[TUT/B] Modyfikacja lampki ośw. bagażnika - minitutek
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja na razie w LEDy się nie bawiłem ale jeżeli jest wbudowany emulator CAN (bądź inne dziadostwo-nie wiem jakie) to będzie się krzaczyć? Przecież nowe auta mają oświetlenie LED i nic się nie dzieje.
Mam sąsiada co ma RAV-4 z 2007, oświetlenie LEDowe wewnątrz (przez niego dokładane) i nie widzę żeby było coś nie tak.
Mam sąsiada co ma RAV-4 z 2007, oświetlenie LEDowe wewnątrz (przez niego dokładane) i nie widzę żeby było coś nie tak.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
witam może komuś się przyda jak będzie miał problem z mrugającymi lampkami led w oświetleniu bagażnika.Po wymianie z żarówek w5w na panel led okazało się że ledy po otwarciu bagażnika mrugną kilka razy i przestają świecić a w pozycji 1 świecą normalnie więc wymontowałem podświetlenie z 2 rzędu siedzeń /lampka jest taka sama można ją podmienić dla sprawdzenia/ i posprawdzałem miernikiem na przejście wszystkie pozycje w przełączniku obydwu lampek okazało się że na jednym ze styków w lampce bagażnika nie było styku na przełączniku po dogięciu styku w przełączniku ledy świecą po otwarciu bagażnika /dodam że żarówki w5w świeciły normalnie/
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Mam i ja. Super tutek, różnica jest ogromna. Normalnie Mocy Przybyło.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 22:32 przez dany1107, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
A nie mrygają Ci?
Mi mrygają po czym gasną, dzieje się to wtedy kiedy auto stoi nie odpalane lub jak zgasze samochód i po kilku minutach, zajrzę do bagażnika, kiedy auto jest odpalone to wszystko ok.
Mi mrygają po czym gasną, dzieje się to wtedy kiedy auto stoi nie odpalane lub jak zgasze samochód i po kilku minutach, zajrzę do bagażnika, kiedy auto jest odpalone to wszystko ok.
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Absolutnie nic mi nie mruga. Jest cacy, jak narazierafant4011 pisze: ↑16 sty 2018, 00:47 A nie mrygają Ci?
Mi mrygają po czym gasną, dzieje się to wtedy kiedy auto stoi nie odpalane lub jak zgasze samochód i po kilku minutach, zajrzę do bagażnika, kiedy auto jest odpalone to wszystko ok.
Z tym że ja mam nad tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku. Choć nie sądzę żeby była to jakaś różnica.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie.
Wypatrzyłem gdzieś w necie, jak ktoś wykorzystał panele LED 50mm x 20mm aby przerobić lampki sufitowe w Oplu.
Nie pamiętam czy to była Zafira B czy Astra, ale postanowiłem podchwycić temat o zrobić coś podobnego u mnie.
Wymiana żarówek na ledowe odpowiedniki W5W z canbus jakoś mnie nie usatysfakcjonowało.
I sobie trochę podłubałem i wyszło mi tak.
W skład zestawu weszły:
- oryginalna lampka (zakupiłem dodatkową, aby nie dłubać w tych z auta, na wypadek gdyby mi coś nie wyszło)
- dwa panele led 50 x 20 od Aliego
- Osram Canbus Control Unit (LEDCBCTRL101)
- dwie podwójne złączki
Pierwotnie planowałem wykorzystać pojedyncze złączki do podłączenia rezystorów Osram, ostatecznie ich nie wykorzystałem.
Trzonek żarówki wykonałem z dwóch sklejonych ze sobą płytek drukowanych, odpowiednio podpiłowanych i wyprofilowanych.
Panele LED zalane klejem z pistoletu. Wcześniej usunąłem dwustronną piankową taśmę klejącą, oszczędzając około 1 mm na grubości panelu LED.
Żeby układ elektryczny się zmieścił ponownie na swoim miejscu, musiałem usunąć z niego nieco plastiku. Na początku nie do końca podobało mi się jak klej dostał się pod panel led, ale ostatecznie nie wpływa to ani na estetykę, ani na świecenie. Test Następnie zabrałem się za instalację rezystorów Osram Canbus Control Unit (przy okazji, pomiar miernikiem wykazał że rezystory te mają 89 Ohm - może ktoś będzie potrzebował tę informację). Uznałem, że dobrze żeby była możliwość odpinania rezystorów, aby można było łatwo dostać się do środka lampki.
W następnej wersji (muszę zrobić jeszcze jedną, do bagażnika), raczej zrezygnuję z tej opcji i przylutuję bezpośrednio.
W ten sposób będę mógł przymocować rezystor trytytkami do metalowej części lampki, dla dodatkowego odprowadzenia ciepła. Po montażu w aucie prezentuje się to tak. Zapomnijcie o kameralnym oświetleniu.
Świeci bardzo jasno i mocno.
Mnie to odpowiada, ale zdaję sobie sprawę że nie każdemu musi.
Zanim umieściłem lampkę w ramce, pozwoliłem jej chwilę poświecić, aby zobaczyć jak wyglądają kwestie grzania się podzespołów.
Panele led grzeją się, ale do zwykłej żarówki jeszcze im daleko.
Natomiast rezystory faktycznie muszą odprowadzić sporo ciepła.
Po kilku minutach temperatura była na granicy komfortu i parzenia.
Test był robiony na wyłączonym silniku, co jak zdążyłem już wyczytać na forum, skutkowało niższym napięciem, a więc zapewne i mniejsze ciepło się wydzielało.
Potestuję dłużej to zobaczę na ile trwała jest to "konstrukcja".
Pozdrawiam
Wypatrzyłem gdzieś w necie, jak ktoś wykorzystał panele LED 50mm x 20mm aby przerobić lampki sufitowe w Oplu.
Nie pamiętam czy to była Zafira B czy Astra, ale postanowiłem podchwycić temat o zrobić coś podobnego u mnie.
Wymiana żarówek na ledowe odpowiedniki W5W z canbus jakoś mnie nie usatysfakcjonowało.
I sobie trochę podłubałem i wyszło mi tak.
W skład zestawu weszły:
- oryginalna lampka (zakupiłem dodatkową, aby nie dłubać w tych z auta, na wypadek gdyby mi coś nie wyszło)
- dwa panele led 50 x 20 od Aliego
- Osram Canbus Control Unit (LEDCBCTRL101)
- dwie podwójne złączki
Pierwotnie planowałem wykorzystać pojedyncze złączki do podłączenia rezystorów Osram, ostatecznie ich nie wykorzystałem.
Trzonek żarówki wykonałem z dwóch sklejonych ze sobą płytek drukowanych, odpowiednio podpiłowanych i wyprofilowanych.
Panele LED zalane klejem z pistoletu. Wcześniej usunąłem dwustronną piankową taśmę klejącą, oszczędzając około 1 mm na grubości panelu LED.
Żeby układ elektryczny się zmieścił ponownie na swoim miejscu, musiałem usunąć z niego nieco plastiku. Na początku nie do końca podobało mi się jak klej dostał się pod panel led, ale ostatecznie nie wpływa to ani na estetykę, ani na świecenie. Test Następnie zabrałem się za instalację rezystorów Osram Canbus Control Unit (przy okazji, pomiar miernikiem wykazał że rezystory te mają 89 Ohm - może ktoś będzie potrzebował tę informację). Uznałem, że dobrze żeby była możliwość odpinania rezystorów, aby można było łatwo dostać się do środka lampki.
W następnej wersji (muszę zrobić jeszcze jedną, do bagażnika), raczej zrezygnuję z tej opcji i przylutuję bezpośrednio.
W ten sposób będę mógł przymocować rezystor trytytkami do metalowej części lampki, dla dodatkowego odprowadzenia ciepła. Po montażu w aucie prezentuje się to tak. Zapomnijcie o kameralnym oświetleniu.
Świeci bardzo jasno i mocno.
Mnie to odpowiada, ale zdaję sobie sprawę że nie każdemu musi.
Zanim umieściłem lampkę w ramce, pozwoliłem jej chwilę poświecić, aby zobaczyć jak wyglądają kwestie grzania się podzespołów.
Panele led grzeją się, ale do zwykłej żarówki jeszcze im daleko.
Natomiast rezystory faktycznie muszą odprowadzić sporo ciepła.
Po kilku minutach temperatura była na granicy komfortu i parzenia.
Test był robiony na wyłączonym silniku, co jak zdążyłem już wyczytać na forum, skutkowało niższym napięciem, a więc zapewne i mniejsze ciepło się wydzielało.
Potestuję dłużej to zobaczę na ile trwała jest to "konstrukcja".
Pozdrawiam
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Na co te rezystory jako CAN zupełnie niepotrzebne.
Osobiście nie polecam tych LEDów wypaliły mi plastik w jednej z lamp i część już popadała, świecą jak szachownica.
Osobiście nie polecam tych LEDów wypaliły mi plastik w jednej z lamp i część już popadała, świecą jak szachownica.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl?
Jak rozumiem tylne lampki sufitowe są sterowane przez Can Bus i wyczytałem, że LEDy bez symulacji obciążenia nie bardzo chcą współpracować.
Dlaczego jestem ciekaw opinii że są niepotrzebne.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
U mnie te LEDy nie mają żadnych rezystorów a działają, niema taż żadnych powiadomień o przepalonej żarówce... jakby to miało działać jeśli wyłącznikiem przy lampce możesz przerwać obwód.
Rezystor możesz spróbować w bagażniku bo były opinie że lampki nie działały tam poprawnie przy otwarciu klapy.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 21:03 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.