Moduł komfortu do Zafiry B
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Też o tym myślałem oczywiście, że trzeba będzie wyjąć
Najlepsze jest to, że wyjmujesz i nie ma śladu po tym seria się robi. Wkładasz i robi się kozak z ZB
Najlepsze jest to, że wyjmujesz i nie ma śladu po tym seria się robi. Wkładasz i robi się kozak z ZB
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Ten moduł jak dla mnie to najszybsza i najtansza opcja języka PL w CIDzie
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Zapomniałem dopisać, modułu nie trzeba wyciągać
Wystarczy zrobić jakiś mały switch na module on/off i po wszystkim
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Zapomniałem dopisać, modułu nie trzeba wyciągać
Wystarczy zrobić jakiś mały switch na module on/off i po wszystkim
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Czy wszystkim najnowszy soft już działa bez baboli ??? ... bo będę aktualizował
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie działa ok!
Moje czujniki non stop się włączają. Przekręcam kluczyk i wyje cim. Jak jadę około 20km/h to non stop raz się włączają i za chwilę wyłączają.
Na postoju nie da się ich wyłączyć.
gdy dam to, to nie widzi mojego silnika
Jak macie ustawione w konfiguracji czujniki?
Ja wywaliłem wszystko i czujniki same się włączają. Na postoju nie da się ich wyłączyć.
Moje czujniki non stop się włączają. Przekręcam kluczyk i wyje cim. Jak jadę około 20km/h to non stop raz się włączają i za chwilę wyłączają.
Na postoju nie da się ich wyłączyć.
gdy dam to, to nie widzi mojego silnika
Kod: Zaznacz cały
engine.use_standard_read = true
Jak macie ustawione w konfiguracji czujniki?
Ja wywaliłem wszystko i czujniki same się włączają. Na postoju nie da się ich wyłączyć.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 15:47 przez Ostap, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
jak tak teraz patrzę, to faktycznie - coś jest nie takpalibrzuch pisze:Moje czujniki non stop się włączają. Przekręcam kluczyk i wyje cim. Jak jadę około 20km/h to non stop raz się włączają i za chwilę wyłączają.
Na postoju nie da się ich wyłączyć.
póki co, żeby dało się z tym żyć, to wpisz sobie:
Kod: Zaznacz cały
pas.auto_activate_at_speed = 0
pas.minimum_distance = 180
na poniedziałek będzie gotowa poprawka
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
https://youtu.be/fTkr6nvr_EcPatryqo pisze: ↑17 sty 2018, 19:52No niestety, załącza światła dopiero na pierwszym biegu ciągłej pracy i to dopiero po kilku ruchach/sekundach. Gdy warunki oświetleniowe się nie zmienią na gorsze, a wycieraczki przestaną pracować z ciągłą pracą to po chwili wyłączy światła.
Jakby się komuś chciało zobaczyć to nagrałem filmik jak ciągła praca uruchamia wycieraczki. Aura dziś była do tego odpowiednia. Reakcja ta była powtarzalna. Po włączeniu wycieraczek światła dalej świeciły przez prawie cztery minuty, więcej już mi się nie chciało czekać.
Faktycznie, zrobiłem jak napisałeś i eureka. Ustawienia zapisane. A głowę bym dał, że tak robiłem na początku. Widać nie
A co o tym myślisz LWPM? Pomogły by Ci takie logi jeśli dało by się to zrobić?Patryqo pisze: ↑15 sty 2018, 19:58Tak sobie myślę czy w opcomie jest możliwość dokonania logów, tak jak można to zrobić vcdsem/vagcomem w autach grupy vag. Jeśli tak to może dałbyś znać co potrzebujesz, jakie parametry monitorowac bezpośrednio przed wypalaniem i na jego początku i wtedy ja czy kto inny chętny moglibyśmy te dane zlogować. Dla mnie nie byłby to problem, tylko nie wiem czy jest taka możliwość.
Mam opcoma i delphi do diagnostyki. Mógłbym też pożyczyć techa jeśli by trzeba.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 22:44 przez Patryqo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A to jest wyświetlacz hud z własną szybką na której można wyświetlać różne parametry auta. Kupiony na chińskiej stronie gearbest. Ja tego używałem do wyświetlania temperatury silnika bo dla mnie jest nie akceptowalne nie posiadanie wiedzy na temat temperatury cieczy w aucie. Niestety wpina się go w gniazdo obd i teraz jego miejsce zajmuje znakomite urządzenie naszego kolegi LWPM. Zamówiłem już rozgałęziacz obd i mam nadzieję że wyświetlacz ten będzie w stanie pracować razem z modułem od LWPM to wtedy używałbym go do wyświetlania prędkości, bo całkiem fajnie się na niego patrzy i przyzwyczaiłem się do niego. Zwłaszcza że w lato gdy ostatecznie rozprawiłem się z tym trzeszczącym plastikiem na środku deski to schowałem kabel wyświetlacza za plastikami od góry deski aż do gniazda obd że tylko kawałek jego został widoczny i nie bardzo mi się będzie chciało go wyrywać z tamtąd teraz.
Czy poprawne zastosowanie to:
car.fuel_tank_capacity = 58
ecuinfo.menu_title = nazwa własna
oraz
ecuinfo.page_title = nazwa własna
car.fuel_tank_capacity = 58
ecuinfo.menu_title = nazwa własna
oraz
ecuinfo.page_title = nazwa własna
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Delphi i OP-COM to mam wrażenie, że do takich celów się nie nadają - nie daje się monitorować wszystkiego... Techa w rękach nie miałem, więc nie wiem.Patryqo pisze:A co o tym myślisz LWPM? Pomogły by Ci takie logi jeśli dało by się to zrobić?
Potrzeba monitorować wszystkie bloki danych z silnika (a przynajmniej większość). OP-COM w zależności od wybranej strony danych pokazuje tylko niektóre bloki, a niektórych nie monitoruje nigdy. Dla silnika 1.7 był OP-COM nawet pomocny, no ale... i tak czasami głupoty potrafi pokazać.
spróbuj na początek uruchomić opcom_sniffer.py z tej strony jak Ci się to uda, to wtedy powiem co dokładnie zrobić by zgrać wszystko co potrzeba. Jakaś tam instrukcja jest - powinna wystarczyć.
Program ten używa kabelka OP-COMa w niestandardowy sposób - jako sniffer CANa. Działa tylko pod Linuxem (chyba, że ktoś zrobił SocketCAN pod Windowsa?).
potem uruchamiasz tylko
Kod: Zaznacz cały
./opcom_sniffer.py /dev/ttyUSB0 hscan filter:-1,-1,7E0,7E8,5E8
pojemność baku w 1/100 litra, czyli prawidłowa wartość to 5800.Makary pisze:Czy poprawne zastosowanie to:Kod: Zaznacz cały
car.fuel_tank_capacity = 58 ecuinfo.menu_title = nazwa własna oraz ecuinfo.page_title = nazwa własna
Nie przesadzaj z długość tych tekstów. po pierwsze nie zmieści się, a po drugi pamięć jest na to ograniczona - już nie pamiętam teraz jak bardzo, ale jest.
Zastanawiam się nad zmianą nazw ale nic konkretnego do głowy mi nie przychodzi więc pozostanę przy "SILNIK i OBDII"
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 14:11 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.