Linki powygasały
[A] - Szorstki23 - 2.0 OPC, 192 KM, 2002
W tym tygodniu Zafira tuż przed spotem w Warszawie odmówiła współpracy. Auto zaczęło przydymiać na biegu jałowym i przy ruszaniu oraz nie trzymało doładowania.
Więc trzeba było zobaczyć co dzieję się z turbo
Po odkręceniu precata i obejrzeniu z bliska turbiny wszystko było już wiadomo, luz osiowy oraz pęknięty kolektor przy klapce WG.
Najśmieszniejsze że turbo rozleciało się około 3 miesiące po gwarancji. Po rozebraniu wszystkiego i wyjęciu turbo, przyszedł czas na zakupy oraz oddanie turbosprężarki do regeneracji.
Żeby całość można złożyć z powrotem trzeba było kupić kilka rzeczy:
Gościu od regeneracji uwinął się w dwa dni, zachował się bardzo fajnie, bo regeneracje turbo wziął na siebie(dużą role odegrał w tym mój brat, powiedział mu że jest coś nie w porządku że turbina rozlatuje się w niecałe 3 miesiące po gwarancji). Turbo zostało zregenerowane i wymieniono kolektor na nowy.
Najdłużej czekałem na podkładkę pływająca do kolektora, bo aż do dziś rana. Niestety dostępna tylko w ASO Opla i cena też nie mała.
Stara rozleciała się na trzy części.
Po kilku godzinach auto już było odpalone i wszystko się wypalało. Dodatkowo w nowym kolektorze została też zamontowana w nowym miejscu sonda od egt.
Zostało tylko zrobić nowy otwór pod sondę od egt w osłonie termicznej kolektora.
Podsumowując wydatki:
- zestaw montażowy turbo 200 zł,
- podkładka pływająca kolektora 227 zł(pierwotnie 240 zł ale udało się wywalczyć niewielki rabat),
- wymiana kolektora na nowy 600 zł,
- olej, filtr, płyn do chłodnicy, nowy korek oleju 200 zł.
Trochę się tego nazbierało, ale czego nie robi się dla naszych Zosiek.
Dla ciekawości porównanie długości oryginalnych szpilek i szpilek z nowego zestawu, dzięki tej niewielkiej różnicy łatwiej było zamontować powtórnie turbo.
Więc trzeba było zobaczyć co dzieję się z turbo
Po odkręceniu precata i obejrzeniu z bliska turbiny wszystko było już wiadomo, luz osiowy oraz pęknięty kolektor przy klapce WG.
Najśmieszniejsze że turbo rozleciało się około 3 miesiące po gwarancji. Po rozebraniu wszystkiego i wyjęciu turbo, przyszedł czas na zakupy oraz oddanie turbosprężarki do regeneracji.
Żeby całość można złożyć z powrotem trzeba było kupić kilka rzeczy:
Gościu od regeneracji uwinął się w dwa dni, zachował się bardzo fajnie, bo regeneracje turbo wziął na siebie(dużą role odegrał w tym mój brat, powiedział mu że jest coś nie w porządku że turbina rozlatuje się w niecałe 3 miesiące po gwarancji). Turbo zostało zregenerowane i wymieniono kolektor na nowy.
Najdłużej czekałem na podkładkę pływająca do kolektora, bo aż do dziś rana. Niestety dostępna tylko w ASO Opla i cena też nie mała.
Stara rozleciała się na trzy części.
Po kilku godzinach auto już było odpalone i wszystko się wypalało. Dodatkowo w nowym kolektorze została też zamontowana w nowym miejscu sonda od egt.
Zostało tylko zrobić nowy otwór pod sondę od egt w osłonie termicznej kolektora.
Podsumowując wydatki:
- zestaw montażowy turbo 200 zł,
- podkładka pływająca kolektora 227 zł(pierwotnie 240 zł ale udało się wywalczyć niewielki rabat),
- wymiana kolektora na nowy 600 zł,
- olej, filtr, płyn do chłodnicy, nowy korek oleju 200 zł.
Trochę się tego nazbierało, ale czego nie robi się dla naszych Zosiek.
Dla ciekawości porównanie długości oryginalnych szpilek i szpilek z nowego zestawu, dzięki tej niewielkiej różnicy łatwiej było zamontować powtórnie turbo.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2017, 19:11 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Trzeba było pisać mam turbo po regeneracji i dostępność tej podkładki pod kolektor wydechowy, szpilki i nakrętki w dobrej cenie
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Sławek temat rzeka sporo osób już to przerabiało .Super że wszystko udało Ci się ogarnąć
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Cray123
- Zafiromaniak
- Posty: 519
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Ropczyce
- Auto: ZA OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Fajnie, że udało się to załatwić z gościem od regeneracji, ale raczej słaba reklama dla niego
Znowu widzę teoretycznie nowy kolektor za 600 zł... jesteś pewien, że to nie jest regeneracja?
Znowu widzę teoretycznie nowy kolektor za 600 zł... jesteś pewien, że to nie jest regeneracja?
Regeneracja została zrobiona na koszt właściciela zakładu tylko dlatego że brat zleca mu dużo pracy: szlify wałów, osiowanie bloków tulejowanie itp i znają się długo, dla kogoś innego regeneracja nie zostałaby uwzględniona po terminie gwarancji. Ale jak będą powtarzać się takie sytuacje to ludzie będą go omijać szerokim łukiem.
Odnośnie tego kolektora to nawet nie zapytałem się co to jest i skąd pochodzi. Patrząc na niego to bardzo przypomina te z aliexpress. Ma na sobie jakieś oznaczenia ale czy teraz uda mi się jej odczytać to nie wiem. Jak będę przejeżdżał koło zakładu gdzie robili turbo to zapytam się skąd pochodzi kolektor, czy to regenerowany czy nowy?
Odnośnie tego kolektora to nawet nie zapytałem się co to jest i skąd pochodzi. Patrząc na niego to bardzo przypomina te z aliexpress. Ma na sobie jakieś oznaczenia ale czy teraz uda mi się jej odczytać to nie wiem. Jak będę przejeżdżał koło zakładu gdzie robili turbo to zapytam się skąd pochodzi kolektor, czy to regenerowany czy nowy?
Dziś kolejna relacja z prac przy Zośce:
1. Od jakiegoś czasu do moich uszu dobiegały stuki z tylnego zawieszenia, nie mogłem namierzyć co to stuka. Pojechałem na stacje diagnostyczną i za 28 zł sprawdziłem zawieszenie na 2 osiach. Diagnosta podczas sprawdzania na podnośniku zauważył pękniętą lewą sprężynę z tyłu na dole przy belce na pierwszym zwoju.
Po diagnozie co dolega Zośce zostały zakupione i wymienione sprężyny z tyłu na nowe.
2. Znaczek OPC zniszczył się na grilu, więc zamówiłem nowe znaczki.
3. Dziś dotarła od Chinczyków paczka z OPCOM-em, paczka przyszła po dwóch miesiącach oczekiwania.
4. Na kierownicę trafiła w końcu naklejka ze znaczkiem OPC. Naklejki dotarły już dawno i nie było czasu aby przykleić.
Druga naklejka ze znaczkiem OPC trafiła do portfela obok zdjęcia żony.
5. Myślałem że pierwszy pochwalę się nowy sprzętem do mycia auta ale jeden z forumowiczów już mnie ubiegł. Z racji że mam już Karchera starego ale jarego dokupiłem mu dodatkowe wyposażenie, http://allegro.pl/pianownica-karcher-0- ... 01654.html
Jak dla mnie jest OK, jak skończy się piana aktywna z zestawu potestuje inne piany. Jak tylko zacząłem test nowej pianownicy od razu brat podstawił swoje auto na mycie.
Kolejne mody i dodatki do Zośki w drodze oraz zaległe prace do wykonania pojawia się w kolejnym poście za jakiś czas...
1. Od jakiegoś czasu do moich uszu dobiegały stuki z tylnego zawieszenia, nie mogłem namierzyć co to stuka. Pojechałem na stacje diagnostyczną i za 28 zł sprawdziłem zawieszenie na 2 osiach. Diagnosta podczas sprawdzania na podnośniku zauważył pękniętą lewą sprężynę z tyłu na dole przy belce na pierwszym zwoju.
Po diagnozie co dolega Zośce zostały zakupione i wymienione sprężyny z tyłu na nowe.
2. Znaczek OPC zniszczył się na grilu, więc zamówiłem nowe znaczki.
3. Dziś dotarła od Chinczyków paczka z OPCOM-em, paczka przyszła po dwóch miesiącach oczekiwania.
4. Na kierownicę trafiła w końcu naklejka ze znaczkiem OPC. Naklejki dotarły już dawno i nie było czasu aby przykleić.
Druga naklejka ze znaczkiem OPC trafiła do portfela obok zdjęcia żony.
5. Myślałem że pierwszy pochwalę się nowy sprzętem do mycia auta ale jeden z forumowiczów już mnie ubiegł. Z racji że mam już Karchera starego ale jarego dokupiłem mu dodatkowe wyposażenie, http://allegro.pl/pianownica-karcher-0- ... 01654.html
Jak dla mnie jest OK, jak skończy się piana aktywna z zestawu potestuje inne piany. Jak tylko zacząłem test nowej pianownicy od razu brat podstawił swoje auto na mycie.
Kolejne mody i dodatki do Zośki w drodze oraz zaległe prace do wykonania pojawia się w kolejnym poście za jakiś czas...
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 15:25 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 1 raz.
http://twoja-naklejka.pl/opc?filter_name=opc
Zamawiałem o rozmiarze 72 mm x 25 mm, koszt 1 szt 10 zł plus przesyłka.
Zamawiałem o rozmiarze 72 mm x 25 mm, koszt 1 szt 10 zł plus przesyłka.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Sławek idziesz jak burza. Amortyzatory super, teraz Zośka będzie pewnie śmigać. Myjka jak najbardziej wskazana przy takiej pogodzie.Takie SPA dobrze robi Zośce.
Dawno jej nie widzieliśmy na żywo, może coś pomyślisz o środzie.
Dawno jej nie widzieliśmy na żywo, może coś pomyślisz o środzie.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 19:23 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Sławek widac że konkretnie podchodzisz do tematu jak coś boli Twoja Zoskę to od razu diagnoza i naprawa .Tak trzymaj
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Kolejne małe modyfikacje w aucie:
1. Zamontowana śruba restrykcyjna do turbo. Nowa kupiona na składnicy rolniczej za dwa piwa
2. Podmiana gruszki od turbo na gruszkę z Z20LEH, moja idzie do wzmocnienia(podziękowania wielkie dla forumowicza ryba1, który udostępnił mi swoją na czas załatwienia nowej)
A na koniec takie magiczne cyferki wyskoczyły na cyferblacie, a przebieg dalej rośnie.
1. Zamontowana śruba restrykcyjna do turbo. Nowa kupiona na składnicy rolniczej za dwa piwa
2. Podmiana gruszki od turbo na gruszkę z Z20LEH, moja idzie do wzmocnienia(podziękowania wielkie dla forumowicza ryba1, który udostępnił mi swoją na czas załatwienia nowej)
A na koniec takie magiczne cyferki wyskoczyły na cyferblacie, a przebieg dalej rośnie.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Bardzo dobry ruch
A tak na marginesie pomoc klubowa
A tak na marginesie pomoc klubowa