Moduł komfortu do Zafiry B
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Doszedł moduł dzisiaj do mnie, ależ była radość jak odpaliłem bc po Polsku, temp pokazał itp.
Niestety po chwili zaczęła się dyskoteka na zegarach po czym moduł już więcej chyba się nie odezwał
Może ktoś coś podpowie bo nie chcę na razie koledze przeszkadzać a może to jakaś błachostka
Niestety po chwili zaczęła się dyskoteka na zegarach po czym moduł już więcej chyba się nie odezwał
Może ktoś coś podpowie bo nie chcę na razie koledze przeszkadzać a może to jakaś błachostka
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
UPDATE, czyli nowa wersja softu, a w niej:
Nowa wersja softu wymaga oczywiście najnowszego dpf_config.exe.
Konfiguracja jest co raz trudniejsza i jej nie ułatwiam, ale nadchodzi powoli nowy, graficzny konfigurator - będzie łatwiej. Kto nie chce się bawić z plikami tekstowymi, może poczekać.
- zmiana nazwy
wszędzie gdzie do tej pory było DPF Monitor pojawia się Komfort. Parę innych tekstów też zostało zmienionych - trochę poprawiłem działanie zawieszających się akcji.
w tej chwili nawet jak się np klakson zawiesi, to zatrzyma się po około 3 sekundach - światła do jazdy wstecznej
możliwość ustawienia dowolnej akcji do wykonany przy włączeniu wstecznego biegu (np światła, halogeny, itp). Parametr: car.reverselight.action - możliwość wyświetlania poziomu paliwa w litrach
gdy do konfiguracji wpiszemy pojemność baku, poziom paliwa będzie wyświetlany w litrach zamiast w procentach. Dotyczy zarówno zakładki OBD II jak i ECU Info. Parametr: car.fuel_tank_capacity - Automatyczne włączenie czujników parkowania po zwolnieniu
automatyczne włączenie poniżej określonej prędkości. Normalnie czujniki po zwolnieniu się nie aktywują, teraz będą. Rozwiązanie ma dwie wady: czas reakcji to około 1,5s (na razie nic na to nie poradzę), oraz nie można wyłączyć czujników parkowania na postoju - włączą się zawsze same - trzeba nad tym posiedzieć. - *ECU Info - możliwość zmiany nazwy zakładki
na waszą prośbę, parametry: ecuinfo.menu_title oraz ecuinfo.page_title - *Tryb SPORT
możliwość włączenia trybu SPORT bez posiadania odpowiedniego guzika. Tryb SPORT musi być obsługiwany przez licznik oraz włączony w liczniku. U mnie nie wyłącza to ESP (być może coś jeszcze trzeba zrobić? jak będę miał auto z fabrycznym SPORT, to będę mógł się pobawić z wyłączaniem ESP). Identyfikator nowej akcji do przypisane pod jakiś key.action[]: 0x0B z ilością powtórzeń: 0 - wyłącz, 1 - włącz, 2 - przełącz (on <-> off). Generalnie poza odpowiednią licencją nic robić nie trzeba, choć dodatkowo można przypisać dowolna akcje pod tryb SPORT - u mnie np kontrolka ESP świeci się, gdy tryb SPORT jest aktywny. Parametry: engine.sport.action, engine.sport.check_timeout oraz engine.sport.check_after_set. - tradycyjnie poprawione inne błędy, o których już nawet nie pamiętam
i zapewne wprowadzone nowe, które dopiero czekają na ich odkrycie
Nowa wersja softu wymaga oczywiście najnowszego dpf_config.exe.
Konfiguracja jest co raz trudniejsza i jej nie ułatwiam, ale nadchodzi powoli nowy, graficzny konfigurator - będzie łatwiej. Kto nie chce się bawić z plikami tekstowymi, może poczekać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
zakładam, że w UI będzie można zrobić wszystko i to bez jakiejkolwiek znajomości cyferek liczb itp - światełka do wyklikania wszystkie, ale kiedy to będzie to nie wiem... na razie podstawowa konfiguracja tylko.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Łukasz to ja już będę miał nową wersję?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
no właśnie... dzisiaj Ci wysłałem paczkę, ale chyba nie z tą najnowszą wersją (sprzed 2-3 dni), ale poza poprawkami w SPORT nic się przez weekend nie zmieniło. Tak czy inaczej - zalecam aktualizację, bo SPORT Ci w ogóle nie zadziała
W sumie... mogłem poczekać z wysyłką do jutra - byś już miał najnowszą...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 15:28 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Sport mam fabrycznie na wyposażeniu z IDS+, no chyba że chodzi o to iż teraz moduł zablokuje mój fabryczny Sport ?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Frozzer
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja muszę się pochwalić, że dzięki modułowi ogarnąłem najlepsze warunki do wypalania dpf-a. Piąty bieg, 120 na godzinę i obwodnica Mój osobisty rekord to 1150 km między regeneracja, gdzie wcześniej wypalał się co 800 km, a głównie jeżdżę w mieście. Podobnie jest z wypełnieniem filtra po regeneracji. Wcześniej było 15-18% a teraz 8 %
@LWPM - ja z niecierpliwością czekam na UI
@Frozzer - 1180 km między wypaleniami DPF (ale to powrót z wakacji był na autostradzie jazda )
@Frozzer - 1180 km między wypaleniami DPF (ale to powrót z wakacji był na autostradzie jazda )
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
User Interface
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 18:38 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja też już nie mogę się doczekać na graficzny konfigurator bo zabawa w te cyferki to dla mnie ciężka sprawa
Natomiast te podstawowe ustawienia w menu modułu (na wyswietlaczu) nie zapisują mi się. Resetują się przy każdym odpaleniu. Ale to w sumie i tak mało ważne jest, bo tam tylko są czujniki cofania i did silnika czy jak to się tam nazywało.
A odnośnie wypalania: U mnie przy powrocie z pl do uk nie wypaliła się przez 1500km. I po tym przebiegu bez problemu wypaliła się do 10%
I dzięki modułowi zauważyłem ciekawą rzecz. Zainicjowanie wypalania z jakiegoś powodu nie chce się zrobić przy prędkości powyżej 120km/h. Inicjacja zostaje też przerwana jeśli nie zacznie się właściwy proces wypalania, a przekroczę 120km/h.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale to tłumaczy dlaczego potrafie przejechać kawał trasy a ona zacznie wypalać akurat gdy w korek wjadę, albo gdy podjadę pod dom.
Do tej pory myślałem, że to jej złośliwość ale widać tak to jest zaprogramowane.
Dla przykładu, zjechałem w de żeby zatankować. Nie gasiłem auta, zapełnienie było ponad 70%. Gdy ruszyłem od razu poczułem, że zaczyna wypalać. Wyjechałem na autostradę, ustawiłem tempomat na 130km/h i czekałem na info z modułu o wypalaniu (1.9 więc info dopiero po 1% właściwej regeneracji).
I trochę się zdziwiłem, bo to nie nastąpiło.
Na drugim tankowaniu, ta sama historia.
Dopiero jak zjechałem z promu, to zanim wjechałem na autostradę i się rozpędziłem, to zdąrzyła włączyć właściwe wypalanie i wtedy to już jej było wszystko jedno jak szybko jechałem.
Nie wiem, dziwne i bezsensowne to jest. Wytłumaczyło mi to też dlaczego po poprzedniej podróży pl-uk miałem zapisany błąd o kilkukrotnym przererwaniu wypalania, mimo ze silnik wyłączyłem tylko na promie.
Natomiast te podstawowe ustawienia w menu modułu (na wyswietlaczu) nie zapisują mi się. Resetują się przy każdym odpaleniu. Ale to w sumie i tak mało ważne jest, bo tam tylko są czujniki cofania i did silnika czy jak to się tam nazywało.
A odnośnie wypalania: U mnie przy powrocie z pl do uk nie wypaliła się przez 1500km. I po tym przebiegu bez problemu wypaliła się do 10%
I dzięki modułowi zauważyłem ciekawą rzecz. Zainicjowanie wypalania z jakiegoś powodu nie chce się zrobić przy prędkości powyżej 120km/h. Inicjacja zostaje też przerwana jeśli nie zacznie się właściwy proces wypalania, a przekroczę 120km/h.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale to tłumaczy dlaczego potrafie przejechać kawał trasy a ona zacznie wypalać akurat gdy w korek wjadę, albo gdy podjadę pod dom.
Do tej pory myślałem, że to jej złośliwość ale widać tak to jest zaprogramowane.
Dla przykładu, zjechałem w de żeby zatankować. Nie gasiłem auta, zapełnienie było ponad 70%. Gdy ruszyłem od razu poczułem, że zaczyna wypalać. Wyjechałem na autostradę, ustawiłem tempomat na 130km/h i czekałem na info z modułu o wypalaniu (1.9 więc info dopiero po 1% właściwej regeneracji).
I trochę się zdziwiłem, bo to nie nastąpiło.
Na drugim tankowaniu, ta sama historia.
Dopiero jak zjechałem z promu, to zanim wjechałem na autostradę i się rozpędziłem, to zdąrzyła włączyć właściwe wypalanie i wtedy to już jej było wszystko jedno jak szybko jechałem.
Nie wiem, dziwne i bezsensowne to jest. Wytłumaczyło mi to też dlaczego po poprzedniej podróży pl-uk miałem zapisany błąd o kilkukrotnym przererwaniu wypalania, mimo ze silnik wyłączyłem tylko na promie.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 19:00 przez Patryqo, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
tutaj taka jest ciekawostka, że żeby się ustawienia zapisały, to trzeba wyjść z menu przez "< Powrót" na górze ekranu - inaczej sie nie zapiszą. Sprawdź. To samo dotyczy zakładki OBD II. Nie wychodzić poprzez MAINPatryqo pisze:Natomiast te podstawowe ustawienia w menu modułu (na wyswietlaczu) nie zapisują mi się.
Sterownik steruje wypalaniem po swojemu i nie mam na to wpływu
Przydałby mi się silnik 1.9, to bym rozpracował jak to wypalanie wykryć wcześniej.