle a tam nie było listwy więc albo to jakaś benzyna, albo wymienili ci coś czego nie ma, z kolei w benzynie nie ma innych elementów które zostały wymienione/sprawdzone/zregenerowane - ale każdy używa swojego nazewnictwa więc dane samochodu są raczej niezbędne
z opisu można wywnioskować że diesel
ale jakby było wiadomo jaki to samochód, rok itp. i jaki silnik to zdecydowanie by pomogło
w ZA były tylko 2,0-2,2 diesle a tam nie było listwy więc albo to jakaś benzyna, albo wymienili ci coś czego nie ma, z kolei w benzynie nie ma innych elementów które zostały wymienione/sprawdzone/zregenerowane - ale każdy używa swojego nazewnictwa więc dane samochodu są raczej niezbędne
przepraszam. zafira A 2005rok 2.0dti. rozrusznik kręci ale nie odpala. paliwo do filtra płynie z pęcherzykami powietrza. kawałek przezroczystego węża. po dłuższym postoju pojawia się duży pęcherz powietrza.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To teraz jeśli układ paliwa, filtr paliwa i układ powrotu (przelewy) są szczelne to musisz odpowietrzyć pompe i rurki wysokiego ciśnienia czyli mechanik popuszcza cztery nakrętki przy trawersach tak co by był wyczuwalny luz tych rurek. Teraz musi się mechanik rozdwoić czyli drugi mechanik lub ten mechanik wsiada za kierownice i kręci rozrusznikiem a drugi mechanik wspomaga plakiem żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika a jak zacznie lecieć mocno paliwo z pod wszystkich nakrętek to mechanik dokręca trzy nakrętki i znowu kręci rozrusznikiem teraz zapali na trzy gary i jak poleci czwartą rurką paliwo to nie gasi tylko mechanik mając klucz w ręce dokręca czwartą dobrze i niech silnik pochodzi.
założyłem przezroczysta rurkę na przewodzie ktory do filtra wchodzi w wejscie IN. wiec chyba jest to na przewodzie pomiedzy bakiem a filtrem. a dziwnym jest to ze bąbelki leca od filtra do baku. czemu tak. cos zle podlaczone
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Może masz takie wrażenie tylko że lecą w dół do baku. Albo piszesz że cofają się po wyłączeniu silnika i to by się zgadzało. Pozostaje Ci albo potestować pompę podłączoną na krótko zamiast do baku to do butelki z ropą albo rozebrać cały układ paliwowy i wyczyścić smok w baku oraz wymienić oringi w zlączkach przewodów paliwa (nad bakiem i koło tylnej belki).
Zapytaj też usera Dziadek o oríng pod śrubką w pompie paliwa
Zapytaj też usera Dziadek o oríng pod śrubką w pompie paliwa
Janusz
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 paź 2018, 16:15
- Imię: Szymon
- Auto: Opel zafira B 2.2 TDI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22DTI
- Gender:
Witam. Mam problem z porannym odpaleniem samochodu, silnik się zapowietrza.
Do tej pory zostały wymienione obudowa filtra paliwa wraz z filtrem, wężyki oraz trójniki z przelewów.
W filtrze paliwa była wymieszana ropa z olejem. Co zrobić żeby zafira rano paliła? Koledzy na forum pisali o wymianie trawersów, lecz gdzie one się znajdują na tym wtryskiwaczu, jedynie co to zostały wymienione oringi.
Do tej pory zostały wymienione obudowa filtra paliwa wraz z filtrem, wężyki oraz trójniki z przelewów.
W filtrze paliwa była wymieszana ropa z olejem. Co zrobić żeby zafira rano paliła? Koledzy na forum pisali o wymianie trawersów, lecz gdzie one się znajdują na tym wtryskiwaczu, jedynie co to zostały wymienione oringi.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Pisze do zafiray A, a ty jaki masz silnik bo piszesz ZB coś nie tak nie TDI a DTI.
Może zerknij tu nie buj się można to oglądać.
viewtopic.php?f=29&t=21579
Nie wymienia się trawersów a uszczelniacze trawersow.
Tu masz komplet na jeden wtrysk,robimy wszystkie cztery za jednym razem.
https://allegro.pl/trawers-podkladka-op ... 88304.html
Lub komplet
https://allegro.pl/zestaw-uszczelek-wtr ... 14748.html
A tak to wygląda w całości.
Myśle że pomogłem.
Może zerknij tu nie buj się można to oglądać.
viewtopic.php?f=29&t=21579
Nie wymienia się trawersów a uszczelniacze trawersow.
Tu masz komplet na jeden wtrysk,robimy wszystkie cztery za jednym razem.
https://allegro.pl/trawers-podkladka-op ... 88304.html
Lub komplet
https://allegro.pl/zestaw-uszczelek-wtr ... 14748.html
A tak to wygląda w całości.
Myśle że pomogłem.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2018, 18:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 cze 2019, 13:25
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Promna-Kolonia
- Auto: 2.2 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Witam, mam problem z zafirką A 2.2 dti w jesień/zima gdy spada temperatura to silnik gdzieś się zapowietrza, pompa jest w 100% sprawna, wężyki na wtryskach wymienione razem z trójnikami, trawersy na 100% sprawne jest czyste paliwo założyłem przezroczysty wężyk. Dodam że teraz w lato nie ma problemu, tak jak by coś się kurczyło przy małych temperaturach.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2019, 13:30 przez Velexu93, łącznie zmieniany 1 raz.