[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
whatsupp

#181 Post autor: whatsupp »

kulex pisze:Witam

W moim przypadku parowanie szyb było spowodowane zablokowaniem cyrkulacji powietrza na obiegu wewnętrznym - klimatronik system Behr - jest tam okrągły wentylator z ruchomą gumową czaszą; jeżeli czasza jest otwarta to pobiera powietrze ze środka; całością steruje silniczek połączony z czaszą plastikowym popychaczem, który w moim przypadku wyskoczył z gniazda przy czaszy, po zmontowaniu problemu już nie ma
wentylator widoczny jest po zdjęciu nawiewu na nogi pasażera i wykręceniu schowka; zakres koniecznego demontażu auta podobny jak w przypadku wymiany filtra kabinowego.
Pozdrawiam
U mnie to samo było :)
Teraz śmigam bez zaparowanych szyb

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#182 Post autor: Chrees »

Pytanie: a jak zabezpieczyliście? Próbowałem kilkakrotnie, nawet raz na super glue. Podziała chwilkę, a potem znów wyskakuje...
Obrazek

Skasowany użytkownik 24733

#183 Post autor: Skasowany użytkownik 24733 »

Pytanie: Czy u Was też jak ustawicie np. nawiew na szyby to sporo powietrza leci mimo wszystko przez kratki w konsoli?
W zasadzie w każdym ustawianiu leci sporo powietrza z kratek w konsoli. Czuć, że jak np. dam na szybę to zaczyna tam lecieć. Ale jak zamknę kratki to wtedy dopiero czuć, że całe powietrze idzie na szybę.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#184 Post autor: Dziadek13 »

Mam tak samo.

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#185 Post autor: szura217 »

U mnie jest dokładnie tak samo, więc pewnie ten typ tak już ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#186 Post autor: wojtowca »

Chrees pisze: 27 lis 2017, 14:31 Pytanie: a jak zabezpieczyliście? Próbowałem kilkakrotnie, nawet raz na super glue. Podziała chwilkę, a potem znów wyskakuje...
Jak na Super glue :roll: ? Przecież tam jest kulka na silniczku i tej klapie a cięgno na tych kulkach pracuje więc ten mechanizm nie może być na sztywno. Mało tego, powinno być lekko nasmarowane jakąś wazeliną techniczną. Zobacz czy na tym cięgnie masz takie jakby języczki które powodują że to cięgno wskakuje na kulke i się lekko jakby zatrzaskuje. Ewentualnie jeśli masz to cięgno już "zużyte" to napisz do kolegi tomzam on na pewno będzie miał jakąś dobrą używkę. Ja nie miałem wogóle tego cięgna, nabyłem używkę i teraz klapka śmiga że hej.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2017, 02:49 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#187 Post autor: Chrees »

Ale tam nie ma cięgna, jest ramię, które ma zakończenie w postaci przedłużenia pod kątem 90 st i to przedłużenie wypada z takiego gniazda.
Jak będzie jakaś ładniejsza pogoda, to zrobię fotkę
Obrazek

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#188 Post autor: Mat86radom »

guzik_Darek pisze: 28 lis 2017, 13:33 Pytanie: Czy u Was też jak ustawicie np. nawiew na szyby to sporo powietrza leci mimo wszystko przez kratki w konsoli?
W zasadzie w każdym ustawianiu leci sporo powietrza z kratek w konsoli. Czuć, że jak np. dam na szybę to zaczyna tam lecieć. Ale jak zamknę kratki to wtedy dopiero czuć, że całe powietrze idzie na szybę.
Wystarczy zamknąć środkowe kratki (ja tak u siebie robię na okres jesienno - zimowy) i wtedy mocniej dmucha na szybę :)

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#189 Post autor: wojtowca »

Chrees pisze: 30 lis 2017, 21:01 Ale tam nie ma cięgna, jest ramię, które ma zakończenie w postaci przedłużenia pod kątem 90 st i to przedłużenie wypada z takiego gniazda.
Jak będzie jakaś ładniejsza pogoda, to zrobię fotkę
No właśnie, najlepiej zrobić fotkę i pokaż o co chodzi a wtedy łatwiej rozwiązać problem :ok:
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#190 Post autor: thor_ »

No to trudniejszy problem związany z tematem:

Nie działa przekładnia poruszająca popychaczem do otwierania/zamykania kopuły. Po wyjęciu (pomijając brzydkie słowa przy odkręcaniu trzech wkrętów, na które to to było przykręcone, to była cicha robota) i podłączeniu silnika do prunda okazuje się, że silnik działa. Czyli przekładnia sama w sobie jest ok. Po podłączeniu silnika do złączki przy dmuchawie ale bez obciążenia go przekładnią RAZ po włączeniu zaczął się kręcić po obciążeniu zatrzymał się - tak jak powinien. Niestety ponowne przełączanie włącznika nie spowodowało jego ponownego uruchomienia. Po podłączeniu do prądu z zewnętrznego źródła znów działa. Czyli silnik jest OK.

Poza tym nie zapala się kontrolka na włączniku, w trakcie kilkukrotnego jego naciskania "miga" jakby przez ułamek sekundy dostawała prą ale od razu gaśnie.

Wygląda na to, ze jakiś przekaźnik, przewody albo coś podobnego nie trybi jak powinno. Ktoś przerabiał taki problem?

Help?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#191 Post autor: Dziadek13 »

thor_ pisze: 01 sty 2018, 15:36 Poza tym nie zapala się kontrolka na włączniku, w trakcie kilkukrotnego jego naciskania "miga" jakby przez ułamek sekundy dostawała prą ale od razu gaśnie.
Albo zimny,pęknięty lut na płytce sterowania nawiewami lub wtykach podczas poboru większego prądu traci się kontakt.
Możliwe też za duży spadek napięcia masz na zasilaniu tego silniczka lub on sam w sobie stawia jakiś opór+opór cięgła otwierającego kopułę wentylatora i jest problem.Dodam że w tych silniczkach też lubiały się odklejać magnesy w silniczku i trzeba było je kleić.
thor_ pisze: 01 sty 2018, 15:36 Nie działa przekładnia poruszająca popychaczem do otwierania/zamykania kopuły. Po wyjęciu (pomijając brzydkie słowa przy odkręcaniu trzech wkrętów, na które to to było przykręcone, to była cicha robota)
A starczyło odkręcić cały wentylator też z trzech śrub oraz wyjąć dźwignie,wypiąć wtyk zasilający i masz wsio na stole.

Obrazek

Trzeba jeszcze odgiąć zatrzaski.

Obrazek

Zobacz jak naprawić silniczek.

https://www.youtube.com/watch?v=R3otXXQSx-Y
Ostatnio zmieniony 01 sty 2018, 20:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#192 Post autor: marekzegarek »

thor_ pisze: 01 sty 2018, 15:36 Poza tym nie zapala się kontrolka na włączniku, w trakcie kilkukrotnego jego naciskania "miga" jakby przez ułamek sekundy dostawała prą ale od razu gaśnie.
Ja przesiadłem się do zafiry z astry clasic i nie wiedziałem, że w momencie przełączenia nawiewu na szyby obieg wewnętrzny się wyłącza, a objaw miałem ten sam, kontrolka tylko migała przy próbach przełączania, tylko proszę się nie obrażać, czasami oczywiste sprawy uciekają sprzed oczu

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#193 Post autor: thor_ »

Dzięki za poradę co do demontażu - przyda się w przyszłości i na pewno ograniczy ilość miłych słów pod adresem autka i jego konstruktorów ;)

No i faktycznie nie wiedziałem, że w pozycji "na szybę" nie działa "obsługa obiegu wewnętrznego" ;) I to chyba było to ;) Bo na innych pozycjach trybi - znaczy zapala się i gaśnie kontrolka jak powinna ;) Teraz tylko muszę jeszcze raz zdjąć schowek i sprawdzić czy w innych pozycjach poza kontrolką będzie "chodził" silnik i cięgno/popychacz.

Na dziś jeżdżę ze zdjętym cięgnem i otwartym wlotem z zewnątrz ;)

Jeszcze raz dzięki ;)

Dodano po 9 minutach 38 sekundach:
Aa i jeszcze jedno, przy okazji grzebiąc tam zauważyłem że dynda mi jakaś wtyczka/gniazdo raczej na dwóch przewodach wychodzi gdzieś znad "pudełka" filtra kabinowego i mniej więcej po jego krawędzi sobie spada na dół i wisi jakieś 10 cm pod filtrem.

Obrazek

To zaznaczone na czerwono, to po prawej na zielono to wtyk do oświetlenia schowka o ile się orientuje ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#194 Post autor: Dziadek13 »

A to po lewo na zielono to chyba sterowanie silniczka zamykającego i otwierającego ciepło lub zimno,sprawdź czy go masz może była naprawa i nie założyli silniczka tylko nową rolnetke bez tego silnika.Schyl się i za filtrem powinieneś zobaczyć czy tam jest bo może być nie podłączony i stoi w pozycji otwartej i jeśli jest bez wtyczki to nie podłanczaj bo się może zamknąć i nie otworzyć i zimą nie będzie grzał albo latem nie będzie dobrej klimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”